Even een vraagje, afgelopen weekend zag ik een prachtige Charleston staan langs de baan, niet al te ver van waar ik woon. Werkelijk tot in de puntjes afgewerkt, moest de zon schijnen… noodzakelijk! Alleen, t was een witte Charleston met donkergrijs. Nu heb ik toch altijd gedacht (of heeft men mij wijsgemaakt) dat er maar drie echte Charleston-uitvoeringen bestonden, de bordeaux, de grijze en de gele (met hun respectievelijke “steunkleurtjes”). Hoe zit t nu???
er zijn tegenwoordig stickers te koop die je in iedere willekeurige (RAL?)kleur kunt kopen…
Eend ontvetten en erop plakken maar… heb je een “originele” charleston!
Mn pa heeft gelukkig een echte grijs/grijze!!!
Tom Duckpower schreef:er zijn tegenwoordig stickers te koop die je in iedere willekeurige (RAL?)kleur kunt kopen…
Eend ontvetten en erop plakken maar… heb je een “originele” charleston!
Jammere praktijken. Mss om de roest te verdoezelen? Nu, k heb zelf ook wel dunne zwarte strip moeten kleven over de gehele lengte (breedte +/- 1 cm) omdat de vorige eigenaar er ook ooit wat had opgekleefd en nadien gedeeltelijk had laten herspuiten… gevolg, aftekeningen in de lak (en geen geld om zelf te laten herspuiten ). Dus wie ben ik om zulke praktijken te veroordelen???
om roest te verdoezelen denk ik niet..stickers zullen niet veel wegkrijgen!
Misschien omdat mensen wat andes willen dan de gewone kleuren. Of een eend hebben, en een kleur, en graag Charleston willen rijden.
Ik heb een bruin/bruine gezien, opzich een mooie combi:
tis wat de mensen zelf willen. Als jij een groen-paarse wilt…Verf de koets groen of paars, koop een stickersetje (meen 180€) in de goede kleur en plakken maar!
Jammer van t zwarte dak natuurlijk. k Zal eens zien of ik die witte niet kan vastleggen op foto, een fraai exemplaar, dat wel!
He, die bruine Charleston is van Joop ... hij heeft er ook een leuke caravan bij! ( zie http://www.pinkstertreffen.nl )
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Misschien leuk om te weten dat die caravan ooit vouwwagen was. Aardig uniek dus !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Mag ik even een heel oud topic oprakelen? Weet iemand of een “echte” Charleston alszodanig op het kentekenbewijs te herkennen is door een speciale nummerreeks of een andere vermelding?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 19
- 2CV Charleston
- Berlingo XTR VTI120
Mijn Charleston heeft bij handelsbenaming 2CV6 Charleston staan.
Dus gewoon op het kentekenbewijs.
Citroën 2CV6 Charleston, 1986, rood-zwart
Peugeot 205 GTI 1.9, rood Vallelunga, 1991
Citroën Berlingo 1.6 VTI120 XTR, 2010, Sable Bivouac
- CX 2400 Super
Bedankt voor de informatie! Daar zal ik dus op letten, als…
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 19
- 2CV Charleston
- Berlingo XTR VTI120
Op het schutbord kun je het trouwens ook nog controleren, een echte Charleston heeft 2 kleurcodes op het schutbord.
Citroën 2CV6 Charleston, 1986, rood-zwart
Peugeot 205 GTI 1.9, rood Vallelunga, 1991
Citroën Berlingo 1.6 VTI120 XTR, 2010, Sable Bivouac
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Rens,
Charleston staat in NL niet altijd op het kentekenbewijs. Vaak wel bij importauto’s.
Inderdaad zijn de 2 kleurencodes, (als je ervoor staat links) op het schutbord een goede aanwijzing dat het een echte is. Verder een groot “Club” dashboard en effe, stoffen, grijze wybertjes bekleding. Alleen de 1e Charlestons hadden zwart witte Pied de poule bekleding.
Maareh, geen besteleend?
- CX 2400 Super
Nog niet…