1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Tussenstand van vering..zelf gefabriekt door WYD??
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 20 mei 2005 02:03 AM

Ik zag WYD ergens in een draadje zeggen dat hij een tussenstand heeft gemaakt door een extra inkeping te maken in de hoogteregelaar naast de handrem.
WYD werkt dit goed?? en hoe denkt de rest erover?? het lijkt mij ideaal voor op de snelweg..

Rien

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 20 mei 2005 02:07 AM
  [ # 1 ]

Ik was dit van plan, maar dit is mij afgeraden.
De een zegt dat het wel kan en de ander zegt dat het niet kan.

Mijn BX is dus gewoon op de enige juiste manier verlaagd en wel met de hoogteregelaars onder de auto Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 mei 2005 02:19 AM
  [ # 2 ]
WYD schreef:

Ik was dit van plan, maar dit is mij afgeraden.
De een zegt dat het wel kan en de ander zegt dat het niet kan.

Mijn BX is dus gewoon op de enige juiste manier verlaagd en wel met de hoogteregelaars onder de auto Wink

Klopt, het kan niet. Je zit met het werkgebied van de hoogteregelaar en dat kun je niet veranderen. Wel kun je de wagenhoogte beinvloeden door de afstelling te veranderen maar dat geldt dan voor alle geregelde standen (de middelste 2).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 20 mei 2005 02:24 AM
  [ # 3 ]

Het is idd wel mogelijk met de hoogteregelaars te spelen, let wel op dat je niet teveel verlaagd, anders verlies je al het comfort, maar 2 centimeter is goed te doen.

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 20 mei 2005 02:35 PM
  [ # 4 ]

Is het niet zo dat hoe lager de auto komt hoe zachter je vering wordt?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 20 mei 2005 02:39 PM
  [ # 5 ]

In die veronderstelling leef ik ook?? maar of het klopt??

Rien

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 20 mei 2005 02:46 PM
  [ # 6 ]

Nee, als je de vering hoger of lager zet wordt ie altijd harder

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 20 mei 2005 09:09 PM
  [ # 7 ]
metro2005 schreef:

Is het niet zo dat hoe lager de auto komt hoe zachter je vering wordt?

ik heb mijn auto 7cm verlaagd, en comfort is toch echt ver te zoeken. tis gewoon spijkerhard, maar het rijd dan ook wel 10 keer beter !!!

afregelen door gewoon de hoogteregelaar te verstellen tot desgewenste hoogte.  Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 20 mei 2005 09:27 PM
  [ # 8 ]
vortex schreef:

afregelen door gewoon de hoogteregelaar te verstellen tot desgewenste hoogte.  Wink

De hoogteregelaar onder de auto dan wel te verstaan!!!  Wink
Als je de hoogteregelaar in de auto versteld, schijnt het systeem continue op druk te blijven staan.

Profiel  
 
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 17-02-2005

Gepost: 20 mei 2005 10:46 PM
  [ # 9 ]
vortex schreef:
metro2005 schreef:

Is het niet zo dat hoe lager de auto komt hoe zachter je vering wordt?

ik heb mijn auto 7cm verlaagd, en comfort is toch echt ver te zoeken. tis gewoon spijkerhard, maar het rijd dan ook wel 10 keer beter !!!

afregelen door gewoon de hoogteregelaar te verstellen tot desgewenste hoogte.  Wink


Gaat t hier wel om een BX? Waarom heb je dan in godsnaam een auto met hydrovering gekocht confused

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 21 mei 2005 02:26 AM
  [ # 10 ]
WYD schreef:
vortex schreef:

afregelen door gewoon de hoogteregelaar te verstellen tot desgewenste hoogte.  Wink

De hoogteregelaar onder de auto dan wel te verstaan!!!  Wink
Als je de hoogteregelaar in de auto versteld, schijnt het systeem continue op druk te blijven staan.

Jemig.
Er zitten maar 2 hoogteregelaars in een BX en die zitten onder de auto, resp. op het voor- en achtersubframe.
Wat je in de auto ziet is de handle die beiden bedient.

Als je de auto lager zet dan bedoeld dan ga je op de blokken veren (boink), zoals gezegd, en kraak je de achterdraagarmlagers en/of de silentblocks voor bij te diep inveren.

Het systeem hoort constant onder druk te staan, da’s het hele idee ervan.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 21 mei 2005 02:27 AM
  [ # 11 ]
DaanDus schreef:
vortex schreef:
metro2005 schreef:

Is het niet zo dat hoe lager de auto komt hoe zachter je vering wordt?

ik heb mijn auto 7cm verlaagd, en comfort is toch echt ver te zoeken. tis gewoon spijkerhard, maar het rijd dan ook wel 10 keer beter !!!

afregelen door gewoon de hoogteregelaar te verstellen tot desgewenste hoogte.  Wink


Gaat t hier wel om een BX? Waarom heb je dan in godsnaam een auto met hydrovering gekocht confused

Misschien zou een setje fatsoenlijke veerbollen ipv opgeboorde lijken ook een hoop schelen. Dit *kan* niet goed op de weg liggen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 21 mei 2005 02:33 AM
  [ # 12 ]

Ik zie ook niet zo het nut van dat verlagen in… goed, het ziet er wat strakker uit, maar daar heb je niks aan als je erin rijdt. Als je er niet in rijdt zet je ‘m gewoon in de parkeerstand en ziet het er strak uit.

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 21 mei 2005 03:08 AM
  [ # 13 ]

Een HP citroën verlagen! Shocked  Confused: Beat’s the hell out of me! Waarom zou je dat in vredesnaam doen? Je gaat toch ook geen 2cv blok in een porsche hangen? Sorry hoor maar dat begrijp ik dus echt niet. Zowieso van dat hele verlagen snap ik niet bijster veel. Vrijwillig je auto oncomfortabel maken,puur voor “the looks”? En of het er na het verlagen beter uit ziet Confused:  Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Maar een HP verlagen? Ik nie snappe nie!

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 21 mei 2005 01:29 PM
  [ # 14 ]

opboren van de bollen snap ik dan ook niet…koop dan een amerikaan !!! dat is ook zo’n dweil.

ik vind de rij-eigenschappen belangrijker dan de looks. tuurlijk, het ziet er ook gelijk goed uit, maar das niet de hoofdzaak.
comfort is leuk en fijn, maar ik vind het niet het belangrijkste. en ja, de bx is en blijft gewoon fijn favoriete auto en wil dan ook niets anders meer.

dus ja, verlagen verhoogt de rij-eigenschappen, en niet het comfort.
maar het opboren van bollen..verhoogd comfort, maar rij-eigenschappen ConfusedConfusedConfused:

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 21 mei 2005 03:15 PM
  [ # 15 ]
Harm schreef:

Ik zie ook niet zo het nut van dat verlagen in… goed, het ziet er wat strakker uit, maar daar heb je niks aan als je erin rijdt. Als je er niet in rijdt zet je ‘m gewoon in de parkeerstand en ziet het er strak uit.

Ik vind een BX gewoon foeilelijk op de laagste stand, snap ook niet dat mensen dat doen tijdens meetings. Gewoon afblijven als je em ergens parkeert, heeft toch geen nut om er de hele tijd mee te staan spelen, koop dan zo’n lowriderding.

Groets Sam

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook