Toeval zeker…dat nogal wat (ex) buschauffeurs met een BX rijden ?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
En dan nog diesel ook!!
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Kornstra schreef:
@wizardwilly,ben je nog wel geslaagd ondanks je wereldreis?
Ja hoor, ik heb er ergens een jaartje bij gesprokkeld, maar het is best goedgekomen.
Verkocht, helaas schade gereden!
winnetou schreef:Thijsvandebles schreef:
Gefeliciteerd collega.
Vanuit welke stalling ga je rijden? Wellicht kn ik enkele van je toekomstige collega’sHoi Thijs, ik ga rijden vanuit Leidschendam. Is een vrij kleine stalling, in de regio Haaglanden. De meeste lijnen lopen vanaf Den Haag Centraal Station. Ik heb daar jaren geleden al eens gereden voor een paar maanden, toen ik nog was gestationneerd in Boskoop, dus ik ken de vestiging al een beetje.
Zitten Niels van de Water en Marty Werkman daar niet? Zo ja, die ken ik dus.
mssl schreef:Bram schreef:Toeval zeker…dat nogal wat (ex) buschauffeurs met een BX rijden ?
Omdat je waarschijnlijk als buschauffeur niet echt ‘‘te veel’’ verdient en een BX cool is
Oh ja, hoeveel verdien ik dan?
Ik denk dat velen nog staan te kijken wat een buschuffeur verdient.
Maar om je op weg te helpen: Onder de 1650 euro per maand kom ik niet.
Afhankelijk van avondtoeslagen en extra uren is het wel eens iets meer. Ben de 2000 al eens over gegaan…
Test
winnetou schreef:En dan nog diesel ook!!
Ik kan wel 25 beroepschauffeurs opnoemen die BX rijden, en een groot deel is diesel
Test
Thijsvandebles schreef:winnetou schreef:En dan nog diesel ook!!
Ik kan wel 25 beroepschauffeurs opnoemen die BX rijden, en een groot deel is diesel
Ik ken één beroepschauffeur met wel 25 BXen, telt dat ook?
Thijsvandebles schreef:Maar om je op weg te helpen: Onder de 1650 euro per maand kom ik niet.Afhankelijk van avondtoeslagen en extra uren is het wel eens iets meer. Ben de 2000 al eens over gegaan…
Netto mag ik hopen dan :
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
mssl schreef:T(h)ijs schreef:Thijsvandebles schreef:Maar om je op weg te helpen: Onder de 1650 euro per maand kom ik niet.Afhankelijk van avondtoeslagen en extra uren is het wel eens iets meer. Ben de 2000 al eens over gegaan…
Netto mag ik hopen dan :
Check de CAO maar….denk eerder bruto
Dan heb jij dringend de CAO 2007 nodig, het gaat hier toch echt om netto bedragen…
Test
mssl schreef:Thijsvandebles schreef:mssl schreef:T(h)ijs schreef:Thijsvandebles schreef:Maar om je op weg te helpen: Onder de 1650 euro per maand kom ik niet.Afhankelijk van avondtoeslagen en extra uren is het wel eens iets meer. Ben de 2000 al eens over gegaan…
Netto mag ik hopen dan :
Check de CAO maar….denk eerder bruto
Dan heb jij dringend de CAO 2007 nodig, het gaat hier toch echt om netto bedragen…
Nou dan ben ik blij verrast voor je. Je moet het niet als een aanval zien Thijs…. , maar ik heb hele andere verhalen gehoord van chauffeurs.
Een link naar de CAO2007 zou mij deugd doen , toch een interessante ontwikkeling.
Vergeet trouwens niet dat de toeslagen het hem vooral doenWat voor doorgroei mogelijkheden zijn er trouwens nog verder als chauffeur in je salaris? Of is het net zoiets als een bouwvakker? Je begint relatief hoog maar stijgt niet zo snel?
Ik zie het ook zeker niet als een aanval. Maar zo is het nu eenmaal. Chauffeurs zijn ook maar gewoon mensen, en die willen altijd wat te zeiken hebben. Zo worden wij in de pauze gewoon het volle pond doorbetaald. Nu dreigen ze dat eraf te gooien, moet je ze eens horen piepen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op geld, maar nergens anders krijg je pauze’s doorbetaald. Wij hebben het gewoon luxe.
Een link heb ik niet voor je, maar ik wil best een loonstrook voor je inscannen hoor…
Ja dat is wel zo. Mijn loon kaal bedraagt 1572 euro netto per maand.
Maar hier komen de ochten en avond toeslagen bij op, en de weekend en feestdag toeslag. verder tellen extra gewerkte uren wel lekker aan.
Treinstremmingen zijn ook feest, dan moeten we dus plots ineens extra werk verichten, en dat wordt dan 145% betaald. Helemaal leuk is als zich dat sávonds of sweekends voordoet, dan komt die toeslag er nog over heen. Verder zit er nog rijskosten bij, ik krijg 113,85 reiskosten per maand.
Nou dan kom je al gauw aan een aardig loon.
Voor wat betrefd de doorgroeimogelijkheden:
Ik zit nu in trede 4, en kan doorgroeien tot trede 17. Ook kan ik van functie veranderen natuurlijk. Alle chefs en support medewerkers en andere interresante pipo’s zijn ooit schauffeur geweest.
Hoe hoger de functie, hoe hoger de schaal. En hoe ouder, en hoe meer dienstjaren, hoe hoger de trede.
Dit is dus nog lang niet het “eindstation”. Bovendien is het werk erg leuk, en zal het OV altijd blijven bestaan. Ik kan dus zeggen dat ik zeker ben van mijn baan, en zaak.
Zozo, wat een betoog, en dat voor iemand die om 4 uur vanmorgen opgestaan is, om om 5:36 aan het werk te gaan….
Ja dat is de keerzijde, die onregelamtigheid, maar daar wordt ik dus geldelijk voor beloont…
Test
Wat ik mij nog herinner van de tijd bij de NZH was, dat ik met *dienst betalen* (op je vrije dag werken dus) 200 % van je uurloon kreeg en als het op zondag was kwam daar nog een extra toeslag bij, laat staan op zondagavond.
Ik had in die tijd (standplaats Haarlem) alle buitenlijnen geleerd en kwam daarmee in het reserve-rooster…waar de toerchauffeurs o.a. inzaten.
Dus kwam het nogal eens voor dat ik op mijn vrije zondag (ik woonde toen op 300 meter van het station) voor dienst betalen reserve chauffeur was en dus met 8 uurtjes zitten i.p.v. (zeg) 10 gulden per uur…..25 gulden ving.
Nou, ik had daar toen (nog als vrijgezel zijnde) wel trek in uiteraard.
Maar ja….in de jaren 70 was de NZH nog een dochteronderneming van de NS, dus waren wij semi Rijksambtenaar.
Zo had ik zo’n reservedienst op een Autoloze zondag in 1973…geen kip op de weg….en juist op die ene dag reden er 2 NZH bussen boven op elkaar….beiden dachten toch van ...er komt niks aan van links-rechts
Ik moest toen voor die ene stadslijn invallen….had je de reactie’s van de passagiers moeten horen (wat een sukkels e.d.)
Bram schreef:Wat ik mij nog herinner van de tijd bij de NZH was, dat ik met *dienst betalen* (op je vrije dag werken dus) 200 % van je uurloon kreeg en als het op zondag was kwam daar nog een extra toeslag bij, laat staan op zondagavond.
Ik had in die tijd (standplaats Haarlem) alle buitenlijnen geleerd en kwam daarmee in het reserve-rooster…waar de toerchauffeurs o.a. inzaten.
Dus kwam het nogal eens voor dat ik op mijn vrije zondag (ik woonde toen op 300 meter van het station) voor dienst betalen reserve chauffeur was en dus met 8 uurtjes zitten i.p.v. (zeg) 10 gulden per uur…..25 gulden ving.Nou, ik had daar toen (nog als vrijgezel zijnde) wel trek in uiteraard.
Maar ja….in de jaren 70 was de NZH nog een dochteronderneming van de NS, dus waren wij semi Rijksambtenaar.
Zo had ik zo’n reservedienst op een Autoloze zondag in 1973…geen kip op de weg….en juist op die ene dag reden er 2 NZH bussen boven op elkaar….beiden dachten toch van ...er komt niks aan van links-rechts
Ik moest toen voor die ene stadslijn invallen….had je de reactie’s van de passagiers moeten horen (wat een sukkels e.d.)
Ja zo zijn er meer van die leuke loon-weetjes. Als je op verzoek van de dienstindeling binnen 48 uur een andere dienst krijgt toegwezen, krijg je daar 12,87 ofzo voor.
Als ze je op laten draven voor iets, en je komt aan en het is niet meer nodig, krijg je 4 uur betaald. enz enz. Er is een hele waslijst met dit soort lucratieve weetjes.
In wezen ben ik nog steeds rijksambtenaar. Ik ben in vaste dienst van Connexxion, wat op zijn beurt voor 100% eigendom is van de staat.
Ook niet meer voor lang, voor het einde van dit jaar zijn we verkocht.
Aan wie? Geen idee, de Rabobank ofzo…
Test
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
val hier middenin, maar in geval ik hard geld nodig heb, kom ik even vanuit frankrijk naar nederland om op de vrachtwagen te springen. dan verdien ik dubbel zoveel en heb meteen werk. in frankrijk zijn de lonen voor vrachtwagenchauffeurs mijns inziens veel te laag en werk is er in onze omgeving niet te vinden. *
onlangs, eind april, begin mei even drie weekjes nachtwerk gedaan en dan heb ik toch weer een leuk centje binnen.
groet!
wendela
Thijsvandebles schreef:Ik ben in vaste dienst van Connexxion, wat op zijn beurt voor 100% eigendom is van de staat.
Ook niet meer voor lang, voor het einde van dit jaar zijn we verkocht.Aan wie? Geen idee, de Rabobank ofzo…
Oke….als het maar niet aan ABNAMRO is, want dan werk je misschien binnenkort voor Banca Santader of zo.
Ik wist overigens niet dat Connexxion nog 100 % eigendom van de staat was…meende dat het nog maar *zoveel* procent was ?
Ik vind het overigens maar niks hoor, die vercommercialisering van het OV (ook NS)....met al die andere dienstverleners trouwens, zoals Gas/water en licht, telefoon….had beter allemaal bij de staat kunnen blijven.
Je hebt nu helemaal geen contact meer met de passagiers…..indertijd moest ik bij alle (2200) halte’s van de 21 lijnen die ik reed en die ik uit mijn hoofd had geleerd, ook nog enkele andere bekende plekken opnoemen….vaak vroeg een passagier mij of ik even wilde waarschuwen als we bij die en die straat waren (wat dus niet de haltenaam was).....ik heb later zo eens uitgerekend dat ik wel 8000 straatnamen, kerken, instellingen en weet ik al niet meer….in mijn hoofd had zitten.
Men denkt weleens te simpel over buschauffeurs, maar het zijn (als ze er al wat jaren op zitten) rijdende vraagbaken.
Wel hoor ik van oud-collega’s dat de sfeer in het OV allang niet meer zo is als 25 jaar geleden…veel meer agressie en zo… toen hadden wij nog geen mobilofoon in de bus, bestonden mobieltjes nog, niet dus je moest zelf maar je problemen zien op te lossen.
Mooiste lijn die ik toen reed (medio 1980) was Lijn-89…van Amsterdam naar Den Haag over de A4 en A44 via Wassenaar…die reed toen in opdracht van de NS voor de forenzen totdat de Schiphollijn er was…ik moest dus ook nog eens alle tarieven van de NS uit mijn hoofd leren…kortom, ik verveelde me toen nooit als buschauffeur.
mssl schreef:Bram schreef:Thijsvandebles schreef:Ik ben in vaste dienst van Connexxion, wat op zijn beurt voor 100% eigendom is van de staat.
Ook niet meer voor lang, voor het einde van dit jaar zijn we verkocht.Aan wie? Geen idee, de Rabobank ofzo…
Oke….als het maar niet aan ABNAMRO is, want dan werk je misschien binnenkort voor Banca Santader of zo.
Ik wist overigens niet dat Connexxion nog 100 % eigendom van de staat was…meende dat het nog maar *zoveel* procent was ?Alstublieft:
http://www.minfin.nl/nl/actueel/kamerstukken_en_besluiten,2006/05/FIN06-291.html
Het belang van de Staat in Connexxion
De Staat bezit tot op heden 100% van de aandelen in de holding Connexxion. Er zijn geen aandeelhoudersrechten, noch geweest.
Test
mssl schreef:Thijsvandebles schreef:mssl schreef:T(h)ijs schreef:[
Wat voor doorgroei mogelijkheden zijn er trouwens nog verder als chauffeur in je salaris? Of is het net zoiets als een bouwvakker? Je begint relatief hoog maar stijgt niet zo snel?in de bouw is dat al lang niet meer zo en als het zo door gaat in de bouw heb je wel eens kans dat de bouw een beetje op zijn gat komt te liggen vanwege het feit dat het erg slecht betaald wordt