Is er iemand die de gouden tip heeft om die eeuwig lekkende klepdeksel oliedicht te krijgen? Zit nieuwe pakking tussen, boutjes (m6) durf ik niet nog vaster an te trekken en het blijft gestaag doorzweten. Is het een optie om de rubber pakking “vast” te leggen met vloeibare pakking : Deksel hoeft eigenlijk nooit open. Het gaat overigens over die 19 TGD break met die vermeende lekke koppakking. Verlies overigens nog steeds vloeistof. Heb de kastjes maar eens verwijderd omdat de mat rechts opeens zeiknat was. Eerst nix te voelen maar die wagen is zo goed geisoleerd met een centimeter of vier isolatiemateriaal onder de matten en overal waar je kijkt dat die lekkage zich goed heeft weten te verbergen. Ik heb de kachelradiateur zelf bekeken, ziet er gewoon goed uit. Kachelkraan zou hebben kunnen lekken, waarschijnlijk op de aansluiting tussen kachelhuis en kraan. Heb nu even een by-pass gemaakt om andere lekkages uit te kunnen sluiten.
gewoon silicoonpakking er bij tussen doen en de kleppendekselpakking is en blijft dicht!
Meten is weten,weten is wát te meten.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Had je daar niet eerder last van dan? of merk je die natte mat nu pas? misschien loopt er water mee via een buis of draad..Ik kan me niet voorstellen dat dat ineens is gebeurd want dan moet het of flink gehoosd hebben of een groot gat zitten?
Wellicht komt het vocht van achter?
Goed zoeken anders rot de boel weg onder je kont..
Rien
Is de vloermat aan de passagierskant nat?
Dan is je kachelradiator of de aansluiting daarvan lek!
Ik heb ook een lekke klepdekselpakking. Bij mij lekt hij volgens mij alleen aan de voorkant thv cilinder 2 en 3.
Aan de achterkant lekt hij helemaal aan de rechterkant van het blok (linkerkant van de auto dus). Waar hij precies lekt heb ik nog niet kunnen zien. Ik ga zaterdag de klepdekselpakking ook vervangen en dan verder kijken. Heb het afgelopen zaterdag niet kunnen vinden.
KuikenXXL schreef:Had je daar niet eerder last van dan? of merk je die natte mat nu pas? misschien loopt er water mee via een buis of draad..Ik kan me niet voorstellen dat dat ineens is gebeurd want dan moet het of flink gehoosd hebben of een groot gat zitten?
Wellicht komt het vocht van achter?Goed zoeken anders rot de boel weg onder je kont..
Rien
Precies, drogen die boel!
Overigens kan de kachelkraan ook lekken langs het stangetje. Daar kan een drup aan hangen.
Ich bin ein Breaker
Klopt ja Langs het stangetje van de kachelkraan zit wat corrosie wat wijst op lekkage. Moeilijk om in te schatten of daar alle ellende vandaan kwam. Eén van de vier boutjes waar de kachel mee op de kachelkraan zit was ook behoorlijk gecorrodeerd. Ik heb nog een andere kraan liggen. In combinatie met twee nieuwe afdichtinsringetje hoop ik het lek boven te hebben.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Als je in het gelukkige bezit bent van een garage dan kun je hem daar ‘s nachts in zetten met de deuren open. Wellicht voor het ingetrokken vocht ook ff van die vochtvreters kopen…Hoeft niet eens die dure van bison te zijn.
En als je rijdt dan zoveel mogelijk met de ventilatie open en de ramen een kiertje of liever open.
Rien
KuikenXXL schreef:Als je in het gelukkige bezit bent van een garage dan kun je hem daar ‘s nachts in zetten met de deuren open. Wellicht voor het ingetrokken vocht ook ff van die vochtvreters kopen…Hoeft niet eens die dure van bison te zijn.
En als je rijdt dan zoveel mogelijk met de ventilatie open en de ramen een kiertje of liever open.Rien
Kansloze actie; het vocht onder de mat blijft daar lekker zitten. Je moet de mat omhoog trekken, vrij van de bodem en dan goed door laten waaien (als je ‘m er niet helemaal uit wilt halen).
Met gewoon deuren /ramen openzetten duurt het naar schatting ongeveer 75 jaar voordat alle vocht onder de dikke vrijwel waterdichte vloermatten is verdampt en tegen die tijd is je bodemplaat al wel doorgerot.
Ich bin ein Breaker
Misschien is een föhn een idee?
WYD schreef:Misschien is een föhn een idee?
Nou, dan moet je wel veel geduld hebben en niet bang zijn voor brand oid. Vergis je er niet in hoeveel water het ondertapijt opneemt; je moet dan echt uren en uren föhnen, als het flink nat is.
Ik had eens een lekkende voorruit en heb de natte mat eruit gehaald. Het ding heeft een dag of 4 in de brandende zon uit liggen druipen over een tuinstoel oid; na een week was ie nog niet bepaald droog.
Ich bin ein Breaker
Toeval :
In mijn voorruit zit een scheur aan de passagierskant die doorloopt tot onder de rubber rand aan de onderkant. Net in de regen gereden en er hangen druppels aan de plastic koker van luchtuitstroom aan de rechterkant…..(dashboardkastjes liggen er nog uit dus vrij zicht) Waarschijnlijk loopt het water via de scheur naar binnen. Als dat een tijdje lekt zal zich wel roest in de sponning ophopen waardoor het steeds harder gaat lekken… Dat wordt toch ook nog een andere ruit
Carglass kan een hoop doen hoor
Klopt ja. Maar een scheur van 30 centimeter krijgen ze denk ik niet gefixt. Ze hanteren meestal repareren tot de grootte van een ouderwetse rijksdaalder. Of denk je dat wanneer je zo,n scheur een stukje openslijpt met bijvoorbeeld zo’n kabouterdremel en ‘m vult met epoxylijm dat dat zou kunnen werken?
Bovendien: Hoera nog een lek gevonden Tussen waterpomp en metalen koelleiding zit een rubber overgangsstukje. Vloeistof spuit uit een miniscuul gaatje en alleen als de motor goed heet begint te worden. Vandaar dat ik het nog niet ontdekt had, gebeurt pas tijdens het rijden…Het is in ieder geval weer zo’n Citroenplekje waar je lekker bij kan. Ook nog vastgezet met van die eenmalige slangklemmen dus dat belooft weer de nodige onChristelijke termen voor het weer goed zit. Ik mag hopen dat de waterpomp er niet afhoeft om het stukkie rubber ertussen te foefelen.
Alleen sterretjes worden “gerepareerd” Dat houd in dat er een soort lijm opgesmeert wordt wat verder scheuren tegengaat. Je voorruit moet dus vervangen worden. Dat kun je beter op tijd doen om roestvorming te voorkomen.
Mitch schreef:Toeval :
In mijn voorruit zit een scheur aan de passagierskant die doorloopt tot onder de rubber rand aan de onderkant. Net in de regen gereden en er hangen druppels aan de plastic koker van luchtuitstroom aan de rechterkant…..(dashboardkastjes liggen er nog uit dus vrij zicht) Waarschijnlijk loopt het water via de scheur naar binnen. Als dat een tijdje lekt zal zich wel roest in de sponning ophopen waardoor het steeds harder gaat lekken… Dat wordt toch ook nog een andere ruit
Daar zou ik maar wel op rekenen. Laat ‘m dan vervangen bij een specialist of doe het zelf; je zult moeten rekenen op roestherstelwerk en dat doet een glasboer a la Carglass niet.
Ik heb zo wel eens een BX gezien waar een érg groot gat onder de voorruit was ontstaan, in de paravanbak goed te zien. Ik hoop voor je dat het nog wat kleiner is.
Ich bin ein Breaker
Ik heb ook een scheur in m’n ruit (beter dan andersom)... de nieuwe staat al klaar, dat gaan we dus weer zelf doen… ik ken namelijk de verhalen over roest onder de rubbers