Beste mensen,
Dit weekend gaan Wouter (XBXG), een andere vriend en ik een BX 14TE volledig uit elkaar halen. Als er nog mensen zijn die iets willen hebben aan reserve onderdelen, email me dan even, ik denk dat we aardig wat dingen zelf houden, maar je kan het altijd proberen.
De deuren zijn nog helemaal gaaf, het grootste deel van het plaatwerk ook (alleen het rechter voorscherm niet) we maken wel wat kosten, dus een kleine vergoeding voor onderdelen wordt wel verwacht.
De kleur code ken ik niet zo uit mijn hoofd. Het is een donkerblauw ding. Het interieur is het standaardgrijs, met uitzondering van de stoel van de bestuurder, die komt geloof ik uit een TZI. De hoedenplank is helemaal gaaf, grijs met gordijntjes. We willen hem aan het einde van dit weekend bij de sloop in leveren, tenzij iemand brult dat ze het hele koetswerk enzovoort willen overnemen. De motor heeft een stevige ratel erin, ook heeft de versnellingsbak het probleem dat de auto uit zijn vijfde versnelling schiet (als het goed is een veertje dat moet worden hersteld). We wilden eerst de auto opknappen en verkopen, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
Groet,
Duncan
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
evt wil ik de hoedenplank met roldingesjes wel .... wat moet ie kosten?
en welke kleur zijn de gordijntjes?
(als ze wit zijn, kan ik ze dan zwart spuiten ofzow?;-)
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Beste Daan,
In mijn herrinering zijn ze wit, je kan dat ding voor 15 euries meenemen. We zijn zelf een paar honderd euro aan kosten kwijt, maar het gaat ons met name om de hydraulic en een paar leuke dagen waar we kunnen rommelen zonder dat we bang moeten zijn iets te slopen.
Duncan
De kleur is zeer waarschijnlijk Bleu Saphir (code ENU).
Rolgordijntjes zijn altijd wit, tenzij de vorige eigenaar van de 14TE die al heeft geverfd, maar dat heb ik slechts 1 keer in m’n leven gezien, bij een BX die zwartgeverfde rolgordijntjes had met de :cevr erop
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
zijn de koplamp units nog okee? ik wil ze beide wel maar vooral de rechter..
oh ja en nog een wieldop
XBXG schreef:De kleur is zeer waarschijnlijk Bleu Saphir (code ENU).
Rolgordijntjes zijn altijd wit, tenzij de vorige eigenaar van de 14TE die al heeft geverfd, maar dat heb ik slechts 1 keer in m’n leven gezien, bij een BX die zwartgeverfde rolgordijntjes had met de :cevr erop
Owkeee. dat ga ik dus mooi ook proberen…...
maarruh, wat wi lje ervoor hebben? en past die plank gewoon in mijn TZD?
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Koplamunits kunnen allebei mee. Die zijn nog niet vergeven. De hoedenplank mag dus ook. Voor beide graag 15 euro. (dus 15 voor de twee koplampunits en 15 voor de hoedenplank).
Mail me even voor de routebeschrijving als je nog interesse hebt.
Oh, en wieldoppen zitten er helaas niet meer op. Wel 4 wielen die nog vrij goed zijn, 145ers. Ik heb zelf nog wel TZI wieldoppen liggen, die kan je zo meenemen als je toch al die koplampen op komt halen.
145ers?
op de C15d zit standaard al 155.
ik heb velgen/banden van een bx eronder en dat is 165
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
ja die units zijn verkocht dan… die neem ik wel mee. en die tzi doppen wil ik dan ook wel. ben ik meteen weer klaar. komen we wel uit. waneer moet / kan ik het komen halen ?
Zou best kunnen dat het 155ers of 165ers zijn. Ik heb niet zo heel erg goed gekeken. De koplampen worden apart gehouden. Zaterdagmiddag of zondag overdag zijn we eraan bezig.
mag ik de eerst wachtende zijn als het goede 165ers zijn?
grts HUgo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Als het goed 165er zijn, dan natuurlijk, ben je de eerste in de rij.
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Martijn heeft nog niet gereageerd op m’n mail, ik heb interesse in het volgende:
Complete antenne
binnenverlichting links en indien aanwezig, rechts
kilometertellerkabel
indien goed: voorraadbol
behuizing van instrumentarium, inclusief de plastic vleugelmoeren, -instrumentarium zelf niet.
lambda-sonde
brandstofpomp.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Staat genoteerd, Alex
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Sorry Alex, hij had het wel al naar mij doorgemaild.
De kilometertellerkabel wil ik zelf graag houden. De Lambda-sonde is misschien ook al weg. De rest van de spullen kan je zo meekrijgen. Die staan genoteerd en hou ik voor je apart.
Er zitten inderdaad 165ers onder. Vrij goede ook nog. Dus als je ze wil hebben Hugo, dan regelen we dat even. Het zal wel wat later worden als dit weekend, we moeten die wagen op de een of andere manier eerst bij de sloop brengen.