Op autoweek nog een link met veel foto’s
http://www.autoweek.nl/specials.php?ID=261&cache=no
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PjotrBlom schreef:http://img220.imageshack.us/img220/3459/160922wx4.jpg—>Massage stoelen?
Citaat van Autoweek
Lane Departure System standaard
Motoren Gamma
Benzine:
1.8 16v - 127pk/170Nm - Schroefveren
2.0 16v - 143pk/200Nm - Schroeveren/Hydractive
3.0 V6 - 215pk/290Nm - Hydractive
3.0 V6 - 250pk/~310Nm - Hydractive - in 2009 uit de R’ LagunaDiesel:
1.6 HDiF - 110pk/240Nm - Schroeveren
2.0 HDiF - 138pk/320Nm - Schroeveren/Hydractive
2.0 HDiF - 150pk/~340Nm - Hydractive - in 2009
2.2 HDiF - 173pk/370Nm - Hydractive
2.7 HDiF - 208pk/440Nm - HydractiveHydractive is denk ik zoals op de C6 zonder AMVAR
Waarschijnlijk een Cabriolet ipv Coupe,—> studiemodel C5-AirscapeBen benieuwd of er in het nieuwe C5 gamma (berline/break/cabriolet en/of coupe) er nog wat bijzonderheden komen op onderstelgebied (bv een opvolger van het SC.CAR?)
V6 met 250 pk?
Dan mogen ze voor de C6 ook wel een nieuw blokje verzinnen want die gaat dan qua prestaties echt onder doen aan de C5.
Verwacht dat de 2.7 HDi in de C5 ook sneller zal zijn als de C6. Ga er wel vanuit dat de C5 stukje lichter is als de C6
PjotrBlom schreef:http://img220.imageshack.us/img220/3459/160922wx4.jpg—>Massage stoelen?
alleen bestuurder volgens het officiële persbericht, maar er staat ook een plaatje van de bediening aan passagierskant
3.0 V6 - 250pk/~310Nm - Hydractive - in 2009 uit de R’ Laguna
Diesel:
2.7 HDiF - 208pk/440Nm - Hydractive
heeft niks met Rino te maken, die doen samen met Nissan (logisch) dus de laguna krijgt dus een 3.5L V6
van planète citroën:
EP6A DTS 185ch - fin 2008
2.0 HDi 150 - 2009
1.6 HDi 120 - 2009
V6 HDi 3.0 - fin 2009
EP6DTSx 210ch - fin 2009
V6 3.2 - 2009/2010 ES12 195kW / 265ch (Camless)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
PjotrBlom schreef:http://img220.imageshack.us/img220/3459/160922wx4.jpg—>Massage stoelen?
Inderdaad. L’Automobile Magazine (uitgave van november) schrijft dat de topversies met lederen bekleding massagestoelen zullen hebben.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Die break is gewoonweg geweldig.
Dat ze die geweldige halve maan metershoge achterlichten hebben laten vallen voor dit gedrocht van een achterlicht is nog de grootste schande vind ik wat de Break betreft…..
De C5 Break van nu is van kilometers herkenbaar, zelfs in het donker. Dat wordt vanaf nu dus een klassieker, gefeliciteerd huidige C5 rijders…
Ben het er wel mee eens dat de achterlichten van de huidige C5 Break mooier zijn dan de achterlichten van de nieuwe C5.
Maar met al deze extra’s die de nieuwe C5 heeft (Massage stoelen, zelfde V6en, snowmotion en 3 nog onbekende knoppen) wordt de afstand tussen C5 en C6 erg klein. Oke de C6 is mooier (mening) iets groter (merk je alleen achter in), heeft een HUD en AMVAR (nieuwe C5 waarschijnlijk niet?).
Maar de C5 is natuurlijk goedkoper en sneller, oftwel wanneer wordt de C6 gefaclift?
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
C6 is natuurijk wel een Niche product.
De C5 een massa.
maar ik denk dat dit een groot succes word !
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
oftwel wanneer wordt de C6 gefaclift?
Nee toch, de C6 ook met allerlei ingewikkelde vouwen in de flanken en de vleugels ??
ambijajance schreef:oftwel wanneer wordt de C6 gefaclift?
Nee toch, de C6 ook met allerlei ingewikkelde vouwen in de flanken en de vleugels ??
Ik bedoel technisch (vooral de electronica), het uiterlijk van de C6 is natuurlijk tijdloos, niks meer aan doen!!
Wennen, wennen, wennen…
Ik vind hem heel erg Duits en erg veel weg hebben van de Passat (en dat is geen compliment)!
Overigens spreken sommigen hier over ‘Berline’, maar dit wordt een Sedan en geen hatchback.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
De Passat vind ik zelf niet helemaal in balans qua ontwerp en dat gevoel heb ik bij deze C5 niet. Ik vind het een mooie auto, ja hij is wat masculien, maar de oude C5 had vanaf bepaalde invalshoeken echt gekke lijnen en rare verhoudingen en dan met name de berline.
Citroën moet wel een beetje met de tijd mee gaan, kijk naar die prachtige C6, een schitterende auto en ik dank iemand daarboven nog elke dag dat ik erin heb mogen rijden, maar verkopen doet hij niet. En dat moet de C5 wel doen, hoe meer ze daarvan verkopen des te meer ruimte is er voor niche modellen. En in de klasse van de Passat is het aparte dashboard van de C5 al behoorlijk gewaagd.
Ik bekijk het altijd maar zo: een tweede CX, SM, DS, GS of eend zal er nooit meer komen, dus ik geniet van deze unieke modellen, dat ze überhaupt geproduceerd zijn. Het heeft geen zin om op opvolgers van die auto’s te gaan zitten wachten. Ik ben al blij dat mijn hart oversloeg toen ik voor het eerst de C6 zag en dat die C5 eigenlijk ook mooi is. Bij de foto’s van de vorige C5 ben ik bijna in huilen uitgebarsten, vond de Xantia destijds veel en veel mooier…
We beginnen met 198.000 km….
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Overigens spreken sommigen hier over ‘Berline’, maar dit wordt een Sedan en geen hatchback.
Een berline kan toch een sedan zijn?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
prachtig, op de één of andere manier spreekt de break mij enorm aan.
het lukt citroen wel, ik las op de autotelegraaf dat ze nu meer “vreemd merk” rijders willen aanspreken om een c5 te kopen cq leasen. de liefhebbers hier lijken minder enthousiast als op autoweek
ik vind het een prachtbak lekker dik, hopen dat we er veel gaan zien op de NL wegen. en de C4 picasso ook nog komt weer helemaal goed op naar de 6e plaats
Kijk ff op Planet.nl, daar staat vanmorgen een stukje over de nwe C5, inclusief info en foto’s.
ZX 1.4 break ‘95