4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 

Zijn er ook Vrachtwagen en Buschauffeurs hier?
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 mei 2007 12:29 AM
  [ # 46 ]
winnetou schreef:

...Enneh, om dat te vieren ga ik eind deze maand ook nog ‘s beginnen aan het laatste missende stempeltje in mijn rijbewijs: E achter C/D. Gewoon voor de lol.  Wink

Update: rijbewijs E in 1 keer gehaald!!  Cool  Was niet bepaald mijn beste rit (was toch wat zenuwachtig, het blijft een CBR-examen), maar gelukkig voldoende. Nu zo’n nieuwe plastic rijbewijs bestellen, jammer dat het geen stempeltjes meer zijn.  Sad

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 21 mei 2007 09:32 PM
  [ # 47 ]
winnetou schreef:
winnetou schreef:

...Enneh, om dat te vieren ga ik eind deze maand ook nog ‘s beginnen aan het laatste missende stempeltje in mijn rijbewijs: E achter C/D. Gewoon voor de lol.  Wink

Update: rijbewijs E in 1 keer gehaald!!  Cool  Was niet bepaald mijn beste rit (was toch wat zenuwachtig, het blijft een CBR-examen), maar gelukkig voldoende. Nu zo’n nieuwe plastic rijbewijs bestellen, jammer dat het geen stempeltjes meer zijn.  Sad

Gefeliciteerd collega.
Vanuit welke stalling ga je rijden? Wellicht kn ik enkele van je toekomstige collega’s

Test

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 21 mei 2007 11:03 PM
  [ # 48 ]

Pas op de vrachtwagen van me baas gereden. Ben 15 voor de duidelijkheid. Ff een rondje parkeerplaats met een ouwe Daf 95 met ongveer 1.5 miljoen Km,  uit 1987. Met een platte oplegger.

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 21 mei 2007 11:13 PM
  [ # 49 ]

Je bent 15 en je hebt al een baas???

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 21 mei 2007 11:17 PM
  [ # 50 ]
Matthijs2006 schreef:

Das enne stageloper van de transportopleiding denk ik, is niks mee hoor. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 21 mei 2007 11:18 PM
  [ # 51 ]
Matthijs2006 schreef:

Nee joh, een hond heeft een baas. Hij bedoelt vast een werkgever Wink

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 21 mei 2007 11:19 PM
  [ # 52 ]

Dat klinkt nóg serieuzer…  Rolling Eyes

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 21 mei 2007 11:21 PM
  [ # 53 ]
Matthijs2006 schreef:

werkgever ja, werk bij een podiumbouwer

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1155

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 21 mei 2007 11:33 PM
  [ # 54 ]

Ben sinds begin jaren ‘90 vrachtwagenchauffeur geweest.
Heb bijna overal op gereden,combinatie,trekker oplegger,breedte en lengte transport.

Een jaar of 5 geleden begon het werk me steeds meer tegen te staan,ik werd gek van de verkeers drukte,toen ik 2 jaar geleden de kans kreeg om de vrachtwagen om te ruilen voor een kraanwagen hoefde ik niet lang na te denken,m’n hijsbewijs gehaald en dus naar volle tevredenheid met de kraanwagen op pad.
I.p.v. 125.000 km/jaar rijdt ik nu nog maar 35.000 km/jaar,heerlijk!
Wat ook fijn is zijn de werktijden,op de vrachtwagen +/- 70 uur in de week,nu tussen de 45 en 50 uur,heb ik ook nog tijd voor mijn Chrono!

Vrachtwagenchauffeur? Ik raad het niemand aan.
Klaas

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 22 mei 2007 12:29 AM
  [ # 55 ]
eXpelliarMus schreef:

...ben nu door omstandigheden gedegradeerd om op een sprinter 311 te rijden, met radioactive materiaal voor zkh, dit gaat nog steets naar tevredendeid. Wink

Een beetje laat misschien…ik zag het nu pas…..maar jij rijdt Radioactief materiaal voor Zijne Koninklijke Hoogheid ? Laughing

Wat moet WA met die troep ? Twisted Evil

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 22 mei 2007 12:35 AM
  [ # 56 ]
Bram schreef:
eXpelliarMus schreef:

...ben nu door omstandigheden gedegradeerd om op een sprinter 311 te rijden, met radioactive materiaal voor zkh, dit gaat nog steets naar tevredendeid. Wink

Een beetje laat misschien…ik zag het nu pas…..maar jij rijdt Radioactief materiaal voor Zijne Koninklijke Hoogheid ? Laughing

Wat moet WA met die troep ? Twisted Evil

Grrrrrrrrrrrappemaker ZieKenHuizen!! very very sad Maar snapje lol wel hoor. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 22 mei 2007 01:17 AM
  [ # 57 ]
Kornstra schreef:

Heb bijna overal op gereden,combinatie,trekker oplegger,breedte en lengte transport.

Een jaar of 5 geleden begon het werk me steeds meer tegen te staan,ik werd gek van de verkeers drukte,toen ik 2 jaar geleden de kans kreeg om de vrachtwagen om te ruilen voor een kraanwagen hoefde ik niet lang na te denken,m’n hijsbewijs gehaald en dus naar volle tevredenheid met de kraanwagen op pad.
Wat ook fijn is zijn de werktijden,op de vrachtwagen +/- 70 uur in de week,nu tussen de 45 en 50 uur,heb ik ook nog tijd voor mijn Chrono!

Klaas

Ik snap het…..men vergeet nogal eens dat men met zware vrachtauto’s zich vaak een ongeluk schakelt, als je steeds weer moet afremmen en optrekken.

Heb zelf in 1973 een jaar op een Tatra 6x6 zandauto gereden…en in de jaren 80 nog op een MAN 10X8….als die dan geladen waren met zand of grint en je stond toevallig in een file dan kreeg je letterlijk een houten poot van de koppeling Evil or Very Mad
Hoge en lage gearing….16 versnellingen, enfin de kenners weten wel wat ik bedoel.

Toch was het rijden op een Zandauto het mooiste wat ik heb gedaan…vooral als je achteruit over rijplaten een 600 meter in het terrein moest rijden om de lading te kunnen kiepen….het laatste stuk waren er namelijk geen rijplaten meer tot de kraan en dan kwam het op toeren houden aan + de juiste versnelling….anders groef je je geheid vast.
Ik ben dan ook in het begin weleens te hulp geschoten door de dieplepel omdat ik bleef proberen om hem uit het zand te krijgen maar groef je je steeds dieper vast….op een gegeven moment liet je dat dus niet meer over je komen want de maten pakten je wel terug in de schaftkeet. Razz

Mooie ontgroening dus gehad Surprisedops: ...was bij de Fa; Verheul te Haarlem, heb later ook nog een DAF 4x4 met HIAB kraan gereden…maar daar had ik het snel op bekeken. Rolling Eyes

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 22 mei 2007 01:55 AM
  [ # 58 ]

Ik weet ook wat het is; mijn broer was eind jaren ‘80 chauffeur op Italië (Napels, Bari) en later naar Spanje en Portugal (vaak terugladen van tegeltjes; Azuleios heette dat geloof ik). Ik studeerde toen nog en ging soms een weekje mee op de vrachtwagen; een Scania 142M. Niet helemaal ideaal als voorbereiding op een tentamenweek, maar toch.

Studieboeken mee, veel ouwehoeren, rondkijken wat er langs de snelweg te zien is en ‘s-avonds de verplichte snitsels of bal gehakt bij het chauffeurscafé. Ik vond het best een leuke ervaring, maar heb ook gezien dat het lang niet altijd gemakkelijk is.

M’n broer rijdt nog wel, maar niet meer internationaal.

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1155

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 23 mei 2007 12:55 AM
  [ # 59 ]
Bram schreef:
Kornstra schreef:

Klaas

Ik snap het…..men vergeet nogal eens dat men met zware vrachtauto’s zich vaak een ongeluk schakelt, als je steeds weer moet afremmen en optrekken.

Heb zelf in 1973 een jaar op een Tatra 6x6 zandauto gereden…en in de jaren 80 nog op een MAN 10X8….als die dan geladen waren met zand of grint en je stond toevallig in een file dan kreeg je letterlijk een houten poot van de koppeling Evil or Very Mad
Hoge en lage gearing….16 versnellingen, enfin de kenners weten wel wat ik bedoel.

Toch was het rijden op een Zandauto het mooiste wat ik heb gedaan…vooral als je achteruit over rijplaten een 600 meter in het terrein moest rijden om de lading te kunnen kiepen….het laatste stuk waren er namelijk geen rijplaten meer tot de kraan en dan kwam het op toeren houden aan + de juiste versnelling….anders groef je je geheid vast.
Ik ben dan ook in het begin weleens te hulp geschoten door de dieplepel omdat ik bleef proberen om hem uit het zand te krijgen maar groef je je steeds dieper vast….op een gegeven moment liet je dat dus niet meer over je komen want de maten pakten je wel terug in de schaftkeet. Razz

Mooie ontgroening dus gehad Surprisedops: ...was bij de Fa; Verheul te Haarlem, heb later ook nog een DAF 4x4 met HIAB kraan gereden…maar daar had ik het snel op bekeken. Rolling Eyes

Mooi stukje Bram,inderdaad Nederland heeft zoveel verkeerslichten,rotonde’s,verkeersdrempels en andere opstakels op de binnenwegen geplaatst dat het met een vrachtwagen geladen met 30 ton lading geen rijden meer is,je blijft schakelen.
Daarnaast zijn de snelwegen overvol en beginnen de file’s al voor zessen.
Nederland is wat mij betreft vol…................,dat mag je eigenlijk niet zeggen,Nederland is te druk schijnt wel te mogen.

Klaas

@wizardwilly,ben je nog wel geslaagd ondanks je wereldreis?

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 25 mei 2007 04:42 PM
  [ # 60 ]
Thijsvandebles schreef:

Gefeliciteerd collega.
Vanuit welke stalling ga je rijden? Wellicht kn ik enkele van je toekomstige collega’s

Hoi Thijs, ik ga rijden vanuit Leidschendam. Is een vrij kleine stalling, in de regio Haaglanden. De meeste lijnen lopen vanaf Den Haag Centraal Station. Ik heb daar jaren geleden al eens gereden voor een paar maanden, toen ik nog was gestationneerd in Boskoop, dus ik ken de vestiging al een beetje.  Wink

Profiel  

4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook