Onlangs een XM gekocht en naar goede gewoonte heb ik t weer in m’n hoofd gehaald om die originele velgen (nu ja) en wieldeksels te vervangen door deftigere exemplaren. Liefst gewoon originele velgen van Citroën zelf (XM), maar als er andere aanraders zijn? Mijn vraag, waar vind ik die (in België), wat kost me dat (nieuw),... Enige voorwaarde, er stonden 4 nieuwe banden op de wagen, deze wens ik wél nog te kunnen behouden, dus liefst velgen waar het klassieke bandenmaatje op past. (en euh, liefst ook velgen die de autokeuring doorstaan, die van mijn ZX moeten er telkens weer even af, bah!)
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Die vind je door een sloperij te bellen of door een advertentie op een belgische marktplaats te zetten. Prijzen liggen tussen de 150 en 200 euro.
Onder de originele lichtmetalen Etoiles passen de standaard 195 banden
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
velgen 275,-
4 nieuwe originele lm velgen van een v6 xm serie 1
heb ik liggen voor je.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Aangezien ik op zoek ben naar originele XM-velgen, liefst nieuwstaat… verwacht een pb dennis!
Je spreekt over een V6, hopelijk zijn t dus zulke velgen:
t Zijn de deze die mijn voorkeur genieten…
k Ga trouwens het onderwerp even uitbreiden:
k Zou ook nog volgende ingreepjes willen overwegen:
- Dakspoilertje mét derde stoplicht, wat zou dat kunnen kosten?
- Dat dakspoilertje moet dan wel uitgevoerd worden in koetswerkkleur, en da’s weer een ander probleem. Mijn XM is er eentje van 1991, donkerblauw (met een heel lichte paarsachtige schijn), zo eentje dus met een volledig blauw interieur. Enig idee welke koetswerkkleur dat is? k Vind de kleurcode nergens terug, 54572 komt wel aardig in de buurt. k Vond hier op t forum wel al volgende:
Simpele Ziel schreef:Alle kleuren die op de XM geleverd zijn…
Blanc Banquise EWP
Sable Phénicien ECZ
Gris Crépuscule ETK
Gris Quartz EYC
Blanc Meije EWT
Bleu Memphis EMQ
Gris Meteore EYY
Gris Dolmen ETB
Gris Axinite ETM
Aluminium Velg 89-90 EYU
Stalen Velg 89-90 FTU
Gris Gabion ERZ
Bleu Mauritius KPK
Bleu Balmoral KPB
Gris Fulminator EYP
Rouge Pivoine EHJ
Vert Vega nieuw KQH
Bleu Amiral KNC
Gris Graphite ETW
Rouge d’Enfer (Multimedia) KJA
Bleu Buckingham KMV
Vert Poseidon ESY
Bleu Mondial KLS
Bleu Saphir Verni ENU
Bleu Stratos EPG
Vert Véga oud ERY
Rouge Cérise EKL
Brun Quad EEB
Noir Verni EXY
Mijn vraag dus, welke code of welke naam zou t kunnen zijn???
- Laatste vraagje, is er niets te doen aan die nogal banale uitlaat? Zo’n recht naar beneden blazend zwart ding zegt me niet zo veel. k Ben niet op zoek naar een sportuitlaat die weet ik veel wat voor ‘n geluid produceert, maar gewoon naar een iets netter afgewerkte uitlaat. Suggesties? :
3,527 schreef:k Ga trouwens het onderwerp even uitbreiden:
k Zou ook nog volgende ingreepjes willen overwegen:
- Dakspoilertje mét derde stoplicht, wat zou dat kunnen kosten?
- Dat dakspoilertje moet dan wel uitgevoerd worden in koetswerkkleur, en da’s weer een ander probleem. Mijn XM is er eentje van 1991, donkerblauw (met een heel lichte paarsachtige schijn), zo eentje dus met een volledig blauw interieur. Enig idee welke koetswerkkleur dat is? k Vind de kleurcode nergens terug, 54572 komt wel aardig in de buurt. k Vond hier op t forum wel al volgende:Simpele Ziel schreef:Alle kleuren die op de XM geleverd zijn…
Blanc Banquise EWP
Sable Phénicien ECZ
Gris Crépuscule ETK
Gris Quartz EYC
Blanc Meije EWT
Bleu Memphis EMQ
Gris Meteore EYY
Gris Dolmen ETB
Gris Axinite ETM
Aluminium Velg 89-90 EYU
Stalen Velg 89-90 FTU
Gris Gabion ERZ
Bleu Mauritius KPK
Bleu Balmoral KPB
Gris Fulminator EYP
Rouge Pivoine EHJ
Vert Vega nieuw KQH
Bleu Amiral KNC
Gris Graphite ETW
Rouge d’Enfer (Multimedia) KJA
Bleu Buckingham KMV
Vert Poseidon ESY
Bleu Mondial KLS
Bleu Saphir Verni ENU
Bleu Stratos EPG
Vert Véga oud ERY
Rouge Cérise EKL
Brun Quad EEB
Noir Verni EXYMijn vraag dus, welke code of welke naam zou t kunnen zijn???
- Laatste vraagje, is er niets te doen aan die nogal banale uitlaat? Zo’n recht naar beneden blazend zwart ding zegt me niet zo veel. k Ben niet op zoek naar een sportuitlaat die weet ik veel wat voor ‘n geluid produceert, maar gewoon naar een iets netter afgewerkte uitlaat. Suggesties? :
Als je het over een dakspoiler (break?0hebt moet je eens kijken bij musketier.com, hebben een dakspoiler voor 58 euro in de aanbieding, vragen allees hoge verzendkosten dus moet je hem via een importeur (staan ook op die site) bestellen. Succes
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
voor de uitlaat betreft..
je kunt net als ik gewoon een opzet stukje erop zetten…
tol tol slijptol in uitlaat zodat je mooi recht hebt opzet stukje erop en tada….
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Achter de koplamp aan de bestuurderskant vind je de kleurcode. Paarsig blauw ken ik niet
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Achter de koplamp aan de bestuurderskant vind je de kleurcode. Paarsig blauw ken ik niet
Ach, zal daar dan eens m’n licht opsteken. k Zoek immers ook nog een gave rechter achterdeur, de mijne is nogal gedeukt. Iemand?
Wat de uitlaat betreft, dat was ik al van plan indien er geen andere oplossingen bestaan. Lijkt me t meest eenvoudige dan.
Ach ja, het dakspoilertje is er wel degelijk eentje voor de gewone berline hoor, maar ik moet toegeven dat ik t nog niet al te vaak ben tegengekomen. Echt opvallen doet t alvast niet, erg discreet dsu.