In juni 2003 de stoute schoenen aangetrokken en op Citroën overgestapt.
DAT HEBBEN WE GEWETEN OOK!!!!!
We schaften ons een nieuwe 2.0 liter automaat aan. Na negen maanden heerlijk te hebben gereden begon het gedonder. Motorstoring bij het aanrijden van een kruizing of rood verkeerslicht. De motor gaat hakkelen bij het stationair lopen en komt hier niet meer uit. De motor reageert niet meer op gas geven of schakelen of remmen. De enige remedie was motor uitzetten en opnieuw starten. Hierna liep hij weer als een zonnetje. De garage heeft alles geprobeert en hem 4, 5 keer als gerepareerd aangeboden. Luchtpomp vervangen, inspuitsysteem vervangen, software ge-update, boordcomputer vervangen (na toestemming Citroën Nederland), ABS+ESP complete leidingsysteem vervangen etc. etc. Het mocht allemaal niet baten.
Toen wij na 3 maanden de dealer om een oplossing vroegen was dit óf reparatie(HAHA) óf een nieuwe auto met bijbetaling bestellen
“BIJBETALEN????, en de garantie dan?????????”
Reparatie valt onder garantie, niet een normaal werkende auto!!!
Om een lang verhaal kort te maken; we hebben flink bijgelegd en rijden weer in een nieuwe Picasso automaat maar begrepen dat meer mensen dit technisch probleem hebben. Weten zij wellicht de oplossing?
Onze Citroën garage en Citroën Nederland kwamen er niet uit!!!
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
weet je of toevallig de bedrading van de gasklep is aangepakt?
Deze bedrading loopt in een motorbundel, door deze uit de bundel te halen en “in te pakken” in isolerend materiaal worden een hoop storingen verholpen.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
...geen idee.
Alles is er zo’n beetje uitgeweest en weer teruggeplaatst. Ook de bedrading is doorgemeten. Op mijn vraag aan de dealer wat er allemaal aan de auto gedaan was werd in het algemeen verteld; “...een heleboel!”
Bovendien is de auto toen naar Hilversum gegaan, naar Citroën Nederland. Nadien niks meer van de 42-LX-KB vernomen.