Ik krijg opeens allemaal wilde ideeen voor een amfiBiX.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Ik denk dat je hier opzich best wel wat stevigheid kan halen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb wel een chassis waar je je op uit kan leven
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik zie nou opeens nog veel meer mogelijke plekken voor buizen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
en op deze foto’s zie je wat meer van de verstevigingen:
web op XCNL schreef:
Natuurlijk ook even de cabrio bekeken:
Die aan het eind van de middag z’n oude wieltjes terugkreeg, waarbij het doorbuigen op de krik eigelijk best meeviel:
Dankzij enige broodnodige verstevigingen, dat wel:
Aan het eind van de middag ging ie onder veel bekijks nog even - bepakt met een halve clubstand en een boel passagiers - naar buiten om een paar rondjes over de parkeerplaats te crossen:
[/size]
Wat later, met een man of acht(!) (w.o. ondergetekende) aan boord, hoorde je het bijgelaste pijpmateriaal wel wat kreunen, maar de doorbuiging bij de sponningen was minder dan bij sommige “echte” (RDW gekeurde) cabrio’s. Wat je al niet kan bereiken als je bereid bent een beetje gemak van instap op te offeren…
Ongelijk van stoepranden af was er trouwens wel enig “gewokkel” te merken. De auto vormde zich zegmaar een beetje naar de ondergrond, maar ach, dat doet een standaard BX ook wel een beetje Zo was er toch nog wat comfort te merken, als de een of andere lolbroek het ding weer eens op de laagste stand gezet had (hij had toch al zo’n moeite met omhoog komen, met zoveel passagiers…). Al met al is ie bepaald niet gespaard en heeft het chassis het toch prima gehouden.
Jaja, het kind in de BX-clubbers is weer lekker uitgelaten.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Maar de Citroen DS cabrio is ander een hele elegante auto geworden
ops: Oops… je hebt gelijk, het kan wel.
Tekening ziet er ook beter uit dan bovenstaande rode BX moet ik toegeven. Wel de achterportieren weglaten, een vierdeurs cabrio vind ik maar een raar gezicht.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Het scheelt behoorlijk als je een knikje maakt in de zijkant zoals de XM en de SM dat hebben.
Misschien een verkeerde vraag maar waarom geen ZX? iets duurder en minder bijzonder maar dan heb je al een 3 deurs auto..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik zie op marktplaats al Zx’n staan voor 250 euro, duur hoeft het zeker niet te worden, maar volgens mij is de bx als cabrio zijnde wel mooier.. ops:
Die tekeningen zijn helemaal tegek! Nu nog de vraag: op delaatste tekening heb je een kruisverband op de bodem van de wagen, maar is dat onderop de auto, of binnenin? Volgens mij heb je namelijk aande binnenkant van de wagen prima ruimte, alleen wordt de beenruimte in hoogte wat minder, maarja, dat compenseer je weer met hoofdruimte hahaa.
In ieder geval zijn het wel gave tekeningen en ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben dat er op die manier best een stevige wagen van te maken is!
Voorlopig zit ik nog met het probleem dat mijn klusruimte niet doorgaat, dus geen ruimte heb om te beginnen….daarnaast ben ik ook hard aan het afstuderen, en dat neemt toch wel heel veel tijd in beslag…...
Maar zoals was bedoeld, tips en iedereen die meedenkt aan deze uitdaging zijn nog steeds van harte wekom!!!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
dan zit ik ook nog te denken:
bij de 205 cabrio bijvoorbeeld heb je een extra spijltje in de voorramen ter versteviging van de voorruit constructie. Dat zul je hier ook moeten hebben, als je over de kop gaat moet je voorruit wel blijven zitten natuurlijk(de constructie dan).
En wat de rolbar betreft, kan je misschien die plaatjes niet nog eens aanpassen en een extra spijltje tekenen en de b-stijlen verlengen als rolbar? Kunnen we zien hoe dat eruit ziet, simpele ziel?
Maar wel cool hoor, dwe combinatie van de foto;s en de plaatjes maaktme wel enthousiast!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Het BX cabrio project lijkt steeds intressanter en leuker te worden vooral na de detailtekeningen van simpeleziel.
Echt super en vooral leuk dat je achterste deurkrukje heb weggelaten..
wordt het toch een elegante BX cabrio.
jammer dat je geen sleutelruimte kan vinden….maar wie weet zijn er mensen op het forum die het net als velen hier een plekje over hebben om dit unieke project tot stand te brengen
Citroen rolls better then a Rolls!!
Hier weer wat hersen spinsels… ik zal binnenkort nog wat tekeningetjes maken op misschien wel een nieuwe basis..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ik ga, als ik eens tijd heb, met photoshop aan de slag…de Skills heb ik wel:
made by ME!!!!!
lexus velgies, mustang luchthapper en logo en Cobra sidepipe…
dak weghalen mot lukken….
hahaha, nou dat je de skills hebt geloof ik zeker!
Wat ik me gisteren zat te bedenken als het allemaal wat lastiger blijkt dan gedacht, een targa bx kan ook nog natuurlijk!
De cabrio versie moet zowieso op nette en elegante manier een extra spijltje in de voorramen krijgen en een rolbar, die logischerwijs, tenzij je de voordeuren kunt verlengen, op de b-stijl zal komen. Dat geeft een gigantische kont, wat wel heel chique staat vind ik maar ook nadelen heeft mbt veiligheid voor eventuele passagiers….
Dus de targa uitvoering zou dat kunnen oplossen door het dak weg te zagen tot aan het midden in de breedte gezien. Daar komt een stalen balk onder gelast ter versteviging van voor naar achter. En het dak wordt afgezaagd tot de ophanging van de achterklep, en ook daar komt een balk ter versteviging in de breedte.
Als je tegelijkertijd een versteviging last op de achterlijn van de achterdeuren van onder naar boven, dan kan het dak weg tot aan de bovenste raamrand.
Dus als de ramen open zijn, heb je een bijna-cabrio.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de cabrio toch veel mooier vind maar aangezien ik niet zo goed tegen uiterlijke beunprojecten kan, voorzie ik toch een gigantische klus…....
Alhoewel, een mooi passend linnen dakje, mooi rubbere afwerking, een mooi ontworpen kofferklep…...ahhhhhhh
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik zou ten alle tijden voor een Cabrio gaan. De targa heeft gewoon net dat beetje niet wat een cabrio wel heeft.
Bovendien denk ik ook dat de stevigheid best wel meevalt van zo’n cabrio als hierboven beschreven is..tsja, ovr de kop slaan moet je zowizo niet doen, de dsen cx cabrio hebben geen rollbar evenals een heel aantal andere cabrio’s.
Ik weet niet hoe dat MP een Targa in gedachte had..maar ik denk niet dat de stevigheids winst opweegt tegen de cabrio..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI