Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Ik zag WYD ergens in een draadje zeggen dat hij een tussenstand heeft gemaakt door een extra inkeping te maken in de hoogteregelaar naast de handrem.
WYD werkt dit goed?? en hoe denkt de rest erover?? het lijkt mij ideaal voor op de snelweg..
Rien
Ik was dit van plan, maar dit is mij afgeraden.
De een zegt dat het wel kan en de ander zegt dat het niet kan.
Mijn BX is dus gewoon op de enige juiste manier verlaagd en wel met de hoogteregelaars onder de auto
WYD schreef:Ik was dit van plan, maar dit is mij afgeraden.
De een zegt dat het wel kan en de ander zegt dat het niet kan.Mijn BX is dus gewoon op de enige juiste manier verlaagd en wel met de hoogteregelaars onder de auto
Klopt, het kan niet. Je zit met het werkgebied van de hoogteregelaar en dat kun je niet veranderen. Wel kun je de wagenhoogte beinvloeden door de afstelling te veranderen maar dat geldt dan voor alle geregelde standen (de middelste 2).
Ich bin ein Breaker
Het is idd wel mogelijk met de hoogteregelaars te spelen, let wel op dat je niet teveel verlaagd, anders verlies je al het comfort, maar 2 centimeter is goed te doen.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Is het niet zo dat hoe lager de auto komt hoe zachter je vering wordt?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
In die veronderstelling leef ik ook?? maar of het klopt??
Rien
Nee, als je de vering hoger of lager zet wordt ie altijd harder
metro2005 schreef:Is het niet zo dat hoe lager de auto komt hoe zachter je vering wordt?
ik heb mijn auto 7cm verlaagd, en comfort is toch echt ver te zoeken. tis gewoon spijkerhard, maar het rijd dan ook wel 10 keer beter !!!
afregelen door gewoon de hoogteregelaar te verstellen tot desgewenste hoogte.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:
afregelen door gewoon de hoogteregelaar te verstellen tot desgewenste hoogte.
De hoogteregelaar onder de auto dan wel te verstaan!!!
Als je de hoogteregelaar in de auto versteld, schijnt het systeem continue op druk te blijven staan.
vortex schreef:metro2005 schreef:Is het niet zo dat hoe lager de auto komt hoe zachter je vering wordt?
ik heb mijn auto 7cm verlaagd, en comfort is toch echt ver te zoeken. tis gewoon spijkerhard, maar het rijd dan ook wel 10 keer beter !!!
afregelen door gewoon de hoogteregelaar te verstellen tot desgewenste hoogte.
Gaat t hier wel om een BX? Waarom heb je dan in godsnaam een auto met hydrovering gekocht
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
WYD schreef:vortex schreef:
afregelen door gewoon de hoogteregelaar te verstellen tot desgewenste hoogte.
De hoogteregelaar onder de auto dan wel te verstaan!!!
Als je de hoogteregelaar in de auto versteld, schijnt het systeem continue op druk te blijven staan.
Jemig.
Er zitten maar 2 hoogteregelaars in een BX en die zitten onder de auto, resp. op het voor- en achtersubframe.
Wat je in de auto ziet is de handle die beiden bedient.
Als je de auto lager zet dan bedoeld dan ga je op de blokken veren (boink), zoals gezegd, en kraak je de achterdraagarmlagers en/of de silentblocks voor bij te diep inveren.
Het systeem hoort constant onder druk te staan, da’s het hele idee ervan.
Ich bin ein Breaker
DaanDus schreef:vortex schreef:metro2005 schreef:Is het niet zo dat hoe lager de auto komt hoe zachter je vering wordt?
ik heb mijn auto 7cm verlaagd, en comfort is toch echt ver te zoeken. tis gewoon spijkerhard, maar het rijd dan ook wel 10 keer beter !!!
afregelen door gewoon de hoogteregelaar te verstellen tot desgewenste hoogte.
Gaat t hier wel om een BX? Waarom heb je dan in godsnaam een auto met hydrovering gekocht
Misschien zou een setje fatsoenlijke veerbollen ipv opgeboorde lijken ook een hoop schelen. Dit *kan* niet goed op de weg liggen.
Ich bin ein Breaker
Ik zie ook niet zo het nut van dat verlagen in… goed, het ziet er wat strakker uit, maar daar heb je niks aan als je erin rijdt. Als je er niet in rijdt zet je ‘m gewoon in de parkeerstand en ziet het er strak uit.
Een HP citroën verlagen! : Beat’s the hell out of me! Waarom zou je dat in vredesnaam doen? Je gaat toch ook geen 2cv blok in een porsche hangen? Sorry hoor maar dat begrijp ik dus echt niet. Zowieso van dat hele verlagen snap ik niet bijster veel. Vrijwillig je auto oncomfortabel maken,puur voor “the looks”? En of het er na het verlagen beter uit ziet : Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Maar een HP verlagen? Ik nie snappe nie!
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
opboren van de bollen snap ik dan ook niet…koop dan een amerikaan !!! dat is ook zo’n dweil.
ik vind de rij-eigenschappen belangrijker dan de looks. tuurlijk, het ziet er ook gelijk goed uit, maar das niet de hoofdzaak.
comfort is leuk en fijn, maar ik vind het niet het belangrijkste. en ja, de bx is en blijft gewoon fijn favoriete auto en wil dan ook niets anders meer.
dus ja, verlagen verhoogt de rij-eigenschappen, en niet het comfort.
maar het opboren van bollen..verhoogd comfort, maar rij-eigenschappen : : :
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Harm schreef:Ik zie ook niet zo het nut van dat verlagen in… goed, het ziet er wat strakker uit, maar daar heb je niks aan als je erin rijdt. Als je er niet in rijdt zet je ‘m gewoon in de parkeerstand en ziet het er strak uit.
Ik vind een BX gewoon foeilelijk op de laagste stand, snap ook niet dat mensen dat doen tijdens meetings. Gewoon afblijven als je em ergens parkeert, heeft toch geen nut om er de hele tijd mee te staan spelen, koop dan zo’n lowriderding.
Groets Sam