Dan wens ik je veel plezier bij het zweven en nadien veel succes bij de klus!
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ree schreef:Starten en ... Nou, niets. Wel druk in het primaire circuit, geen druk naar het veercircuit. Op zijn chyparse eerst de drukregelaar vervangen, geen verbetering, toen hydrorincage (zit ik in de buurt?) erin en toen kwam ie met wat horten en stoten omhoog.
Ik snap er geen fluit van, maar hij veert weer als nooit tevoren.
Ree
Net voor de deur de hydrorincage door LHM vervangen. Starten en—niet omhoog—
Dit heb ik in de tussentijd NOOIT gehad.
Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen…
Iemand suggesties???
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lucht in de aanzuigslang? Heb je de ontlastschroef al even los gehad? LHM in de slang gegoten?
ontlastschroef meerdere keren open en dicht draaien (met draaiende motor) tot hij weer omhoog komt.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De ontlastschroef zit op de hogedrukregelaar, toch?
Ik heb al LHM in de aanvoerslang gegoten en dat had geen effect. Ik ga hetzelfde nog even proberen met de ontlastschroef open-dicht-open-dicht.
Niet makkelijk als de dame op haar buik ligt
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:De ontlastschroef zit op de hogedrukregelaar, toch?
Ree
klopt. tussentijds wel fff wachten….dus opendraaien fff wachten dichtdraaien. dan weer fff wachten opendraaien fff wachten dichtdraaien enz,enz.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Tja, niks dus. Pomp heeft zeker LHM in zijn aanvoerslang.
Hetzelfde als de vorige keer by Chyparts, alleen nu voor mijn deur.
Vorige keer kwam ie dus omhoog met hydrorincage en niet met LHM. Maar om nu weer hydrorincage erin te gooien . Het heeft er net 5k km ingezeten…
Het baart me een beetje zorgen dat ze de vorige keer bij chyparts ook niet echt wisten wat ze ermee mosten. Mijn vraag waarom ie met hydrorincage wél omhoog kwam werd beantwoord met “sterk spul, hè?”
Nou, nog ff denken wat ik hiermee ga doen…
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
ik weet niet wat voor stuurbekrachtiging je hebt op je xm, maar bij mijn bx hielp het om een paar keer heen en weer te sturen, was bij mij ook wel erg makkelijk met de auto op pootjes
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Diravi, ik krijg hem dus niet heen en weer zonder te rollen. Op pootjes kan wel, maar er staat expliciet in de Haynes dat je het niet moet doen… Bij Chyparts deden ze het ook niet.
Ik ben net naar Van Bemmelen geraced op de fiets om weer hydrorincage te kopen en erin te mikken. Ik was er voor vijf maar hij was al dicht. Daartegenover naar Van Leeuwen maar die is sinds 1 maart niet meer en is nu Motorhuis geworden. LHM hadden ze nog wel wat van al wisten ze niet echt waar het voor was en spoelen???
Anyway, iemand in de buurt hydrorincage? Ik moet morgen veel doen met de auto, en anders moet ik de HY pakken
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
De vloeistof die je gebruikt maakt echt niet zoveel uit. De laatste keer is gewoon toeval geweest, of noem het mazzel….
Bij de V6 zit de pomp gewoon zo hoog dat het lastig is de LHM aan te zuigen. Blijven proberen, het gaat echt lukken zonder hydraurincage.
Laat haar desnoods gewoon ‘n kwartiertje draaien met de ontlastnippel open, of lekker stationair laten draaien met die nippel dicht. Uiteindelijk zál ze zich verheffen! Geduld is hier het toverwoord.
Gr Martijn
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik geloofde er ook geen reet van dat het door de spoelvloeistof kwam. Maar ja, het feit was dat ie ineens omhoog kwam…
En de pomp zuigt prima aan. Je hoort ook hevig gesis als de ontluchtschroef open gaat. Het primaire circuit staat onder druk, maar het secundaire (veer)systeem niet.
Anyway, bedankt voor de aanmoediging, ik ga verder aanklooien…
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nou, Martijn, n.a.v. je aanmoedigingen motor gestart, omgedraaid om mijn kluskleren weer aan te trekken en whooop, omhoog.
Mooie auto’s zijn het toch, he?
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Heerlijk!
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Top Ree!
Totaal aantal Berichten: 2999
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gelukkig dat er nog een paar druppels hydroie..eh…eh..eh rooie spoelspul in je systeem zaten….