Hallo iedereen,
Ik heb me voorgesteld in het gastenboek.
Maar trots als ik ben wil ik toch mijn bx hier nog eens showen.
Klik op de link voor fotootjes en meer informatie.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=163199
Re: Mijn BX
Hoi landgenoot, welkom op ‘t forum
Mooie Biarritz, heb je hem toevallig niet in Mechelen gekocht? Er heeft hier in Mechelen net dezelfde rondgereden, ook met Arndt sideskirts en mistlampen in de voorbumper. Ziet er mooi uit!
Groets Sam
Re: Mijn BX
SAMBXSPORT schreef:Hoi landgenoot, welkom op ‘t forum
Mooie Biarritz, heb je hem toevallig niet in Mechelen gekocht?
Groets Sam
Yep hij komt uit Mechelen.
Ik denk dat het die dan wel zal zijn.
Is dat goed of slecht nieuws?
Re: Mijn BX
lochlander schreef:Yep hij komt uit Mechelen.
Ik denk dat het die dan wel zal zijn.
Is dat goed of slecht nieuws?
Geen idee wat de vorige eigenaar ermee heeft uitgespookt. Ik ken die BX enkel van ziens, heb de eigenaar niet gekend. Heb het wel altijd een tof ding gevonden ... duidelijk te herkennen aan de sideskirts en de mistlampen, zo rijden er geen twintig rond in onze streek
Groetjes Sam
Wel de eigenaar heeft m in elk geval niet goed behandeld.
Er is nu het een en ander aan gedaan maar de staat waarin hij verkeerde ...
Hij was zooo smerig vanbinnen om te beginnen. Dat is nu al grotendeels opgekuist. De olie leek al in jaren niet meer ververst en stond ver onder het minimum en dat zelfde geldt ook voor de LHM en de koelvloeistof. De uitlaat is met stukken aan elkaar gelast (die dient dus ook nog vervangen te worden). De vorige distributieriem was dus veel te hard aangespannen en stond op stuk springen…
Ik houd mijn hart vast voor wat er nog allemaal boven gaat komen.
Nu maak ik me zorgen om eventueel olieverbruik, waterverlies en vooral brandstof verbruik. Ik denk dat het toch een beetje een miskoop is geweest…
Op de moment dat ik m kocht zat ik in Finland en had men nonkel eerst opgestuurd om het eens te gaan bekijken. Maar ik denk dat hij alles maar heeel erg oppervlakig bekeken heeft. Toen ik hem thuis aantrof en een ritje ging maken flikkerden tegelijkertijd het lampje van het water de olie en de LHM op. De verkoper had men nonkel wijs gemaakt dat dat een slecht contact was… Het verschrikkelijk piepen van de distributieriem daarvoor was de uitleg dat het de V-snaar was die wat doorslipte… Enfin, ik had dus iets helemaal anders verwacht. Wat slaagt dat tegen.
Enfin nu ken je de huidige eigenaar. Als je m eens nader wil bekijken laat dan iets weten. Kom er wel eens mee naar Mechelen. Ik ga naar school aan de ham, Zandpoortvest.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Das niet fijn… als de lampjes van olie, LHM en water tegelijk aangaan betekent dat geen oliedruk.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Das niet fijn… als de lampjes van olie, LHM en water tegelijk aangaan betekent dat geen oliedruk.
Das ondertussen opgelost (hoop ik)
Das alleen de staat waarin ik m hier vond. Das het eerste wat er aan gedaan is. Motorolie bleek een ramp te zijn, enfin nieuwe filter er op en alle olie ververst. LHM had 2 lekken aan de voorpoten. Retourleidingen wist de citroën garage mij te vertellen normale slijtage. Deze zijn dus vervangen nu en LHM is ook helemaal ververst. Als laatste koelvloeistof. Daar was ook ergens een klein lekje dat gedicht is en ook deze is volledig ververst ondertussen. Sindsdien heb ik geen rode lampjes meer weten aan gaan. Ik veronderstel dus dat dat probleem opgelost is. Maar mijn brandstof verbruik dateert van na dit onderhoud.
Het verbruik waarover jij spreekt is wel erg hoog, dat heeft m’n vader vroeger met zijn BX (zelfde motor als jij) amper gehaald in de winter. Wel goei moteurkes. Die van ons had uiteindelijk 190.000km, maar moest 2 jaar geleden toch plaats maken voor een nieuwe Berlingo.
Ni te veel in ‘De Student’ zitten
Groets Sam
Ben net even bij de garage langs geweest. Zoals ik zei hadden ze de carburator wel proper gemaakt, deze zat zo onder de troep dat de schroefjes om m af te stellen onzichtbaar waren geworden. Afgesteld hebben ze m nog niet daarvoor moet hij volgende week ofzo nog eens binnen. Hopelijk gaat het daar wat beter mee gaan. Een andere oorzaak van mijn hoog verbruik zou liggen aan het nog niet gewoon zijn van de handchoke.
Ze hebben mij verteld dat de eerste eigenaar in principe bepaalt hoe de handchoke moet gebruikt worden. Eens een choke een aantal jaren op eenzelfde manier is gebruikt moet je m zo blijven gebruiken om aan het laagst mogelijke verbruik te komen. Het is aan mij om na te gaan hoe hij het best draait. gaspedaal versus choke starten en welke dosering van beiden dus…
Benieuwd of het wat gaat uithalen…
Oh ja Sam, jij hebt toevallig toch geen mooie hoedenplank meer?
Bij men BX was enkel een zelfgemaakt ding bijgeleverd en een originele zou wel leuk zijn…
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
lochlander schreef:Ben net even bij de garage langs geweest. Zoals ik zei hadden ze de carburator wel proper gemaakt, deze zat zo onder de troep dat de schroefjes om m af te stellen onzichtbaar waren geworden. Afgesteld hebben ze m nog niet daarvoor moet hij volgende week ofzo nog eens binnen. Hopelijk gaat het daar wat beter mee gaan. Een andere oorzaak van mijn hoog verbruik zou liggen aan het nog niet gewoon zijn van de handchoke.
Ze hebben mij verteld dat de eerste eigenaar in principe bepaalt hoe de handchoke moet gebruikt worden. Eens een choke een aantal jaren op eenzelfde manier is gebruikt moet je m zo blijven gebruiken om aan het laagst mogelijke verbruik te komen. Het is aan mij om na te gaan hoe hij het best draait. gaspedaal versus choke starten en welke dosering van beiden dus…
Benieuwd of het wat gaat uithalen…
Ik vind dit een ontzettend vaag verhaal. Je zet de choke toch zo snel mogelijk open zodra je aan het rijden bent? Alleen als je moet stoppen trek je ‘m nog ff een stukje dicht zolang die koud is. Als je een half uur met de choke dicht rondrijdt vraag je er zelf om maar dan moet je niet de auto de schuld geven.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:lochlander schreef:Ben net even bij de garage langs geweest. Zoals ik zei hadden ze de carburator wel proper gemaakt, deze zat zo onder de troep dat de schroefjes om m af te stellen onzichtbaar waren geworden. Afgesteld hebben ze m nog niet daarvoor moet hij volgende week ofzo nog eens binnen. Hopelijk gaat het daar wat beter mee gaan. Een andere oorzaak van mijn hoog verbruik zou liggen aan het nog niet gewoon zijn van de handchoke.
Ze hebben mij verteld dat de eerste eigenaar in principe bepaalt hoe de handchoke moet gebruikt worden. Eens een choke een aantal jaren op eenzelfde manier is gebruikt moet je m zo blijven gebruiken om aan het laagst mogelijke verbruik te komen. Het is aan mij om na te gaan hoe hij het best draait. gaspedaal versus choke starten en welke dosering van beiden dus…
Benieuwd of het wat gaat uithalen…Ik vind dit een ontzettend vaag verhaal. Je zet de choke toch zo snel mogelijk open zodra je aan het rijden bent? Alleen als je moet stoppen trek je ‘m nog ff een stukje dicht zolang die koud is. Als je een half uur met de choke dicht rondrijdt vraag je er zelf om maar dan moet je niet de auto de schuld geven.
Lijkt me ook raar dat een auto ‘leert’ hoe de choke door de eigenaar wordt gebruikt.. Wel is ‘t zo dat je ‘m in de ene auto eerder open kunt doen dan in de andere.. Rij wel eens in een renault 11, als je ‘m daar de eerste vijf minuten open zet, slaat de motor af, ookal rij je gewoon 2000 rpm…
voor de duidelijkheid:
chokeklep open = choke uit = ingeschoven
chokeklep dicht = choke aan = uitgetrokken
Wel makkelijk voor die duidelijkheid.
Normaal zeggen we choke AAN/UIT, of chokeklep dicht/open
WYD schreef:Wel makkelijk voor die duidelijkheid.
Normaal zeggen we choke AAN/UIT, of chokeklep dicht/open
had doorgeborduurt op de terminologie van Alcyone… Daarna zat ik m’n eigen berichtje te lezen en dacht—-> ....nee…
vandaar nog even eronder gezet…
lochlander schreef:Oh ja Sam, jij hebt toevallig toch geen mooie hoedenplank meer?
Bij men BX was enkel een zelfgemaakt ding bijgeleverd en een originele zou wel leuk zijn…
Zelf heb ik er geen, maar ik weet er wel eentje liggen. Ik zal eens informeren, is alleszins dezelfde hoedenplank want ze zit ook in een blauwe Biarritz. Ik stuur je wel een pb’tje als ik meer weet!
Bij welke garage ga jij trouwens? Toch niet bij Tony & Zonen op de Leuvensesteenweg?
Groets Sam
Hoe het met die choke zit weet ik echt niet maar de auto reageert er helemaal anders op dan de opel corsa die ik hiervoor had.
Ik denk in elk geval dat het verbruik al moet gebeterd zijn want ik heb nu zo’n 100 km gereden met volle tank en de naald van de benzinemeter is niet overdreven veel gezakt zoals vorige keer wanneer ik gaan tanken ben het geval was.
Ik ga bij een kleine citroën garage op de Waversebaan in Heverlee, Malvau.
Het zou heel erg tof zijn als je iets meer weet over die hoedenplank