Ik zie deze stats op autoweek staan:
topsnelheid 185 km/h
acceleratie 0-100 km/h 10,1 s
Maar wat is er aan de TRI motorisch nou zo anders waarom hij zo ‘snel’ is? (In ieder geval sneller dan de meerste andere 1600’s)
Volgens mij een ander soort injectiesysteem, ik meen zelfs multipoint… en waarschijnlijk nog geen katalysator?
Van CarBase:
BX 16 TRI
max. vermogen 77 kW (105 pk)
6250tpm
max. koppel 127 Nm
3000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator nee
BX16TGI
max. vermogen 66 kW (90 pk)
6400tpm
max. koppel 128 Nm
3000tpm
brandstofsysteem singplepoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld
de tri heeft heel veel weg van de GTI zo op het oog. Maar waar het denk ik door komt dat de TRi zoveel sneller is, komt door de mulitpoint injectie en de gti injectiecomputer.
Maar dat kan ik fout hebben natuurlijk!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
en geen katalisator.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
malle pietje schreef:de tri heeft heel veel weg van de GTI zo op het oog. Maar waar het denk ik door komt dat de TRi zoveel sneller is, komt door de mulitpoint injectie en de gti injectiecomputer.
Maar dat kan ik fout hebben natuurlijk!
Klopt hoor! De 16 TRI is voorzien van een Bosch LE3 jetronic multipoint injectiesysteem. Inderdaad, dat systeem is ook gebruikt bij de eerste BX19GTI’s (de latere met kat. hebben een Bosch Motronic injectiesysteem). Vandaar….
Nou bouw er een turbo op met dumpvalve
dan kan je van mij de injectiecomputer krijgen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Multipoint injectie en hoge compressie
16 TRi powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Mij pa had “vroeger” (jaar of 8 geleden), ook een BX 1.6 TRi. Toen stond ik er nooit bij stil omdat ik toen nog vrij jong was hehe. Hij zei wel eens ooit dat hij snel was, maar ik vond het maar een suffe auto toen, nu zou ik er ernstig graag eentje willen natuurlijk hehe. Hij had ook zo’n dikke rubber achtige spoiler achterop.
ex0dus schreef:Mij pa had “vroeger” (jaar of 8 geleden), ook een BX 1.6 TRi. Toen stond ik er nooit bij stil omdat ik toen nog vrij jong was hehe. Hij zei wel eens ooit dat hij snel was, maar ik vond het maar een suffe auto toen, nu zou ik er ernstig graag eentje willen natuurlijk hehe. Hij had ook zo’n dikke rubber achtige spoiler achterop.
Das zo’n foam spoiler, das ook geleverd bij een BX Chamonix
die dikke foam spoilerts vind ik dan net weer niet mooi, geef mij, als er al een spoilert op moet, dan maar de normale bx spoilert.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik vind hem ook niet mooi die foam, maar ja er zijn mensen die ervan houden… geef mij maar een mk1 spoiler of een mk2 vleugel
gti_styling84 schreef:ex0dus schreef:Mij pa had “vroeger” (jaar of 8 geleden), ook een BX 1.6 TRi. Toen stond ik er nooit bij stil omdat ik toen nog vrij jong was hehe. Hij zei wel eens ooit dat hij snel was, maar ik vond het maar een suffe auto toen, nu zou ik er ernstig graag eentje willen natuurlijk hehe. Hij had ook zo’n dikke rubber achtige spoiler achterop.
Das zo’n foam spoiler, das ook geleverd bij een BX Chamonix
Dat is hem ja! Uitermate stoer eigenlijk, heb eigenlijk nog nooit een andere gezien.