3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Een dagje CHYPARSE. (bollen & LHM specialist)
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 27 september 2005 06:54 PM
  [ # 31 ]

Top zeg..en niet duur Laughing

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 15 oktober 2005 12:35 AM
  [ # 32 ]

Komende dinsdag om twee uur (uit mijn hoofd) is mijn Xantia aan de beurt.

Ben benieuwd wat het wordt. De voorraadbol en de veerbollen zijn van maart 2004, net als de LHM (is dus al weer 65000 km geleden).

Kan het zijn dat de antizinkbol niet vervangen hoeft te worden? Dat is namelijk de enige die de dealer toen heeft laten zitten.

Moet trouwens zeggen dat ze op het moment ook niet helemaal jovel meer veert.

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 15 oktober 2005 12:54 AM
  [ # 33 ]

Ik ben benieuwd naar je verslag.  Wink

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 oktober 2005 08:41 PM
  [ # 34 ]
Phritz schreef:

Ik ben benieuwd naar je verslag.  Wink

Bij deze dan. Heb het net ook al op XCNL gezet: eigenlijk ben ik dus aan het crossposten. Maar ik zal niet CTRL-C en CTRL-V doen, dan lijkt het misschien niet al teveel op elkaar.

Ik had dus om twee uur een afspraak en was daar om vijf voor twee (best netjes als je bedenkt dat ik niet te hard heb gereden en geen marge had aangehouden op zo’n afstand).

Bollen laten testen en LHM laten vervangen. De bollen op de vooras en de antizinkbol moesten bijgeblazen worden. De voorraadbol en de bollen op de achteras waren nog goed.

Ik vond het verschil niet zo spectaculair als door sommige anderen is beschreven, maar misschien komt dat omdat bij mij de boel 60000 km of ruim anderhalf jaar terug nog gedaan is. Kan nu wel net zo hard over de drempeltjes hier voor de wijk als met de 205 Very Happy

Kosten vond ik erg meevallen: Het was een uurtje werk en ik moest 77,49 afrekenen. Dat was ik bij de garage alleen al aan arbeidsloon kwijt geweest.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 18 oktober 2005 08:49 PM
  [ # 35 ]

Maar als ‘t al gewoon goed is kunnen ze er niet veel meer aan verbeteren natuurlijk! De prijzen daar zijn inderdaad netjes. Ik denk dat het ook meer een adres is voor Citroëns die jaren geen onderhoud hebben gehad. Voor het periodiek onderhoud van het systeem haal ik zelf wel een paar vieze handen en onderdelen bij IDDStechnique, daarvoor hoef ik ook niet naar Chyparse. Toch vind ik de uitleg die je krijgt en de prijzen echt heel goed!

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 18 oktober 2005 11:04 PM
  [ # 36 ]
EW schreef:
Phritz schreef:

Ik ben benieuwd naar je verslag.  Wink

Bij deze dan. Heb het net ook al op XCNL gezet: eigenlijk ben ik dus aan het crossposten. Maar ik zal niet CTRL-C en CTRL-V doen, dan lijkt het misschien niet al teveel op elkaar.

Ik had dus om twee uur een afspraak en was daar om vijf voor twee (best netjes als je bedenkt dat ik niet te hard heb gereden en geen marge had aangehouden op zo’n afstand).

Bollen laten testen en LHM laten vervangen. De bollen op de vooras en de antizinkbol moesten bijgeblazen worden. De voorraadbol en de bollen op de achteras waren nog goed.

Ik vond het verschil niet zo spectaculair als door sommige anderen is beschreven, maar misschien komt dat omdat bij mij de boel 60000 km of ruim anderhalf jaar terug nog gedaan is. Kan nu wel net zo hard over de drempeltjes hier voor de wijk als met de 205 Very Happy

Kosten vond ik erg meevallen: Het was een uurtje werk en ik moest 77,49 afrekenen. Dat was ik bij de garage alleen al aan arbeidsloon kwijt geweest.

Thanx, een net bedrijf, Chyparse.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 03 februari 2006 04:47 PM
  [ # 37 ]

Ik ben deze week ook bij Chyparse geweest met de XM, ik heb dus een serie 2, dus ik dacht dat er dus een anti-inzakbol onder zat…..Hij lag zo snel op z’n buik, dus ik dacht dat die bol leeg was.

En hop naar Chyparse, toen ik aan kwam, waren ze bezig met een serie 1 tct automaat. Toen ze daarmee klaar waren, mocht ik de brug op.

De auto vanonderen bekeken en aangegeven wat er aan de hand was, bleek dus dat mijn auto helemaal geen anti-inzink voorziening heeft. Volgens Martin was dat maar goed ook, want dan spoeld de LHM nog een beetje door.

Nadat hij de 1e bol losdraaide meldde hij dat ik een “zwart” systeem had, dus ik vroeg waarom en dat bleek dus echt de olie-kleur te zijn…... Helemaal zwart, in 10 jaar nog nooit ververst….. De bollen bleken nog goed te zijn, er hoefde maar 10 bar bijgepompt te worden.

De drukregelaar bleek te lekken en deze werd door een gereviseerde ververvangen.
De hoogteregelaars bleken ook vast te zitten, de hendel werkt prima, maar als je op de trekhaak ging staan, duurde het best lang voordat hij corrigeerde

Het systeem werd afgevuld met spoelolie en ik mocht afrekenen.
Als ik terug kom om de spoelolie te laten verversen door LHM, dan kon ik er nog voor kiezen om de bollen te laten opboren.

Nu ben ik 4 dagen verder en begin ik toch wel wat te merken aan het veersysteem, het belangrijkste vind ik dat hij na een nachtje rust erg veel druk verliest. Hij blijft mooi omhoog staan, maar na het starten gaat toch na een paar tellen het STOP lampje branden en de melding hydraulische druk komt op het scherm. Die is na een paar tellen weer weg. De pomp maakt zo nu en dan ook een eng schurend geluid…...

Ik zie wel wat er na een tijdje gebeurt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3828
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 13 april 2006 11:00 PM
  [ # 38 ]

Re: Een dagje CHYPARSE. (bollen & LHM specialist)

erik wijngaarden schreef:
Bram schreef:

Ik mag hier natuurlijk geen reclame maken, maar een ‘‘aanbeveling’’ zal the Boss (Erik) mij niet kwalijk nemen ? Wink

een gebruikerservaring opschrijven van een garagebedrijf magnatuurlijk altijd !
en aangezien cyparse in ons lijstje staat van de betere citroen bedrijven in NL hebben ze ook een banner mogen plaatsen op deze site. Smile

ahum, geld dat voor alle bedrijven die hier banner hebben? ik zie er eentje bij waar ik, en met mij heel wat ‘regio arnhem’ dssers zeker niet heen zullen gaan!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 april 2006 11:27 PM
  [ # 39 ]

Re: Een dagje CHYPARSE. (bollen & LHM specialist)

woutersmits schreef:
erik wijngaarden schreef:
Bram schreef:

Ik mag hier natuurlijk geen reclame maken, maar een ‘‘aanbeveling’’ zal the Boss (Erik) mij niet kwalijk nemen ? Wink

een gebruikerservaring opschrijven van een garagebedrijf magnatuurlijk altijd !
en aangezien cyparse in ons lijstje staat van de betere citroen bedrijven in NL hebben ze ook een banner mogen plaatsen op deze site. Smile

ahum, geld dat voor alle bedrijven die hier banner hebben? ik zie er eentje bij waar ik, en met mij heel wat ‘regio arnhem’ dssers zeker niet heen zullen gaan!

oja welke dan?
>>  http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2813

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3828
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 13 april 2006 11:33 PM
  [ # 40 ]

wil je dat echt zo openbaar?

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 april 2006 11:44 PM
  [ # 41 ]
woutersmits schreef:

wil je dat echt zo openbaar?

och


mij gaat het vooral niet om het zwart maken, meer of er een leeraspect aan zit.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3828
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 april 2006 12:05 AM
  [ # 42 ]

pb is on the way

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 27 april 2006 07:57 PM
  [ # 43 ]

Mijn Xantia mag woensdag 10 mei naar Chyparse, om 14.00u. Ik ga er eigenlijk alleen heen voor het vullen van de 6 bollen, misschien komen ze nog wat anders tegen. Volgens mij is ‘t systeem verder schoon en goed.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 10 mei 2006 10:41 PM
  [ # 44 ]
voge schreef:

Mijn Xantia mag woensdag 10 mei naar Chyparse, om 14.00u. Ik ga er eigenlijk alleen heen voor het vullen van de 6 bollen, misschien komen ze nog wat anders tegen. Volgens mij is ‘t systeem verder schoon en goed.

Ik zal mezelf even quoten…

Ik ben net terug van Chyparse. Voor €69,- zijn alle 6 de bollen gevuld, de Xantia rijdt nu echt heerlijk! Een wereld van verschil!

In de voorste bollen zat ook nog maar 15 bar ipv 70, de achterste bollen stonden op 20 bar, de anti inzakbol op 15 bar en de voorraadbol ook op 20. Ze konden allemaal nog worden gevuld maar ‘t was maar net op tijd voor de voorste bollen werd er gezegd.

Bij de volgende LHM wissel zou ik heel misschien eens naar de achterste hoogteregelaar moeten kijken maar verder werkte alles nog prima!

Alweer een tevreden reactie over dit bedrijf dus!!!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 september 2006 10:30 PM
  [ # 45 ]

hai allemaal Razz

ik ga 13 sept naar dokter chyparse, ook om de klok van 14:00.
ik kan er niet op wachten, zeker niet nu ik een lek retour slangetje rechtes voor heb ondekt, hij is afgebroken aan het begin een stukje van
ongeveer 2cm, heb de rest er nog op kunnen drukken. ik hoop dat hij het nog uithoud tot de 13 de sept. ik maak wel een verslagje. Wink

  tot XM Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook