ik vind dat de c4 te stug is en dat citroen hem beter met hp vering had kunnen leveren of als optie wat de hp vering zal tog niet zo duur zijn om intebouwen voor citroen??
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Zo’n vraag stel je toch niet citrofielen?
Al moet ik toegeven dat de wegligging met stugge vering soms wel lekker is
nee maar ik snap citroen niet want nu hebben ze weer een echte citroen (vind ik dan) qua desigen en inovaties maar dan laten ze (waar citroen bekent om staat) de Hp-vering weg
maar je peugeot zal er wel weer achterzitten
Het is eigenlijk natuurlijk een beetje naar de bekende weg vragen!! Ik heb nu twee BX’en en hetgeen deze auto’s zo bijzonder maakt is voor mij vooral de vering!! Ik vind de C4 een prachtige auto maar, ik vind het echt heel erg jammer dat deze auto gewone (307?) vering heeft, ik denk dat dit voor veel citrofielen de reden is om niet van een Xantia over te stappen op een C4 (om maar eens een voorbeeld te noemen).
CITROEN, MAAK WEER EENS EEN INNOVATIEVE MIDDENKLASSER MET HP VERING!!!!!!!!!!!
absoluut, heb onlangs een C4 vervangwagen gehad, ik vond het maar een stuiterende auto en toen reed ik pas 2 maanden met een hp geveerde C5, en kan het nu al niet meer missen
voge schreef:CITROEN, MAAK WEER EENS EEN INNOVATIEVE MIDDENKLASSER MET HP VERING!!!!!!!!!!!
Tsja….dat roep ik ook al zo vaak….ook ruim een jaar geleden op dat Xantiaforum.
Ben het uiteraard helemaal met je eens….dat ze NA de BX…..bijvoorbeeld de ZX (en daarna de Xsara) HP-vering hadden moeten geven, want de Xantia kun je (o.a. qua gewicht en afmetingen) niet als DE opvolger van de BX beschouwen.
Ik vind de Xantia meer een opvolger voor de CX. :
Maar als we het nu maar blijven roepen….wie weet dat er ooit een snuggere ontwerper bij Citroen dit zal lezen en eens een ballletje opgooit bij de PSA-groep.
En dan liefst eentje die qua gewicht zo rond de 1000 kg zit….een beetje BX-stijl qua uiterlijk (en qua STOELEN !)....de goede isolatie van de Xantia (+ wegligging)....en dan het dashbord a la de C4…..hmmm, smek.
(ik kan haast niet wachten tot die 2e hands worden aangeboden…..maar dan zal ik inmiddels de 60 wel gepasseert zijn)
Zeker weten met HP. Ik ben het helemaal met Bram eens. Een xantia is best mooi,maar ik vind een Xant de duur in WB. Gewoon een echte middenklasser (formaat xsara ofzo) met HP.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
heb ik ooit niet iemand horen roepen dat er geen HP onder mag van peugeot :
verder vind ik de C4 een mooie auto
maar vergeleken met een Xsara is die echt veel harder.
ik vind zelf de Xsara nog erg comfortabel, zou eigenlijk niet weten welke niet HP geveerde auto ik gereden heb die comfortabeler reed.
het HP systeem is gewoon TE duur geworden om in deze prijsklasse eronder te gooien waarschijnlijk, zelf vindt ik dat het eventueel wel een optie had kunnen zijn. ik weet zeker dat ze verkocht zouden worden.
verder verschillen de Xantia en de C4 niet eens zoveel in gewicht
C4 1.6 1175 kg
Xantia 1.8 1220 kg
mijn Xsara weegt maar 1080 kg
dan zit je denk ik in het zelfde wegenbelastingmaat: 1150 - 1250kg ?
arjan_verkade schreef:heb ik ooit niet iemand horen roepen dat er geen HP onder mag van peugeot :
het HP systeem is gewoon TE duur geworden om in deze prijsklasse eronder te gooien waarschijnlijk, zelf vindt ik dat het eventueel wel een optie had kunnen zijn. ik weet zeker dat ze verkocht zouden worden.
Dat eerste klopt wel een beetje, Peugeot bepaalt nog altijd in grote mate wat Citroen wel en niet mag
De tweede stelling van je, ja onder druk van Peugeot moeten ze een auto maken die goed verkoopt en dan moet je wel mee doen met de stugge vering. Al die mensen die anders een Golf of Astra kopen hebben dan niets te zeiken over slappe vering en een slechte wegligging, maar kopen een auto die veel meer waar bied voor zijn geld, eigenlijk de succes forumule van de 307.
Overigens snap ik niet wat mensen zeiken over een slechte wegligging van een HP geveerde auto. Sinds het HP systeem van mijn Xantia onder handen is genomen door Chyparse, ligt de auto een stuk strakker op de weg en in de bochten.
is de HP-vering zo duur dan? volgens mij valt het wel mee want de citroen c5 heeft het standaart en is echt niet de duurste auto uit zijn klasse goed koper als een peugeot 407 en goedkoper als een passat en nog (standaard) beter uitgerust..
ik vind dat ze ook het minst een optie kunnen hebben voor hp-vering. Ik heb wel eens zitten te denken om niet HP-citroens om te bouwen tot HP-citroens en dat dan zo dat je dat als optie via citroen kan kopen.
Het systeem van een BX moet vast wel passen op een C4 oid, of het systeem van een xantia onder een C4. Dan krijgen we een HP geveerde AX, Xsara, C3, C2, C4, Picasso etc ..
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PjotrBlom schreef:is de HP-vering zo duur dan? volgens mij valt het wel mee want de citroen c5 heeft het standaart en is echt niet de duurste auto uit zijn klasse goed koper als een peugeot 407 en goedkoper als een passat en nog (standaard) beter uitgerust..
C5 zit in een duurdere klasse, dus daar zijn de kosten van HP systeem wat meer te verspreiden over de prijs zeg maar.
@ ZX1.4i:
ik kan me ook niet voorstellen dat de C5 als een dweil op de weg ligt. (helaas geen ervaring mee)
dan moet ik wel zeggen dat de C4 wel heel erg goed op de weg ligt, reageerd erg goed op het stuur.
arjan_verkade schreef:heb ik ooit niet iemand horen roepen dat er geen HP onder mag van peugeot :
verder vind ik de C4 een mooie auto
maar vergeleken met een Xsara is die echt veel harder.
ik vind zelf de Xsara nog erg comfortabel, zou eigenlijk niet weten welke niet HP geveerde auto ik gereden heb die comfortabeler reed.het HP systeem is gewoon TE duur geworden om in deze prijsklasse eronder te gooien waarschijnlijk, zelf vindt ik dat het eventueel wel een optie had kunnen zijn. ik weet zeker dat ze verkocht zouden worden.
verder verschillen de Xantia en de C4 niet eens zoveel in gewicht
C4 1.6 1175 kg
Xantia 1.8 1220 kg
mijn Xsara weegt maar 1080 kgdan zit je denk ik in het zelfde wegenbelastingmaat: 1150 - 1250kg ?
Arjan,mijn C4 1.6 16V Ligne Prestige automaat Berline weegt zelfs 1249 kg op kenteken.
Dus het verhaal van de Citroen dealers dat de C4 te licht is voor het HP systeem is larie koek,daarbij de BX zat ook onder de 900 kg als ik mij niet vergis.
En wat kost nu een bestaand systeem meer.
Overigens heb ik deze week in een 307 gezeten en vond deze comfortabeler veren als de C4,maar geef mij de C4 dan toch maar die rammeld in ieder geval niet.
Ik heb wel een C5 break gehad en deze was wind gevoeliger als de C4 en de bocht snelheid van een C4 is hoger.
Misschien dat door het toedoen van de heren journalisten en de autoprogramma’s van de heren Kalff,Coronel en hun buitenlandse collega’s debet zijn aan het ontbreken van het HP systeem.
Deze heren willen snel door bochten anders deugd het tegenwoordig niet meer.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
breakie schreef:arjan_verkade schreef:heb ik ooit niet iemand horen roepen dat er geen HP onder mag van peugeot :
verder vind ik de C4 een mooie auto
maar vergeleken met een Xsara is die echt veel harder.
ik vind zelf de Xsara nog erg comfortabel, zou eigenlijk niet weten welke niet HP geveerde auto ik gereden heb die comfortabeler reed.het HP systeem is gewoon TE duur geworden om in deze prijsklasse eronder te gooien waarschijnlijk, zelf vindt ik dat het eventueel wel een optie had kunnen zijn. ik weet zeker dat ze verkocht zouden worden.
verder verschillen de Xantia en de C4 niet eens zoveel in gewicht
C4 1.6 1175 kg
Xantia 1.8 1220 kg
mijn Xsara weegt maar 1080 kgdan zit je denk ik in het zelfde wegenbelastingmaat: 1150 - 1250kg ?
Arjan,mijn C4 1.6 16V Ligne Prestige automaat Berline weegt zelfs 1249 kg op kenteken.
Dus het verhaal van de Citroen dealers dat de C4 te licht is voor het HP systeem is larie koek,daarbij de BX zat ook onder de 900 kg als ik mij niet vergis.
En wat kost nu een bestaand systeem meer.
Overigens heb ik deze week in een 307 gezeten en vond deze comfortabeler veren als de C4,maar geef mij de C4 dan toch maar die rammeld in ieder geval niet.
Ik heb wel een C5 break gehad en deze was wind gevoeliger als de C4 en de bocht snelheid van een C4 is hoger.
Misschien dat door het toedoen van de heren journalisten en de autoprogramma’s van de heren Kalff,Coronel en hun buitenlandse collega’s debet zijn aan het ontbreken van het HP systeem.
Deze heren willen snel door bochten anders deugd het tegenwoordig niet meer.
ja, naar mij idee zit de C4 gewoon in gewichtsklasse Xantia ongeveer
BS/GS(A) zijn natuurlijk veel lichter
zelfs een Citroen CX 22 TRS is maar 1214 kg
arjan_verkade schreef:het HP systeem is gewoon TE duur geworden om in deze prijsklasse eronder te gooien waarschijnlijk, zelf vindt ik dat het eventueel wel een optie had kunnen zijn. ik weet zeker dat ze verkocht zouden worden.
Volgens mij moet je dan 1 auto met 2 onderstellen gaan leveren, dat wordt natuurlijk veel duurder dan 1 auto met 1 HP onderstel.. (of je moet beide onderstellen voor meer auto’s gebruiken)
Hallo allemaal ,
Zou het veercomfort ook niet afhankelijk zijn van het type/uitvoering van de C4 ? Het zou mij niet verbazen als een bv VTR/VTS stuggere dempers heeft dan een Ligne Prestige/Exclusive. ( Net zoals bij Xsara ?? )
@ Arjan :
Dat hadden we natuurlijk eigen ff op CM moet uitproberen
Groetjes,
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV