2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Poll: BX 14 Cannes voor erbij. idioot idee?
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 24 mei 2005 03:47 PM
  [ # 16 ]

Tja… als je het geld hebt…. zou ik het ook doen!! Het is wel handig om je 16V te sparen denk ik. Ik had een tijdje terug een BX Sport voor dagelijks gebruik, maar 25.000 per jaar was te gek voor hem. Continu stond hij bij de garage.. en wat dacht je van de winter? Dan durfde ik er niet mee te rijden! Als hij de strooiwagen zag begon hij al te roesten! Haha. Ik heb nu een 1 jaar oude Renault Clio (sorry, maar vind ik een stuk beter rijden dan een C2 Crying or Very sad anders had ik een C2 genomen!!) voor dagelijks gebruik omdat ik het zat was om continu zonder auto te zitten. Zoals je wellicht hebt gezien op het forum is mijn zoektocht naar een mooie Sport echter weer begonnen. Mijn vriendin heeft een AX-je uit ´92 en mocht die Sport er komen… dan hebben we er drie!! Maar je leeft maar één keer!! Lekker doen dus als het lukt!

overigens, moet je er veel voor neerleggen? Anders is hij natuurlijk ook zo weer verkocht!  Sad  En heb je al een foto? Kunnen we mee genieten van je aankoopdrang hier op het forum!!  :photo

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 24 mei 2005 03:55 PM
  [ # 17 ]

Harm heeft een 8vtje, maar ook die moeten gespaard worden!  Cool  Maar wat jij zegt klopt, de 16v is eigenlijk ook geen auto voor dagelijks gebruik. Ik zou ook wel 2 auto’s kunnen betalen alleen de initiele aanschaf even niet Smile Dus daarom maar weer een staatslot deze maand.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 24 mei 2005 03:55 PM
  [ # 18 ]

ik heb een jaar lang een deauville gereden en totaal 20 euro onkosten gehad met apk keuring Smile—> mijn pa rijdt er nu heel tevreden in

ik reed altijd 1 op 14 en ik vond dat je er heel goed mee kon rijden ik rij zon beetje 20.000km per jaar.

Ik heb nu een GTI uit 93 die is sneller op de snelweg maar ik vind als ik 120 rijd met de GTI die echt niet veel stiller dan mijn 14i alleen als ik gas geef gaat die er sneller vandoor.

pas bij de 140 vond ik de 14i meer lawaai maken.

Tja als je de belasting (relatief weinig) verzekering (kan meer zijn) bekijkt en de aanschafwaarde en wat je bespaart aan reparaties en kosten aan de benzine denk ik dat je er best een voordeel mee kunt uithalen en je bespaart de GTI Exclamation

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 24 mei 2005 04:11 PM
  [ # 19 ]

Grappig. Ik zit namelijk hetzelfde teoverwegen. Een goedkoper BXje voor erbij,zodat ik de GTi kortere (dus dure) ritten kan besparen.

Maar dan ga ik wel voor een type 1. Die 16TRS met airco (van marktplaats) lijkt me wel wat. Net een dure reperatie gehad aan de GTi,dus ik wacht nog maar even. Confused

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 mei 2005 04:21 PM
  [ # 20 ]
TinusTussengas schreef:

Grappig. Ik zit namelijk hetzelfde teoverwegen. Een goedkoper BXje voor erbij,zodat ik de GTi kortere (dus dure) ritten kan besparen.

Maar dan ga ik wel voor een type 1. Die 16TRS met airco (van marktplaats) lijkt me wel wat. Net een dure reperatie gehad aan de GTi,dus ik wacht nog maar even. Confused

Garage Bonhof in Epe had tijdens CM nog een leuke type 1 14 te koop staan voor de liefhebber. Weet niet wat ie ervoor moest hebben, bel em eense. Deze had maar 75.000 op de teller.

Volgesn mij is Harm’s doel om een BX erbij te nemen, juist een goedkoop werkpaard om de GTI te sparen. Als je het hebt over een TRS of ander type 1 heb je het juist meer over een paradepaardje en wordt je huidige BX het werkpaard. Vanwege de kosten is een type 1 helemaal niet aantrekkelijk. Daar moet waarschijnlijk veel meer aan gebeuren (in de regel) dan aan een nieuwer type 3. Je kan een type 1 nog wel goedkoop aanschaffen, dan ben je wslk toch weer een hoop kwijt aan onderhoud.

Dus denk wel na over het doel dat je voor ogen hebt.

Gr,
Marten (die ook nog steeds een GS break in de garage heeft staan als pronkjuweeltje, maar dan moet ie nog wel ff opgeknapt worden)

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 24 mei 2005 06:26 PM
  [ # 21 ]

Hey Harm! Begint het BX-virus al een beetje toe te slaan?  Laughing  Laughing  Laughing

Lijkt me een goed plan om zo’n Deauville te redden, zeker met zo’n km-stand. Persoonlijk vind ik een Deauville een van de leukste 1400’tjes.

Ik weet hoe het is om van een volledig uitgeruste BX (GT uit 1985) over te stappen naar een 1400’tje, en het was erg snel gewend om weer de ramen open te moeten slingeren. En het gemis van centrale deurvergrendeling; ach, daar wen je binnen een week weer aan!

Als je het geld er voor hebt, zou ik het zeker doen als ik jou was. Je GTI is nu erg mooi en met een extra BX erbij kun je je GTI ook een beetje sparen.

Succes met de keuze Wink

Profiel  
 
MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 25-09-2004

Gepost: 24 mei 2005 06:54 PM
  [ # 22 ]

Bij Suzuki-dealer Kreijne in Amersfoort staat een Série I BX 14E uit 1985 te koop voor 2250,- met 124.000 km op de klok.

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 24 mei 2005 07:21 PM
  [ # 23 ]

Ik heb zowel een Xantia als een BX Deauville en ik vind het (de BX) een perfecte auto. Enige nadeel is het ontbreken van stuurbekrachtiging (als je de Xantia gewend bent, maar mijn vorige auto, een ‘91 Galant, had ook geen SB).
Zelf vind ik hem op de snelweg rap genoeg, en zeker rond de 120 behoorlijk stil. Rond de 100 km/u vind ik het geluid (resoneert wat meer of zo) zelfs iets onaangenamer.
Voor weinig voor erbij? Doen! Ruim, zuinig en voordelig te rijden.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 24 mei 2005 08:49 PM
  [ # 24 ]

Het ontbreken van stuurbekrachtiging zit ik eigenlijk niet zo mee. Ik heb een 16 TGI gehad die het ook niet had, en daar viel prima mee te leven. Ook toen er 185-banden onder lagen

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 24 mei 2005 09:05 PM
  [ # 25 ]

Een cannes is een perfecte auto, motorisch heb je bijna nooit problemen en tja TU blokjes gaan vaak langer mee. Ik ken de Cannes door en door, krijd er nu ongeveer al 13 jaar in, je hoort het motortje altijd lopen, dat vind ik ook lekker, lekker spartaans. En ik moet zeggen dat hij best wel fel is en op zich niet langzaam. De een houd van Trappen op de snelweg, de ander doet het iets rustiger aan, en in z’n 5 is een Cannes snel, althans die van mij. Verder is het verbruik een stuk minder dan een GTI, gemiddeld rijd je op de snelweg makkelijk 1 op 14 en in de stad 1 op 12. Ik heb nu 215dkm erop zitten en verder geen motorische of hydraulische problemen gehad, perfecte wagens gewoon…. maarja smaken veschillen Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 24 mei 2005 09:25 PM
  [ # 26 ]

Ik vermoed dat ‘t toch een Deauville is, het kenteken begon volgens m’n collega met een G. Dus 1993, toen werden er geen Cannessen meer gemaakt.
Maar goed, dat ‘t een fijne auto is twijfel ik niet aan Smile

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 24 mei 2005 10:11 PM
  [ # 27 ]
Harm schreef:

Ik vermoed dat ‘t toch een Deauville is, het kenteken begon volgens m’n collega met een G. Dus 1993, toen werden er geen Cannessen meer gemaakt.
Maar goed, dat ‘t een fijne auto is twijfel ik niet aan Smile

Betekent dat dat je ‘m koopt?  Laughing

Wat een BX’jes rijden er straks in Breda rond zeg Cool

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 24 mei 2005 11:08 PM
  [ # 28 ]

hehehe…

Eigenlijk is ‘t niet eens zo stom.
Ik kan een aantal rationele redenen noemen:
- De GTi sparen
- Een BX hebben die minder fragiel is
- een BX hebben die wat zuiniger is, dus ook te gebruiken op kortere ritjes
- Als het niks is verkoop ik ‘m weer, een BX kan eigenlijk niet minder waard worden.

Waarom juist deze BX?
- verkoper is bekend
- goed onderhouden
- weinig km’s
- een van de nieuwste BXen
- ziet er (blijkbaar) netjes uit

Wat kost dat?
- 60 euro per maand aan verzekering en belasting
- benzinekosten: nul, als ik er van uitga dat ik in de 14 rij in plaats van de GTi te nemen
- onderhoud en reparaties: niet in te schatten, met deze km-stand en leeftijd waarschijnlijk niet vreselijk veel
- aanschaf: nog niet bekend, ik vermoed rond de 500 a 600 euro


Dus al met al….. Smile

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 24 mei 2005 11:49 PM
  [ # 29 ]

gewoon doen harm !!! en dan je gti lekker koesteren Wink  ook ik ga binnenkort naar een bx 14 op zoek voor vrouwtje

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 25 mei 2005 01:13 AM
  [ # 30 ]

gewoon doen, de deauville of cannes zijn zeker betrouwbare autos en lekker goedkoop en zuinig.
En zeker best fel, kan mee met een 1,6.
Zo kan je je gti besparen.

Ik rijd zelf in een cannes om mijn bx 16v te sparen.
Goed te doen met 2 bx en op de weg.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook