Tja… als je het geld hebt…. zou ik het ook doen!! Het is wel handig om je 16V te sparen denk ik. Ik had een tijdje terug een BX Sport voor dagelijks gebruik, maar 25.000 per jaar was te gek voor hem. Continu stond hij bij de garage.. en wat dacht je van de winter? Dan durfde ik er niet mee te rijden! Als hij de strooiwagen zag begon hij al te roesten! Haha. Ik heb nu een 1 jaar oude Renault Clio (sorry, maar vind ik een stuk beter rijden dan een C2 anders had ik een C2 genomen!!) voor dagelijks gebruik omdat ik het zat was om continu zonder auto te zitten. Zoals je wellicht hebt gezien op het forum is mijn zoektocht naar een mooie Sport echter weer begonnen. Mijn vriendin heeft een AX-je uit ´92 en mocht die Sport er komen… dan hebben we er drie!! Maar je leeft maar één keer!! Lekker doen dus als het lukt!
overigens, moet je er veel voor neerleggen? Anders is hij natuurlijk ook zo weer verkocht! En heb je al een foto? Kunnen we mee genieten van je aankoopdrang hier op het forum!! :photo
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Harm heeft een 8vtje, maar ook die moeten gespaard worden! Maar wat jij zegt klopt, de 16v is eigenlijk ook geen auto voor dagelijks gebruik. Ik zou ook wel 2 auto’s kunnen betalen alleen de initiele aanschaf even niet Dus daarom maar weer een staatslot deze maand.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik heb een jaar lang een deauville gereden en totaal 20 euro onkosten gehad met apk keuring —> mijn pa rijdt er nu heel tevreden in
ik reed altijd 1 op 14 en ik vond dat je er heel goed mee kon rijden ik rij zon beetje 20.000km per jaar.
Ik heb nu een GTI uit 93 die is sneller op de snelweg maar ik vind als ik 120 rijd met de GTI die echt niet veel stiller dan mijn 14i alleen als ik gas geef gaat die er sneller vandoor.
pas bij de 140 vond ik de 14i meer lawaai maken.
Tja als je de belasting (relatief weinig) verzekering (kan meer zijn) bekijkt en de aanschafwaarde en wat je bespaart aan reparaties en kosten aan de benzine denk ik dat je er best een voordeel mee kunt uithalen en je bespaart de GTI
Grappig. Ik zit namelijk hetzelfde teoverwegen. Een goedkoper BXje voor erbij,zodat ik de GTi kortere (dus dure) ritten kan besparen.
Maar dan ga ik wel voor een type 1. Die 16TRS met airco (van marktplaats) lijkt me wel wat. Net een dure reperatie gehad aan de GTi,dus ik wacht nog maar even.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
TinusTussengas schreef:Grappig. Ik zit namelijk hetzelfde teoverwegen. Een goedkoper BXje voor erbij,zodat ik de GTi kortere (dus dure) ritten kan besparen.
Maar dan ga ik wel voor een type 1. Die 16TRS met airco (van marktplaats) lijkt me wel wat. Net een dure reperatie gehad aan de GTi,dus ik wacht nog maar even.
Garage Bonhof in Epe had tijdens CM nog een leuke type 1 14 te koop staan voor de liefhebber. Weet niet wat ie ervoor moest hebben, bel em eense. Deze had maar 75.000 op de teller.
Volgesn mij is Harm’s doel om een BX erbij te nemen, juist een goedkoop werkpaard om de GTI te sparen. Als je het hebt over een TRS of ander type 1 heb je het juist meer over een paradepaardje en wordt je huidige BX het werkpaard. Vanwege de kosten is een type 1 helemaal niet aantrekkelijk. Daar moet waarschijnlijk veel meer aan gebeuren (in de regel) dan aan een nieuwer type 3. Je kan een type 1 nog wel goedkoop aanschaffen, dan ben je wslk toch weer een hoop kwijt aan onderhoud.
Dus denk wel na over het doel dat je voor ogen hebt.
Gr,
Marten (die ook nog steeds een GS break in de garage heeft staan als pronkjuweeltje, maar dan moet ie nog wel ff opgeknapt worden)
Hey Harm! Begint het BX-virus al een beetje toe te slaan?
Lijkt me een goed plan om zo’n Deauville te redden, zeker met zo’n km-stand. Persoonlijk vind ik een Deauville een van de leukste 1400’tjes.
Ik weet hoe het is om van een volledig uitgeruste BX (GT uit 1985) over te stappen naar een 1400’tje, en het was erg snel gewend om weer de ramen open te moeten slingeren. En het gemis van centrale deurvergrendeling; ach, daar wen je binnen een week weer aan!
Als je het geld er voor hebt, zou ik het zeker doen als ik jou was. Je GTI is nu erg mooi en met een extra BX erbij kun je je GTI ook een beetje sparen.
Succes met de keuze
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Bij Suzuki-dealer Kreijne in Amersfoort staat een Série I BX 14E uit 1985 te koop voor 2250,- met 124.000 km op de klok.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Ik heb zowel een Xantia als een BX Deauville en ik vind het (de BX) een perfecte auto. Enige nadeel is het ontbreken van stuurbekrachtiging (als je de Xantia gewend bent, maar mijn vorige auto, een ‘91 Galant, had ook geen SB).
Zelf vind ik hem op de snelweg rap genoeg, en zeker rond de 120 behoorlijk stil. Rond de 100 km/u vind ik het geluid (resoneert wat meer of zo) zelfs iets onaangenamer.
Voor weinig voor erbij? Doen! Ruim, zuinig en voordelig te rijden.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Het ontbreken van stuurbekrachtiging zit ik eigenlijk niet zo mee. Ik heb een 16 TGI gehad die het ook niet had, en daar viel prima mee te leven. Ook toen er 185-banden onder lagen
Een cannes is een perfecte auto, motorisch heb je bijna nooit problemen en tja TU blokjes gaan vaak langer mee. Ik ken de Cannes door en door, krijd er nu ongeveer al 13 jaar in, je hoort het motortje altijd lopen, dat vind ik ook lekker, lekker spartaans. En ik moet zeggen dat hij best wel fel is en op zich niet langzaam. De een houd van Trappen op de snelweg, de ander doet het iets rustiger aan, en in z’n 5 is een Cannes snel, althans die van mij. Verder is het verbruik een stuk minder dan een GTI, gemiddeld rijd je op de snelweg makkelijk 1 op 14 en in de stad 1 op 12. Ik heb nu 215dkm erop zitten en verder geen motorische of hydraulische problemen gehad, perfecte wagens gewoon…. maarja smaken veschillen
Ik vermoed dat ‘t toch een Deauville is, het kenteken begon volgens m’n collega met een G. Dus 1993, toen werden er geen Cannessen meer gemaakt.
Maar goed, dat ‘t een fijne auto is twijfel ik niet aan
Harm schreef:Ik vermoed dat ‘t toch een Deauville is, het kenteken begon volgens m’n collega met een G. Dus 1993, toen werden er geen Cannessen meer gemaakt.
Maar goed, dat ‘t een fijne auto is twijfel ik niet aan
Betekent dat dat je ‘m koopt?
Wat een BX’jes rijden er straks in Breda rond zeg
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
hehehe…
Eigenlijk is ‘t niet eens zo stom.
Ik kan een aantal rationele redenen noemen:
- De GTi sparen
- Een BX hebben die minder fragiel is
- een BX hebben die wat zuiniger is, dus ook te gebruiken op kortere ritjes
- Als het niks is verkoop ik ‘m weer, een BX kan eigenlijk niet minder waard worden.
Waarom juist deze BX?
- verkoper is bekend
- goed onderhouden
- weinig km’s
- een van de nieuwste BXen
- ziet er (blijkbaar) netjes uit
Wat kost dat?
- 60 euro per maand aan verzekering en belasting
- benzinekosten: nul, als ik er van uitga dat ik in de 14 rij in plaats van de GTi te nemen
- onderhoud en reparaties: niet in te schatten, met deze km-stand en leeftijd waarschijnlijk niet vreselijk veel
- aanschaf: nog niet bekend, ik vermoed rond de 500 a 600 euro
Dus al met al…..
gewoon doen harm !!! en dan je gti lekker koesteren ook ik ga binnenkort naar een bx 14 op zoek voor vrouwtje
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
gewoon doen, de deauville of cannes zijn zeker betrouwbare autos en lekker goedkoop en zuinig.
En zeker best fel, kan mee met een 1,6.
Zo kan je je gti besparen.
Ik rijd zelf in een cannes om mijn bx 16v te sparen.
Goed te doen met 2 bx en op de weg.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge