2 van de 2
 < Vorige 1 2

Tussenstand van vering..zelf gefabriekt door WYD??
ex0dus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77

Gepost: 21 mei 2005 03:26 PM
  [ # 16 ]

Ik wilde hem zelf ook wat lager hebben (Xantia), mij werd ook verteld om een extra gleufje te fabriceren, maar weet ook niet preecies hoe of wat.

Maar het allermakkelijkste is gewoon als je een brug hebt, dan kun je terwijl de wagen op rijstand staat, die hoogteregelaar instellen, en zakt hij dus vanzelf.

Als je steeds de wagen op moet krikken, dus eerst hoogste stand, opkrikken, hoogteregelaar afstellen (je moet de auto achter op bokken zetten), dan weer naar beneden, rijstand, en dan maar hopen dat hij goed staat… Dit werkt dus niet zo goed.

Ik zou gewoon via een brug die hoogteregelaar instellen (gewoon een M zoveel boutje waar je aan kunt draaien).

Overigens ben ik blij met 1 a 2 centimeter verlaging, het liefst voor wat lager, achter staat wel goed zo.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 21 mei 2005 09:39 PM
  [ # 17 ]
karel schreef:

Jemig.
Er zitten maar 2 hoogteregelaars in een BX en die zitten onder de auto, resp. op het voor- en achtersubframe.
Wat je in de auto ziet is de handle die beiden bedient.

Als je de auto lager zet dan bedoeld dan ga je op de blokken veren (boink), zoals gezegd, en kraak je de achterdraagarmlagers en/of de silentblocks voor bij te diep inveren.

Het systeem hoort constant onder druk te staan, da’s het hele idee ervan.

Het bekende verhaaltje van de klok en iets met een klepel?

Je systeem hoort niet constant onder druk te staan. Hij hoort em op druk te brengen en dan af te sluiten. Zodra je de rijhoogte gaat veranderen gaat hij dat aanpassen en sluit hij het systeem weer af. Bij het verlagen van je BX middels de hoogteregelaar (zo wordt hij volgens mij officieel genoegd) in de auto, blijft je systeem continue op druk brengen. Bij het verlagen middels de hoogteregelaars onder je auto brengt hij het veersysteem op druk en sluit hij het daarna af. Alleen bij corrigeren gaat het systeem weer open.

Niet boos op me worden als ik het verkeerd heb, maar zo is het mij uitgelegd door iemand die aanzienlijk meer van LHM wist, dan dat ik weet.

Dat van die achterdraagarmlagers en de silentblocks is in mijn ogen zowiezo onzin Very Happy

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 22 mei 2005 12:30 AM
  [ # 18 ]

Nou nee, je veerweg wordt korter, zeker omdat je hoogteregelaar nog steeds uitgaat van een lange veerweg die er niet ( meer) is..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 22 mei 2005 12:56 AM
  [ # 19 ]
WYD schreef:
karel schreef:

Jemig.
Er zitten maar 2 hoogteregelaars in een BX en die zitten onder de auto, resp. op het voor- en achtersubframe.
Wat je in de auto ziet is de handle die beiden bedient.

Als je de auto lager zet dan bedoeld dan ga je op de blokken veren (boink), zoals gezegd, en kraak je de achterdraagarmlagers en/of de silentblocks voor bij te diep inveren.

Het systeem hoort constant onder druk te staan, da’s het hele idee ervan.

Het bekende verhaaltje van de klok en iets met een klepel?

Je systeem hoort niet constant onder druk te staan. Hij hoort em op druk te brengen en dan af te sluiten. Zodra je de rijhoogte gaat veranderen gaat hij dat aanpassen en sluit hij het systeem weer af. Bij het verlagen van je BX middels de hoogteregelaar (zo wordt hij volgens mij officieel genoegd) in de auto, blijft je systeem continue op druk brengen. Bij het verlagen middels de hoogteregelaars onder je auto brengt hij het veersysteem op druk en sluit hij het daarna af. Alleen bij corrigeren gaat het systeem weer open.

Niet boos op me worden als ik het verkeerd heb, maar zo is het mij uitgelegd door iemand die aanzienlijk meer van LHM wist, dan dat ik weet.

Tijdens het op hoogte staan staat hij tegelijk op druk. Zou ie niet op druk blijven staan dan zou de hoogteregelaar openen en weer “bijladen”.
Hoogteregelaar open/dicht is niet hetzelfde als op druk/ van druk.

WYD schreef:

Dat van die achterdraagarmlagers en de silentblocks is in mijn ogen zowiezo onzin Very Happy

Nou joh, wat jij wil. Probeer het maar gerust, dan zul je het zelf wel zien.

Ik heb net een BX gestald die op deze wijze in notime 2 setjes achterdraagarmlagers heeft opgegeten: tever doorslaan achter (tot op de blokken) en dat is funest voor de lagers die dan de dreun op moeten vangen ipv de veerbol die daarvoor doorgeleerd heeft.

Voor silentblocks kan ik me hetzelfde scenario goed voorstellen want die zijn veel kwetsbaarder dan je zou denken; het is maar een *heel* dun reepje rubber wat ijzer van ijzer scheidt.
Bovenstaande auto had bij aankoop de voorkant te laag staan; die veerde ook tot op de stuit en de silentblocks waren idd ook om zeep.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 22 mei 2005 03:04 AM
  [ # 20 ]

hoe lager de auto in de veren zakt, hoe harder de vering word. (progressief)
als je de auto verlaagd word de vering dus ook stukken stijver, en zal de vering minder snel doorslaan. met drempels is het zelfs zo dat de auto op originele hoogte sneller op de rubbers kwam te liggen dan nu ik hem verlaagd heb.

verder “denkt” het systeem niet, omdat er geen computer achter zit die de boel afregeld. alles is gewoon mechanisch afgeregeld.
bij een activa bv is het stukken moeilijker, omdat een computer continue de wagen hoogte controleerd en aanpast. als je deze zou gaan verlagen, dan zet de computer deze gewoon weer terug op wagen hoogte en zal hij een waarschuwing geven. dmv de software te veranderen kan je de auto dus verlagen zonder problemen.

gelukkig is dat bij de bx niet zo Rolling Eyes

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 22 mei 2005 04:52 AM
  [ # 21 ]

Je haalt even 2 dingen door elkaar…

Dat wat jij bedoelt is geen activa maar hydrative, activa is het systeem dat overhellen tegen gaat.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 22 mei 2005 02:10 PM
  [ # 22 ]

Leuke draad dit…Het veersysteem blijft garant staan voor discussie.
Ik ben leek maar vind het wel leuk te lezen.
Afgezien van vering en spoorstand enz.enz rijdt een verlaagde auto op de snelweg altijd lekkerder en strakker. Het zou handig zijn als de BX daar een extra optie voor had zonder het systeem te misbruiken of iets dergelijks.
Als ik mijn BX zou verlagen dan is dat A..nooit om looks en B nooit erg veel in cm’s

Rien

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 mei 2005 03:04 PM
  [ # 23 ]
Simpele Ziel schreef:

Dat wat jij bedoelt is geen activa maar hydrative, activa is het systeem dat overhellen tegen gaat.

Ja, hydractief in een C5 misschien, maar zeker niet zoals bij een XM. Bij een XM stuurd de hydractief computer enkel de hydractiefbollen aan. Die kijkt alleen naar gasklep, remmen, stuuruitslag en snelheid en bepaald aan de hand van de waardes of de bollen in of uitgeschakeld moeten worden

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 23 mei 2005 02:38 AM
  [ # 24 ]
KuikenXXL schreef:

Leuke draad dit…Het veersysteem blijft garant staan voor discussie.
Ik ben leek maar vind het wel leuk te lezen.
Afgezien van vering en spoorstand enz.enz rijdt een verlaagde auto op de snelweg altijd lekkerder en strakker. Het zou handig zijn als de BX daar een extra optie voor had zonder het systeem te misbruiken of iets dergelijks.
Als ik mijn BX zou verlagen dan is dat A..nooit om looks en B nooit erg veel in cm’s

Rien

Wat bij een BX al scheelt bij serieus “speeden” is dat stom uitziende maar best wel effectief gebleken bumperlipje.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 23 mei 2005 11:33 AM
  [ # 25 ]

ik heb die van mij ook 6cm verlaagd en het rijd perfect en ziet er erg strak uit… Cool

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 23 mei 2005 03:22 PM
  [ # 26 ]

ik heb die van mij ook 6cm verlaagd en het rijd perfect en ziet er erg strak uit…

Met de hoogteregelaars of met het inkepinkje?

Wat bij een BX al scheelt bij serieus “speeden” is dat stom uitziende maar best wel effectief gebleken bumperlipje.

Meen je dat? zorgt die lip echt voor meer downforce? Dan zou ie er ook voor kunnen zorgen dat de top ietsje lager ligt… mijn GTi wil echt maar heel langzaam harder gaan na de 180…

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 23 mei 2005 06:21 PM
  [ # 27 ]
Harm schreef:

Meen je dat? zorgt die lip echt voor meer downforce? Dan zou ie er ook voor kunnen zorgen dat de top ietsje lager ligt… mijn GTi wil echt maar heel langzaam harder gaan na de 180…

Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar het zou misschien kunnen. Die van mij gaat heel vlot naar de 190 en dan gaat hij maar heel langzaam naar de 200 en nog langzamer er overheen.  Rolling Eyes
Zou ik voor de gein eens zonder bumperlip moeten rijden en kijken of het verschil maakt Very Happy

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 24 mei 2005 12:02 AM
  [ # 28 ]
Simpele Ziel schreef:

hydractief is een simpele versie van de activa, de activa blijft recht in de bocht, maar ook als je op een schuine helling staat stelt ie bij, of met 1 wiel op de stoep….dan zakt ie toch echt met dat ene wiel een stuk dat de auto gelijk staat. mijn ouders hebben een activa en ik heb het al honderden keren gezien en meegemaakt vanuit de auto en er buiten. echt super gewoon.  :whoohoo

het hydractief systeem doet dat soort dingen allemaal niet. Het activa systeem is dus veel geavanceerder en uitgebreider.  Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook