Bij mijn oude beestje zit ook een carterbeschermingsplaat. Is niet altijd even prettig als je een olielekkage op wilt sporen, maar hij is gelukkig los te bouten. daar ik de tweede eigenaar ben denk ik wel dat het er standaard op gemonteerd is.
race duck schreef:he leuk, heb zelf ook een mungo maar dan op basis van een ami super. motorkap is iets verlengd en er zit een 1330cc gsa motor in.als je dan 140 rijdt begint alles wel een beetje te klapperen en te schudden
Dan pas ?? Doet ‘ie bij mij al bij 90. Vooral de deurtjes geven je een mooie blik naar het hemelrijk. Iets minder prettig bij heftige regen….
beschermingsplaat is een optie .kon je er toendertijd bij kopen,net zoals bij de berlingo
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Animal schreef:race duck schreef:he leuk, heb zelf ook een mungo maar dan op basis van een ami super. motorkap is iets verlengd en er zit een 1330cc gsa motor in.als je dan 140 rijdt begint alles wel een beetje te klapperen en te schudden
Dan pas ?? Doet ‘ie bij mij al bij 90. Vooral de deurtjes geven je een mooie blik naar het hemelrijk. Iets minder prettig bij heftige regen….
Heeft dat niet iets te maken met wie zo’n kit heeft gebouwd?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Niet per sé,
je krijgt gewoon ee overdruk die de auto uit moet, zelfde gebeurt bij een eend (maar misschien wat minder?)
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Overdruk? Wat gebeurt er dan precies?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Geen idee, da’s wat Tom Duckpower me ooit vertelde
rocco schreef:Niet per sé,
je krijgt gewoon ee overdruk die de auto uit moet, zelfde gebeurt bij een eend (maar misschien wat minder?)
Of het nou echt overdruk is, ik weet het niet. Ikzelf denk meer dat het een combinatie is van de prachtig hoge CW-waarde en de bijbehorende turbulentie rondom de ‘stroomlijn’. het hoort er gewoon bij denk ik, net als bij de 2CV.