R.Nicolaas schreef:tjha ik zit niet op zulk groot vervoer ik rijd als taxi chauffeur in een mercedes sprinter beetje ouderen en mindr valide weg brengen. Mischien dat ik ooit nog een maatje groter er bij ga halen maar dat zien we in de toekomst wel weer
Ik kom er hier achter door middel van een tip dat ik ik dit even moet update aangezien ik inmiddels al bijna een jaar buschauffeur ben en dus ook mijn rijbewijs D en papier gehaald heb haha.
Heb overigens veel plezier in mijn werk alleen jammer dat alles boven de afdeling chef zo’n rotzooitje is maar goed de kranten staan er bol van inmiddels dus mischien haalt het wat uit.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Simpele Ziel schreef:Het moest er maar eens van komen…
ik heb ook mijn eigen forum opgericht: http://www.bedrijfswagen-forum.tk
Het Citroën gedeelte heb ik weggelaten..daar link ik binnenkort dit forum naartoe..
het is nog erg leeg en dat het nog wel een tijdje blijven ook. Vrachtwagen chauffeurs zijn nou niet echt mensen die na hun lange dagen nog zin hebben om achter de computer te kruipen, vandaar dat ik me eigenlijk meer wil richten op de mensen die een eigen bedrijf hebben en daarvoor in het bezit zijn van 1 of meerdere bestelbussen…
Een vriend van mij heeft ook een eigen forum met vrachtwagens en motoren haselaar.xsbb.nl Hij is voornamelijk vrachtwagengek en doet volgens mij manager opslag en vervoer 1e jaar.
R.Nicolaas schreef:R.Nicolaas schreef:tjha ik zit niet op zulk groot vervoer ik rijd als taxi chauffeur in een mercedes sprinter beetje ouderen en mindr valide weg brengen. Mischien dat ik ooit nog een maatje groter er bij ga halen maar dat zien we in de toekomst wel weer
Ik kom er hier achter door middel van een tip dat ik ik dit even moet update aangezien ik inmiddels al bijna een jaar buschauffeur ben en dus ook mijn rijbewijs D en papier gehaald heb haha.
Heb overigens veel plezier in mijn werk alleen jammer dat alles boven de afdeling chef zo’n rotzooitje is maar goed de kranten staan er bol van inmiddels dus mischien haalt het wat uit.
Waar werk je dan? BBA, Connexxion, Arriva? Of Stadsvervoer Nederland? (daar heb ik 9 maanden gewerkt, nu alweer 2 jaar bij Connexxion)
Test
Ik werk nog voor randstad maar ben connexxion overigens is stadsvervoer nederland inmiddels ook connexxion dat was onderdeel van novio en daarmee afgelopen december samen met GVU opgekocht.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
R.Nicolaas schreef:Ik werk nog voor randstad maar ben connexxion overigens is stadsvervoer nederland inmiddels ook connexxion dat was onderdeel van novio en daarmee afgelopen december samen met GVU opgekocht.
Ha, zo ben ik ook begonnen. Ik neem aan dat je Randstad Transportdiensten bedoelt? Via hun ben ik ook bij Connexxion terecht gekomen, alweer een jaar of 9 geleden. Ik rij nog steeds af en toe voor ze (Randstad dus), beetje bijklussen op Schiphol in het weekeinde. Is erg lekker voor de afwisseling, na een week achter de PC te moeten zitten met een headset op mijn knar.
R.Nicolaas schreef:Ik werk nog voor randstad maar ben connexxion overigens is stadsvervoer nederland inmiddels ook connexxion dat was onderdeel van novio en daarmee afgelopen december samen met GVU opgekocht.
Ja dat is zo, maar de activiteiten van SVN zijn (nog) niet geintregeerd bij CXX Amersfoort, dus in weze is het nog een apart opererend OV bedrijf.
Ik ben anderhalf jaar uitzendkracht geweest bij SVN, later bij CXX, bij CXX heb ik sinds een jaar een vast contract.
Test
toch altijd grappig dat mensen denken dat een buschauffeur een vaste lijn rijden haha. even om die mensen van het idee af te helpen ik rij in de regio gelderland waar we zo’n 17 streek lijnen hebben en zo’n 8 stadslijnen deze moet je allemaal uit de kop kennen. er zitten enkele reizen bij dat je een uur en 15 min onder weg bent en dus ook weer terug. er zitten diensten tussen dat je op 1 dag 3 lijnen rijdt en heel gelderland te zien krijgt. het is echt heel leuk werk. en ja er zitten ook diensten bij dat je een stuk of 8 a 9x de zelfde lijn rijdt. Het is dus afhankelijk van welke dienst men krijgt. want elke dienst bevat weer andere lijnen combinatie’s en tijden.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Ja okey maar is wel opvallend hoor dat je regelmatig de zelfde chauffeur tegen komt. komt door dat die chauffeur dan in een bepaalde roulatie zit waarin hij bijvoorbeeld elke 3e week die bepaalde dienst heeft. trouwens leuk leuk om zo twee avatars te zien op de kont zo zie je toch bepaalde herkennings punten tussen de xantia en de bx.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Alweer zeventien jaar buschauffeur .
Eerst FRAM, dat werd later VEONN en daarna ARRIVA (en next… XX misschien? Leve de aanbesteding ).
Ik verander niet van werk maar mijn werkgever veranderd telkens.
Ja dat is het slechtste idee ooit wat een rotzooi heeft dat veroorzaakt zeg. en ik kom nog maar net kijken ik ben benieuwd wie binnen kort eigenaar van connexxion wordt vorig jaar waren we bijna onder de hoeden van de rabobank. als de nieuwe regering tenminst ons nog wil verkopen. een ding is zeker en dat is dat niets zeker is
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Wel lekker veel nieuwe bussen om te spotten. Maar allemaal ambassodors 200 of 120 zoals in Friesland. Zijn de eerste vandaag niet afgeleverd?
+platzak+
+platzak+ schreef:Wel lekker veel nieuwe bussen om te spotten. Maar allemaal ambassodors 200 of 120 zoals in Friesland. Zijn de eerste vandaag niet afgeleverd?
+platzak+
Die Mercedes Benz Citaro’s zie je hier ook erg veel. Vind dat trouwens wel mooie bussen. Dat motorgeluid van die Citaro’s hier van BBA op de veluwe vink ook niet mis. Klinkt erg lekker zon zware diesel roffel .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Nee wij rijden hier vooral met oude troep al hebben we van mercedes wel een citaro kado gekregen ze hopen natuurlijk dat ze tig van die dingen bestellen. ik hoop het in elk geval wel die citaro gaat als de brandweer watzeg ik de brandweer mocht willen dat ze zo gingen haha. ding heeft veel te veel power met een beetje regen achtig weer slipt ie zelfs door als je op een putdeksel staat ofzo. maar de vering is subliem heeft een heel hoog citroen gehalte. verder rijden we veel met alleance heel oude daf’s en mercedes integro ook hebben we een x aantal ambassadors 200 staan maar die zitten voornamelijk in de stad (arnhem) en daarnaastr natuurlijk trolley bussen en diesel volvo’s geleed. die rijden overigens ook enorm lekker. mijn voorkeur gaat echt uit naar mercedes. en op de 2e plek de volvo’s geleed ik heb nog geen ervaring op de trolley bus ik moet daar nog de opleiding voor krijgen aangezien je al die bovenleidingen moet leren kennen met wissels en al. maar die alleance mogen me echt gestolen worden ik rij nog liever in zo’n antieke daf.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
ik rij nog liever in zo’n antieke daf.
De moeder aller bussen daf mb200. Ik mis ze nog steeds. Soms kom je er nog wel eens één tegen. Is mijn dag weer helemaal goed.
+platzak+
overigens ben ik geen buschaufeur maar een bus freak
R.Nicolaas schreef:Nee wij rijden hier vooral met oude troep al hebben we van mercedes wel een citaro kado gekregen ze hopen natuurlijk dat ze tig van die dingen bestellen. ik hoop het in elk geval wel die citaro gaat als de brandweer watzeg ik de brandweer mocht willen dat ze zo gingen haha. ding heeft veel te veel power met een beetje regen achtig weer slipt ie zelfs door als je op een putdeksel staat ofzo. maar de vering is subliem heeft een heel hoog citroen gehalte. verder rijden we veel met alleance heel oude daf’s en mercedes integro ook hebben we een x aantal ambassadors 200 staan maar die zitten voornamelijk in de stad (arnhem) en daarnaastr natuurlijk trolley bussen en diesel volvo’s geleed. die rijden overigens ook enorm lekker. mijn voorkeur gaat echt uit naar mercedes. en op de 2e plek de volvo’s geleed ik heb nog geen ervaring op de trolley bus ik moet daar nog de opleiding voor krijgen aangezien je al die bovenleidingen moet leren kennen met wissels en al. maar die alleance mogen me echt gestolen worden ik rij nog liever in zo’n antieke daf.
Het viel me wel op dat die Citaro’s rap weg zijn altijd. Verder heb ik een kennis die hier bij BBA op de veluwe rijd. Hij had altijd een sterke voorkeur voor de Berkhof Volvo bussen. Hij heeft 1 keer met zon ding 140 op de klok gezet . Tegenwoordig moet tie in die Ambassador 200’s rijden. Dat vind tie wel een stuk minder
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005