Omdat ik heb kunnen vaststellen dat alle 4 mijn schokdempertjes versleten zijn wil ik nieuwe steken. Wat zijn volgens jullie de beste merken? Zo kan ik eens horen wat jullie denken.
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
dit staat op 2cv.nl:
De schokbrekers
Voor de eend en aanverwanten zijn er de volgende schokbrekers verkrijgbaar:* Record, goedkoop, ok op een eend, slecht op iets zwaarders, stofkappen naar de wielen.
* Lips, goedkoop, redelijk goed, stofkappen naar de veerpotten, let op afwateringsgaatjes.
* Boge, duur, OEM Citroen en dus heel erg goed, stofkappen naar de wielen.
* Gabriel, goedkoop, redelijk goed, iets minder op lange oneffenheden, stofkappen naar de wielen
* Monroe, niet goedkoop, iets minder op korte oneffenheden, heel goed op al het andere, stofkappen naar de wielen, TOP naar de koets toe
mijn eigen eend heeft achter monroe….zijn vrij stug, zoals hierboven staat. over de prijs zwijg ik…(meen 120 euro) voor 2 stuks, maar dat moet ik even nakijken hoeveel precies!
Dankjewel. Ik had dit ook reeds gelezen op 2cv.nl bij alledag. Maar ik hoor ook graag eens andere 2cv-rijders hun mening, las op hety forum daar dat iemand ook deze vraag had gesteld, maar daar werd een slotje op gezet, daarom vraag ik het hier.
Laat maar komen jullie ervaringen
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
B.elgi.X schreef:Dankjewel. Ik had dit ook reeds gelezen op 2cv.nl bij alledag. Maar ik hoor ook graag eens andere 2cv-rijders hun mening,
Daar komen veelal de zelfde 2cv rijders hoor!
Gr. Patrick (die geen ontopic info kan bieden helaas)
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Heb zelf twee schokbrekers achter gemonteerd van het alombekende wereldmerk ‘Red Rider’... : en vindt ze erg stug. Misschien leuk voor de hardrijders maar ik ben toch meer een deiner.
Verder hoorde ik dat ze bij de 2cv Cross schokbrekers van het merk Boge monteren. Ik neem aan dat die ook erg stug zullen zijn i.v.m. hard over circuitjes knallen…