Mijn vering van mijn 16TZI is stug geworden. Kan iemand me adviseren waar ik mijn veerbollen, in Brabant, voor redelijk bedrag vullen kan.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Je citroendealer, renard in beneden leeuwen en chyparse in soesterberg.
easternnl schreef:Je citroendealer, renard in beneden leeuwen en chyparse in soesterberg.
Qua prijs moet je iig de citroen-dealer laten voor wat ie is; hun bijvulmethode kost je in ieder geval veel meer dan die van Chyparse (11.50 eur per stuk)
Bij iddstechnique kost een bol je 28.95 als je ze per 5 haalt; misschien nu een paar eur duurder. Houdt dat in het achterhoofd wil ik maar zeggen.
Ich bin ein Breaker
Persoonlijk zou ik niet gaan lopen mutsen met bijvullen. Gewoon nieuwe bollen erop, da’s het enige dat echt werkt.
Harm schreef:Persoonlijk zou ik niet gaan lopen mutsen met bijvullen. Gewoon nieuwe bollen erop, da’s het enige dat echt werkt.
Dat is echt volslagen onzin. Als je je eigen bollen laat bijvullen (tenzij die tot stuiterens toe zijn opgereden) bij Chyparse gaat dat echt een eeuwigheid goed. Ik heb een BX gehad die al 3 keer door hun is bijgevuld waarvan 2x in mijn bezit en dat was een van de lekkerst verende BXen waar we weet van hebben. Andere BX-en zijn al 1 of 2x daar geweest. Prima ervaringen mee.
Met ruilbollen heb ik minder goede ervaring. Maar daar heb ik het dan ook niet over.
Ich bin ein Breaker
Mijn bollen zijn bij autobedrijf de Pee in krimpen gevuld, veren weer als nieuw hoor!!! Dus niet zo negatief over vullen, het is alleen af en toe niet echt rendabel. Je kan beter nieuwe bollen bestellen bij iddstechnique dan je bollen laten vullen bij de dealer (maar dat moet je ook gewoon niet doen).
Hm nou een vriend van me heeft z’n xantia laten bijvullen, en die was na een paar dagen weer stug.
Daarbij: de hele show van een BX is de vering. Ik vind dat je daar dan best eens een investering in mag doen.
Maar ontopic:
In Tilburg zit volgens mij een citroen-specialist, en anders Garage Jansen in Breda?
Harm schreef:Hm nou een vriend van me heeft z’n xantia laten bijvullen, en die was na een paar dagen weer stug.
Daarbij: de hele show van een BX is de vering. Ik vind dat je daar dan best eens een investering in mag doen.Maar ontopic:
In Tilburg zit volgens mij een citroen-specialist, en anders Garage Jansen in Breda?
Tja, de meesten (zo niet allen) vullen bij met het nippel-systeem. Heb je die er eenmaal bij dan is het wellicht goedkoper; Chyparse is volgens mij de enige die het met de originele nippels bijvult en dat werkt *uitstekend*.
Je krijgt een jaar garantie op het bijvullen (vroeger wel iig) dus daar zal het niet aan liggen.
Veel belangrijker is gewoon schone LHM. Dat vergeten de meesten. Hoezo show en investering….
Ich bin ein Breaker
Och goedkoper… het veersysteem is nou juist het bijzondere aan een bx, ik steek er met liefde wat geld in. En zo vreselijk vaak hoeft het nou ook weer niet
Ik lees in dit forum veelal positieve verhalen over Hegru in Veldhoven. Die jongens schijnen ook betaalbaar te zijn.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
voge schreef:Mijn bollen zijn bij autobedrijf de Pee in krimpen gevuld, veren weer als nieuw hoor!!!
Vult De Pee ook bollen? Wat kost dat daar?
(Ben een vaste klant bij De Pee, das een super garage )
Harm schreef:Hm nou een vriend van me heeft z’n xantia laten bijvullen, en die was na een paar dagen weer stug.
Hee dit heb ik ook gehad met mijn Xantia, bij een bollen check later bleek een bol het vullen toch niet overleefd te hebben. Op gevulde bollen heb je 6 maanden garantie, gaan ze toch kapot dan krijg je ruilbollen. In mijn geval had Chyparse geen 2 ruilbollen liggen, ik kreeg 2 nieuwe comfort bollen achter en hoefde er maar één te betalen
Ik lees in dit forum veelal positieve verhalen over Hegru in Veldhoven. Die jongens schijnen ook betaalbaar te zijn.
Ik heb er gisteren m’n auto opgehaald… ze hebben de octopus vervangen. 130 euro was ik kwijt
Harm schreef:Och goedkoper… het veersysteem is nou juist het bijzondere aan een bx, ik steek er met liefde wat geld in. En zo vreselijk vaak hoeft het nou ook weer niet
Het is een beetje zonde van het geld om zonder goede reden per 3 jaar zo’n 5x30 euro=150euro over de balk te smijten. Je BX wordt er geen spat beter van en veert er geen cm beter door, dat kun je dan beter ergens anders aan besteden toch?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Harm schreef:Och goedkoper… het veersysteem is nou juist het bijzondere aan een bx, ik steek er met liefde wat geld in. En zo vreselijk vaak hoeft het nou ook weer niet
Het is een beetje zonde van het geld om zonder goede reden per 3 jaar zo’n 5x30 euro=150euro over de balk te smijten. Je BX wordt er geen spat beter van en veert er geen cm beter door, dat kun je dan beter ergens anders aan besteden toch?
Precies.. Je moet een paar regels in acht nemen.. niet bijvullen als de bollen te ver van druk af zijn. En bij voorkeur bij Chyparse of een ander bedrijf dat de normale nuppels kan gebruiken anders ben je net zoveel voor de nippel kwijt als voor de nieuwe bol.
Dat het onderhoud best wat geld mag kosten: eens. Maar ik ga niet onnodig geld over de balk smijten als ik met bijvullen precies hetzelfde bereik..
Bovendien spaar je een hoop materiaal uit.. Hergebruiken indien mogelijk in plaats van maar alles weg te pleuren (zuinig met grondstoffen) vind ik ook wel een groot pluspunt.
Jammer dat nu de brandstofpomp van de turbo d12 kapot is (zie BXNL) anders had ik nog veel meer kunnen genieten van mijn vers opgepompte bolletjes (op CM bij chyparse voor 9 EUR per stuk).
Gr,
Marten
mpostma schreef:Precies.. Je moet een paar regels in acht nemen.. niet bijvullen als de bollen te ver van druk af zijn.
Om de hoeveel km moest je die dingen ook het alweer laten controleren, ze hebben het me verteld bij Chyparse, maar ik ben het alweer vergeten ops:
ZX1.4i schreef:mpostma schreef:Precies.. Je moet een paar regels in acht nemen.. niet bijvullen als de bollen te ver van druk af zijn.
Om de hoeveel km moest je die dingen ook het alweer laten controleren, ze hebben het me verteld bij Chyparse, maar ik ben het alweer vergeten ops:
Ik heb de mijne laten vullen na ong. 130.000 km en 4.5 jaar.
Voorasbollen : nog 26 bar (moet 55 zijn)
Accubol : nog 21 bar (moet 62 zijn)
achterasbollen : nog 21.5 bar (moet 40 zijn)
Ik denk niet dat ik veel langer had moeten wachten met laten bijvullen, want dan waren ze de kritische grens van 10 bar genaderd). Ik merkte nog niet zo heel veel bijzonders: het veerde nog goed, alleen was de veerweg wel korte geworden. Het was dus nog geen stuiterbak, maar ik merk het verschil wel duidelijk.
Gr,
Marten