Raammechanisme defect?? Raam zakt zo naar beneden…
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 13 mei 2005 11:29 AM

Sinds enige tijd kun je een ruit van onze XM zo naar beneden en omhoog schuiven met de hand. Ik dacht even dat de ruit uit de geleiders zou zijn geraakt, maar volgens Carglass, die de ruit tijdelijk heeft vastgekit, is het raammechanisme defect. Ik heb zelf het deurpaneel losgemaakt, maar stuitte op allerlei isolatiemateriaal, dus daar ben ik maar afgebleven. Als je op de ruitbedieningsknop drukt, hoor je wel even wat, maar de ruit beweegt dan niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Eenvoudig te repareren? Wat kost het ongeveer?

Alvast bedankt.

Richard
(Utrecht)

Overigens hebben we ook last van een trillende schakelstang, die nogal irritant is. Wat kan ik daar zelf aan doen of is dat garagewerk? Ik ben slechts een beetje handig (behalve met elektronica).

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Iddo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 21-10-2004

Gepost: 13 mei 2005 05:39 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk is je kabel gebroken, hoewel die nog niet zo oud is. Op de yahoo groep staat een uitgebreide beschrijving hoe deze te vervangen. Als je dit zelf doet kost dit een paar euro aan materiaal. Een nieuw mechanisme is een paar honderd euro. Ik heb zelf ook een keer de kabel vervangen. ‘t is een heel gepruts, maar wel te doen.

Je moet naar de Yahoo groep “XMNL-files”. (let op: niet naar de groep “XMNL”) Vervolgens ga je naar de sectie files en daar onder het kopje Mechanisch staat een Word document mbt de Serie 1. Hiermee kon ik de mijne (Serie2) goed repareren.

Groeten,
Iddo

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 858
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 13 mei 2005 06:01 PM
  [ # 2 ]

hmms kabel…..het kan ook het ijzeren geraamte zijn aan de onderkant van het raam.

Dit heb ik eerder gehad met een BX…..door de loop der jaren was het stuk ijzer compleet weg geroest

en haal de isolatie er eens af

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 13 mei 2005 10:56 PM
  [ # 3 ]

Ook bij onze 205 was het het frame wat in bruin poeder onder in de deur lag. met een paar uurtjes knutselen (onderweg opgeschrikt door luid getoeter van Sasso) en 11 euro aan onderdeelkosten was het gefikst.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 14 mei 2005 03:22 PM
  [ # 4 ]

Bij een serie 2 is het altijd de kabel die breekt, het is van italiaans pisbakkenstaal

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 17 mei 2005 02:00 AM
  [ # 5 ]

Bij Civer kostte het raammechanisme vervangen mij 75,- ex btw

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 06 juni 2005 05:09 PM
  [ # 6 ]

‘t Is gerepareerd, maar niet goedkoop. E 420,—. Auw.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 06 juni 2005 05:24 PM
  [ # 7 ]
Richard Kruizinga schreef:

‘t Is gerepareerd, maar niet goedkoop. E 420,—. Auw.

toch niet alleen het raammechanisme vervangen?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 juni 2005 05:52 PM
  [ # 8 ]

Nieuw ruitmechanisme kost ongeveer 250 euro, plus 2 uur werk….....

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 06 juni 2005 06:04 PM
  [ # 9 ]

ah ok nieuw... had ik ff mazzel dat de mijne net voor een beurt sneuvelde…

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 juni 2005 08:03 PM
  [ # 10 ]

tja, als ik een serie 2 had, zou ik toch proberen om er een serie 1 mechanisme in te bouwen….... Die dingen van een serie 2 gaan ALTIJD kapot, bij een serie 1 wil het plastic waar de ruit mee vast zit, kapot gaan door slijtage en gaat het raam scheef hangen.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 04 juli 2005 11:12 AM
  [ # 11 ]

Past technisch helaas niet ivm de dwarsbalken in de portieren.

Ik vind 2 uur werk nogal veel. Ik ben niet superhandig en toch zat ie er bij mij met 30min in.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook