Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mauritsvanveen schreef:Klopt het dat ze nu in Almere zitten? Afspraak maken is gewoon bellen? Helaas kon ik geen website van ze vinden maar ben erg benieuwd naar dit bedrijf.
1: ja
2: ja
3: dat klopt, ze hebben inderdaad geen website.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
mauritsvanveen schreef:Klopt het dat ze nu in Almere zitten? Afspraak maken is gewoon bellen? Helaas kon ik geen website van ze vinden maar ben erg benieuwd naar dit bedrijf.
is zwolle (citrotech) niet iets dichterbij vanuit leeuwarden?
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
mauritsvanveen schreef:Klopt het dat ze nu in Almere zitten? Afspraak maken is gewoon bellen? Helaas kon ik geen website van ze vinden maar ben erg benieuwd naar dit bedrijf.
Er komt eerdaags wel een meeting op het nieuwe adres: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=185927
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007
- Xantia 1.8i 16V Millesime
woutersmits schreef:mauritsvanveen schreef:Klopt het dat ze nu in Almere zitten? Afspraak maken is gewoon bellen? Helaas kon ik geen website van ze vinden maar ben erg benieuwd naar dit bedrijf.
is zwolle (citrotech) niet iets dichterbij vanuit leeuwarden?
Maakt elkaar niet veel qua afstand. Heb alleen nog nooit van citrotech gehoord, wat zijn de ervaringen bij citrotech? Heb in ieder geval hele goede gelezen over chyparse
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ik ben meer te spreken over citrotech. Gewoon een tweemanszaak (vader en zoon) met een uberkennis van hydrauliek. Bij Chyparse moet je maar net de goede monteur treffen. Tenzij je alleen voor bollen komt maar dat kunnen ze vast in Leeuwarden ook wel ergens.
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gents,
In dit topic gaan we geen discussie starten chypase versus citrotech!
fftopic
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Tja, probleem met garages in Leeuwarden is dat ik daar enkel heel slechte ervaringen mee heb v.w.b. hun kennis over hydrauliek en het goed onderhouden daarvan. Maar ik ga gewoon eens bij beiden kijken, is sowieso erg interessant. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Omdat mijn XM steeds meer ging stuiteren heb ik gister gebeld of ik langs kon komen. Ze hebben in ieder geval geen overvolle agenda, ik kon direct in de auto stappen.
Resultaat: Middelste bol achter was stuk, rv en lv moesten op druk gebracht worden en remaccu was bijna helemaal leeg. Vervolgens LHM ververst. LHM zag er na 30k km nog okay uit, maar vat was best ranzig van binnen.
Starten en ... Nou, niets. Wel druk in het primaire circuit, geen druk naar het veercircuit. Op zijn chyparse eerst de drukregelaar vervangen, geen verbetering, toen hydrorincage (zit ik in de buurt?) erin en toen kwam ie met wat horten en stoten omhoog.
Ik snap er geen fluit van, maar hij veert weer als nooit tevoren.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wat ben je daaraan kwijt geweest, als ik zo brutaal mag zijn? ops:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Rondje bollen en LHM was 170.
Daarna zijn ze nog twee uur bezig geweest hem weer op zijn poten te krijgen. Ik heb betaald voor de drukregelaar (75?) en de uren en hydrorincage hebben zij betaald. Mijn drukregelaar zweette sowieso best veel, dus ik vond het prima zo.
Nu nog even nadenken hoe ik de hydrorincage eruit ga halen. Ik zou het liefst ook de remleidingen doorspelen en daar hebben ze nooit zo’n zin in. Even kijken wat voor weer het is over 4000 kilometer…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:Rondje bollen en LHM was 170.
Daarna zijn ze nog twee uur bezig geweest hem weer op zijn poten te krijgen. Ik heb betaald voor de drukregelaar (75?) en de uren en hydrorincage hebben zij betaald. Mijn drukregelaar zweette sowieso best veel, dus ik vond het prima zo.
Nu nog even nadenken hoe ik de hydrorincage eruit ga halen. Ik zou het liefst ook de remleidingen doorspelen en daar hebben ze nooit zo’n zin in. Even kijken wat voor weer het is over 4000 kilometer…
Ree
Dat is niet zo moeilijk en kun je makkelijk zelf; je zet de wagen in de laagste stand, vervolgens gooi je het LHM-vat leeg, daarna weer verse LHM er in en vervolgens trap je de remmen rondom ff door tot de drab en hydraurincage er uit is. Als afsluiter maak je het filter in het vat ff schoon en voila!
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Is dan alle hydraurincage uit je leidingen? Of is dat zo’n klein percentage dat het geen drol uitmaakt?
Bedoel je dat je je remmen doortrapt als het vat leeg is met de motor uit?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:Is dan alle hydraurincage uit je leidingen? Of is dat zo’n klein percentage dat het geen drol uitmaakt?
Bedoel je dat je je remmen doortrapt als het vat leeg is met de motor uit?
Ree
100% krijg je die hydraurincage er nooit uit, maar dat geeft ook niet, want wat er achter blijft is idd minimaal.
De remmen trap je het beste door in de hoogste stand en persoonlijk doe ik het altijd met draaiende motor voor de circulatie (of dat echter noodzakelijk is weet ik niet). Je moet de wagen iig in de laagste stand zetten, zodat zoveel als mogelijk hydrauliekvloeistof teruggevoerd wordt naar je vat. als je die leeggegooid hebt, vul je ‘m opnieuw op met LHM, dan start je de auto en zet je ‘r in de hoogste stand. Eventueel kun je dan nog ff een paar keer gymnastieken voor de circulatie en vervolgens de remmen door trappen.
Ik wil je het ook wel een keer voordoen, maar dan moet je daarvoor wel naar het Noorden des lands.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hydraurincage en LHm is gewoon mengbaar. Na weer 30.000km je vat verversen en alle hydrau is er wel uit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
@Serge: bedankt voor je aanbod, maar het gaat wel lukken, hoor. Eerst nog lekker een paar duizend kilometers zweven
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi