Timo1990 schreef:De enthousiastme over de nieuwe C5 zakt steeds verder naar beneden..
Alles hangt natuurlijk af van de juistheid van dit bericht,
als de 1.6hdi leverbaar zou zij met HP zou ik niet twijfelen,
bij een 2.0hdi wel,gewoon om budgetaire redenen.
Zou dit heel spijtig vinden,want afgaande op de foto’s die we al gezien hebben ben ik heel enthousiast over de nieuwe c5.
Huidige wagen:citroen xantia 1995
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
laika schreef:Dat Citroen de nieuwe c5 niet standaard levert met hp vind ik al erg,maar waarom dan zelfs nog niet in optie op 1.6hdi,zou volgens mij(en vooral hier bij ons in Belgie)een verkoopstopper kunnen worden.
Dat hij niet standaard met hp komt vind ik eigenlijk wel een goede zaak, zo kunnen mensen die genoegen nemen met een gewone vering een c5 aan een lagere prijs kopen.
Maar voor de mensen die graag hp hebben is het inderdaad handig om ook op de basisversies hp in optie te voorzien, dan is het gewoon de keuze van de kopen wat hij wilt hebben.
En over productie kosten moeten ze niet klagen, ze hebben immers de twee chasis ontwikkelt, dus ik zie niet in waarom ze op de basisversies niet het chasis met hp kunnen gebruiken.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Prijzen Citroen C5
[quote author=Autoweek nr. 43]
Prijzen:
De importeur heeft de prijzen nog niet bepaald, maar liet al wel vallen dat ze “scherp” zullen zijn en iets onder die van een vergelijkbare Ford Mondeo komen te liggen.
Ford:
Benzine
Ford Mondeo 1.6 16V Trend B 5 H5 2007 .... 26.925
Ford Mondeo 2.0 16V Trend B 5 H5 2007 .... 28.425
Diesel
Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend D 5 A6 2007 .... 34.660
Aan de hand van deze prijzen kunnen we dus concluderen dat een instapper rond de 26.500euro zal komen te liggen.
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Re: Prijzen Citroen C5
mcitroen schreef:Ford Mondeo 2.0 16V Trend B 5 H5 2007 .... 28.425
Oftewel een C5 met Hydractive (2.0 16v 143pk BVM5 met optie Hydractive) is er dan vanaf ~29.000 Euro
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Vergelijkbare Ford Mondeo
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
c5breakhdi schreef:Peteryed schreef:Mijn frans is niet zo goed maar zegt de man op het filmpje nou dat de achterlichten zijn geinspireerd op die van Audi??????????
De presentator vraagt zich af of ze nu op die van Audi of op die van BMW lijken. Maar JP Ploué van Citroën legt uit dat ze vertrokken zijn van de achterlichten van de huidige C5 phase II, en dat ze daar een klassiekere, elegantere vorm aan hebben gegeven.
Bedankt voor de vertaling. Ik al.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
KOPERS
laika schreef:Volgens een artikel in Autowereld.com zou de 1.8benzine ....,gaat een dure grap worden en voor veel mensen zelfs onmogelijk vrees ik.
Als Citroen wil gaan concuren met ‘premiummerken’ zoals audi en bmw gaan ze veel vaste klanten hierdoor verliezen verwacht ik….........En als ze klanten willen gaan afsnoepen van deze merken heb ik het idee van:gaan mensen die gewoon zijn van in die ‘chique’ garage’s te gaan overgehaald kunnen worden om in een garage te gaan waar mensen met hun c2 of c3’ke gaan?Veel mensen die met een audi of bmw rijden vinden Citroen te min en stappen waarschijnlijk daarom alleen al niet binnen bij een Citroen dealer.
.....Dat Citroen de nieuwe c5 niet standaard levert met hp vind ik al erg,maar waarom dan zelfs nog niet in optie op 1.6hdi,zou volgens mij(en vooral hier bij ons in Belgie)een verkoopstopper kunnen worden…...
De logica van uw redenering ontglipt me even:
1) HP in optie wordt een dure grap en gaan concurreren met Duitse auto’s
gaat klanten kosten? Al eens naar de catalogusprijzen van ietwat uitgeruste Duitse auto’s gekeken?
2) een chique garage: wat moet ik me daar bij voorstellen? kristallen kroonluchters, gouden deurknoppen? 9 van de 10 moderne toonzalen zijn vergelijkbare dozen met evenveel uitstraling als een verroeste fiets (onafgezien van het merk)
Zoals je ook veel van die Audi’s, BMW’s en MERCs ziet met de kleinste motor maar zonder motoridentificatie op de achterklep zodat je achterligger niet doorheeft dat je wel wilt maar eigenlijk niet kunt… Let maar eens op hoeveel A6 er zonder type aanduiding rondrijden. Of elke A6 die een dubbele uitlaat heeft achter, zelfs bij de kleinste motorisaties, ridiculer kan het toch niet???
Mensen die geen C5 met Hp kunnen betalen, kunnen nu voor een paar 1000 euro minder (nog niet precies bekend) een schroefveer auto krijgen. Geniaal van Citroën. Boren ze ineens een veel grotere potentiële markt aan.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Kop op
Timo1990 schreef:De enthousiastme over de nieuwe C5 zakt steeds verder naar beneden..
Niet teveel belang hechten aan al die veronderstellingen.
gewoon straks live gaan kijken en dan zal je spijt hebben dat je OOIT getwijfeld hebt.
Praat maar eens met oldenhage…..
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Re: KOPERS
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Mensen die geen C5 met Hp kunnen betalen, kunnen nu voor een paar 1000 euro minder (nog niet precies bekend) een schroefveer auto krijgen. Geniaal van Citroën. Boren ze ineens een veel grotere potentiële markt aan.
Wat dat betreft verbaast het me dat ze niet al veel langer van het HP systeem zijn afgestapt.
Veel lieden zijn er bang voor en ik weet niet of ze nu meer of minder auto’s zouden hebben verkocht als ze bladveren hadden.
Waren er bijvoorbeeld meer BX’en verkocht als ze gewone veren hadden of andersom?
Vandaar toch waarschijnlijk die langzame evolutie naar de steeds straffer wordende HP vering naar nu dus het conventionele onderstel…
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Citroën staat, of nouja, eigenlijk stond onderhand, bekend om de dichte, of voor een deel gesloten wielkasten bij de achterwielen, en het wel bekende aparte veer systeem. Dat eerste is al lang niet meer aan de orde, en dat tweede begint ook steeds meer te verdwijnen..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
voor men de schroefvering afkeurd,eerst er in rijden!
Ik herhaal: een peug 407,rijd lang niet zo oncomfortabel dan de huidige C5.Dus eerst in rijden en dan beklag maken
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Dan had je de Eole moeten zien
Timo1990 schreef:Citroën staat, of nouja, eigenlijk stond onderhand, bekend om de dichte, of voor een deel gesloten wielkasten bij de achterwielen, en het wel bekende aparte veer systeem. Dat eerste is al lang niet meer aan de orde, en dat tweede begint ook steeds meer te verdwijnen..
Kom kom, zo jong en zo nostalgisch
we zullen eens kijken of we geen Eole kunnen vinden….
tiens voila
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/eole/eole.html
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: KOPERS
De logica van uw redenering ontglipt me even:
1) HP in optie wordt een dure grap en gaan concurreren met Duitse auto’s
gaat klanten kosten? Al eens naar de catalogusprijzen van ietwat uitgeruste Duitse auto’s gekeken?2) een chique garage: wat moet ik me daar bij voorstellen? kristallen kroonluchters, gouden deurknoppen? 9 van de 10 moderne toonzalen zijn vergelijkbare dozen met evenveel uitstraling als een verroeste fiets (onafgezien van het merk)
Mensen die geen C5 met Hp kunnen betalen, kunnen nu voor een paar 1000 euro minder (nog niet precies bekend) een schroefveer auto krijgen. Geniaal van Citroën. Boren ze ineens een veel grotere potentiële markt aan.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een Citroen met hp waarschijnlijk te duur gaat worden voor mensen die vroeger wel een Xantia of BX konden kopen.Volgens mij gaan mensen die zich nu een audi,bmw enz. kunnen veroorloven niet zo maar overstappen naar Citroen,dat is maar mijn mening hé
Wat betreft die ‘chiquere garage’s,volgens mij is er toch een duidelijk verschil wanneer je bij een dealer van Citroen binnenstapt of bij een van die Duitse merken.Het interieur en gebruike materialen zien er toch altijd wat duurder uit,kroonluchters ed vind je enkel bij Aston Martin,Bentley enz
Huidige wagen:citroen xantia 1995
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: KOPERS
laika schreef:De logica van uw redenering ontglipt me even:
1) HP in optie wordt een dure grap en gaan concurreren met Duitse auto’s
gaat klanten kosten? Al eens naar de catalogusprijzen van ietwat uitgeruste Duitse auto’s gekeken?2) een chique garage: wat moet ik me daar bij voorstellen? kristallen kroonluchters, gouden deurknoppen? 9 van de 10 moderne toonzalen zijn vergelijkbare dozen met evenveel uitstraling als een verroeste fiets (onafgezien van het merk)
Mensen die geen C5 met Hp kunnen betalen, kunnen nu voor een paar 1000 euro minder (nog niet precies bekend) een schroefveer auto krijgen. Geniaal van Citroën. Boren ze ineens een veel grotere potentiële markt aan.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een Citroen met hp waarschijnlijk te duur gaat worden voor mensen die vroeger wel een Xantia of BX konden kopen.Volgens mij gaan mensen die zich nu een audi,bmw enz. kunnen veroorloven niet zo maar overstappen naar Citroen,dat is maar mijn mening hé
Wat betreft die ‘chiquere garage’s,volgens mij is er toch een duidelijk verschil wanneer je bij een dealer van Citroen binnenstapt of bij een van die Duitse merken.Het interieur en gebruike materialen zien er toch altijd wat duurder uit,kroonluchters ed vind je enkel bij Aston Martin,Bentley enz
Ik heb liever dat mijn dealer zijn geld steekt in goed opgeleide techniekers, liefst geen “verkopers” maar mensen die technische kennis van zaken hebben. Voor de rest mogen ze wat mij betreft de auto in een bouwvallige schuur verkopen. Hoe meer luxe hoe meer je daar als consument voor betaald.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Klopt helemaal,CITROENIST TOT IN DE KIST