6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

Poll: BX 14 Cannes voor erbij. idioot idee?
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 19 juli 2005 06:31 PM
  [ # 76 ]

niemand dus Smile Dat is nog eens leuker rijden in ax diesel..maar is dit eigenlijk nog een citroen, hij heeft dus geen hp Rolling Eyes (ijs bereid zit voor op een stel klappen)

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 19 juli 2005 06:32 PM
  [ # 77 ]

Tsja, je hebt Citroëns met hp vering en je hebt citroëns zonder…
echt of niet…nog altijd beter dan een tsjap of mof…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 19 juli 2005 06:39 PM
  [ # 78 ]
Ijs schreef:

niemand dus Smile Dat is nog eens leuker rijden in ax diesel..maar is dit eigenlijk nog een citroen, hij heeft dus geen hp Rolling Eyes (ijs bereid zit voor op een stel klappen)

2CV’s of Traction Avants zijns ook niet echte Citroens ofwel?

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 19 juli 2005 07:22 PM
  [ # 79 ]
mpostma schreef:
Ijs schreef:

2CV’s of Traction Avants zijns ook niet echte Citroens ofwel?

Nee maar wel uniek doordat ze heel speciaal zijn, echt citroen. Dat mis ik bij ax, dit had net zo goed een ander merk kunnen wezen.

Profiel  

kstrik
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137

Gepost: 31 juli 2005 02:45 AM
  [ # 80 ]

hee harm, als ik zo lang op een (tweede) auto moest wachten zou ik lekker verder gaan kijken. enne, ik heb een cannes 14i van een vader van een vriend van me overgenomen, na diverse corsaatjes en polootjes, en ik ben er de koning te rijk mee… helemaal citrofiel geworden. je begrijpt misschien wel dat ik niks snap van dat ‘goedkope 2e bakkie’ of ‘tegenvallen qua dit of dat’. alles is relatief… mijn overweging om m te nemen was trouwens wel : hoe minder poespas hoe minder er kapot gaat. en heeel belangrijk: weet van wie de auto komt, kan erg veel kosten schelen… dat is misschien wel het grootste voordeel van die deauville dan.
ps ik heb de cannes gekregen, want de vorige eigenaar kreeg er nergens meer een stuiver voor… (ik blij Very Happy ).

I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 31 juli 2005 02:51 AM
  [ # 81 ]

och… intussen heb ik wel ingezien dat een 2e auto compleet idioot is…

hoe minder poespas hoe minder er kapot gaat

Da’s ook maar relatief. De elektrische snufjes zijn over het algemeen niet de dingen die voor ernstige problemen zorgen

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 31 juli 2005 06:47 PM
  [ # 82 ]

Al aan gedacht dat je, als je een tweede BX koopt, de GTI ws. als 2de wagen, en dus als semi-klassieker kunt verzekeren ?

Scheelt je weer een paar euri, waarmee je misschien de HB of de Verz. van de 2de BX kunt betalen…...

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 01 augustus 2005 05:20 PM
  [ # 83 ]

Als je per sé een 2e auto wil om je BX te sparen, is een AX een prima keuze, zeker een diesel is lekker zuunig. En waarom zou een AX geen echte citroen zijn? Net als de 2CV is een AX licht, zuinig, comfortabel en een tikkie minimalistisch, zeker de eerste modellen (die ik persoonlijk het leukste vind). Bovendien zijn ze domweg erg goedkoop om te rijden.

Aan de andere kant: je hebt een lekkere GTI waar op zich niet veel aan mankeert. Waarom zet je die niet lekker op LPG? De investering moet je dan wel weer terugverdienen, maar bedenk dat dat momenteel met de huidige brandstofprijzen bij LPG een stuk sneller gaat dan bij een diesel. En LPG is nog een schone brandstof ook, ook voor je motor. Wink

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 02 augustus 2005 01:40 AM
  [ # 84 ]

hehe eigenlijk wil ik geen 2e auto meer… maar inderdaad, als ik echt veel km’s zou moeten gaan maken voor het werk is een gastank wel een optie. Hoewel ‘t me tegenstaat dat dan de benzinemeter niet zo functioneel meer is enzo

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 02 augustus 2005 03:27 AM
  [ # 85 ]

Je kunt de benzinemeter gewoon aansluiten op de gastank.

Dan moet je alleen weer een oplossing vinden als je op benzine rijdt…  Rolling Eyes

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 02 augustus 2005 11:44 AM
  [ # 86 ]

Je hebt altijd nog het Reserve lampje.. was er niet ooit een uitvoering van de BX die nieteens een benzinemeter had? (of was dat die dommage…)

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 augustus 2005 12:00 PM
  [ # 87 ]

Neh…. de Dommage doet het met een peilstaafje aan de benzinedop, waarschuwingslampjes is ook op bezuinigd!  Laughing  Loopt een Dommage eigenlijk wel op benzine?  Rolling Eyes

Profiel  

6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook