Hallo,
Zoals we weten zie je de BX steeds minder op onze wegen.
Model 1 zie je eigelijk nooit meer rijden.
Ik vroeg me af wat we doen om onze BX rijdende te houden.
Vaak zijn reparaties bij de officiele dealer meer dan de waarde van onze auto. Gelukkig liggen er inmiddels genoeg BX’n op de sloop.
Ben zelf niet handig en krijg nu ook een behoorlijke reparatie van de verwarming. Ik wil mijn BX echter nog heel lang behouden.
Hoevergaan jullie om hem te behouden….. :
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik zou alles voor me bix over hebben….
ik sloop nu ook een bx voor onderdelen voor jullie en natuurlijk mezelf.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
en daar heb ik zojuist de koplampies van binnengekregen en dus zo helpen we elkaar weer met onderdeeltjes voor weinig.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik was drie weken geleden op mijn favoriete sloperij te Hollandscheveld (Hoogeveen). Daar staan heel veel BX-en. Er stonden net 2 prachtige Breaks in de wachtrij. ( net binnengekomen, dus compleet, klaar om gesloopt te worden.) Misschien een tip voor diegene die van plan zijn om naar de sleutelmeting in het Noorden te gaan. Even de A28 af bij Hoogeveen. Geen type1 trouwens hoor.
Jeroen
Bij ons is de BX (jammergenoeg) nog altijd een ‘gebruiksvoorwerp’... maar wel met mate! Gelukkig… Wij hebben er nu 2, (19TZI en 16TGI beide Break’s) en de TZI wordt dagelijks gebruikt, maar er worden geen extreme dingen mee gedaan. De TGI wordt ook dagelijks gebruikt, maar als je ziet dat ik die auto gekregen heb, omdat hij anders naar de sloop ging…. Toen ik hem kreeg was het hele interieur er uit gesloopt… Interieur er weer in, naar de APK en direct goedgekeurd Hij gaat ook al 3 jaar zonder problemen mee. De auto’s worden ieder weekend even technisch bekeken, en als er iets fout is, ga ik doordeweeks altijd even bij de sloop langs..
Het onderhouden doen wij allemaal zelf, met sloop onderdelen, onderdelen uit eigen magazijn, of nieuwe onderdelen. (uitlaten, remblokken en schijven ed.)
Op het ogenblik zijn we bezig om de TGI weer door de APK te halen, dus standaard dingen… Adal’s, achterremschijven, handremkabels, banden ed…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
tja, ik gebruikt mijn bx als werkpaard en ontzie em nimmer (vandaag nog aan t crossen geweest op een buitendijk)
Als er iets rot gaat, tja…. koppakking rot = ander (turbo )blok erin
bak rot = andere bak erin….
en tja, compleet wegrotten doen ze niet, dus ik zou niet weten waarom de mijne naar de sloop zou gaan.
Kijk, als je de grote reparaties moet gaan LATEN doen wordt t natuurlijk onbetaalbaar, maar als je een beetje handig bent is t lang vol te houden.
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Sleutel meeting in het noorden???
Wanneer is dit dan?? En wat is er zoal te doen??
Bob
Lees hier meer over de sleutelmeeting in het Noorden.
Schijt aan originaliteit.
Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen, evt. met hulp van mensen met meer kennis. Zo leer ik mijn eigen auto ook nog beter kennen.