niemand dus Dat is nog eens leuker rijden in ax diesel..maar is dit eigenlijk nog een citroen, hij heeft dus geen hp (ijs bereid zit voor op een stel klappen)
Tsja, je hebt Citroëns met hp vering en je hebt citroëns zonder…
echt of niet…nog altijd beter dan een tsjap of mof…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ijs schreef:niemand dus Dat is nog eens leuker rijden in ax diesel..maar is dit eigenlijk nog een citroen, hij heeft dus geen hp (ijs bereid zit voor op een stel klappen)
2CV’s of Traction Avants zijns ook niet echte Citroens ofwel?
mpostma schreef:Ijs schreef:niemand dus Dat is nog eens leuker rijden in ax diesel..maar is dit eigenlijk nog een citroen, hij heeft dus geen hp (ijs bereid zit voor op een stel klappen)
2CV’s of Traction Avants zijns ook niet echte Citroens ofwel?
Nee maar wel uniek doordat ze heel speciaal zijn, echt citroen. Dat mis ik bij ax, dit had net zo goed een ander merk kunnen wezen.
hee harm, als ik zo lang op een (tweede) auto moest wachten zou ik lekker verder gaan kijken. enne, ik heb een cannes 14i van een vader van een vriend van me overgenomen, na diverse corsaatjes en polootjes, en ik ben er de koning te rijk mee… helemaal citrofiel geworden. je begrijpt misschien wel dat ik niks snap van dat ‘goedkope 2e bakkie’ of ‘tegenvallen qua dit of dat’. alles is relatief… mijn overweging om m te nemen was trouwens wel : hoe minder poespas hoe minder er kapot gaat. en heeel belangrijk: weet van wie de auto komt, kan erg veel kosten schelen… dat is misschien wel het grootste voordeel van die deauville dan.
ps ik heb de cannes gekregen, want de vorige eigenaar kreeg er nergens meer een stuiver voor… (ik blij ).
I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’
och… intussen heb ik wel ingezien dat een 2e auto compleet idioot is…
hoe minder poespas hoe minder er kapot gaat
Da’s ook maar relatief. De elektrische snufjes zijn over het algemeen niet de dingen die voor ernstige problemen zorgen
Al aan gedacht dat je, als je een tweede BX koopt, de GTI ws. als 2de wagen, en dus als semi-klassieker kunt verzekeren ?
Scheelt je weer een paar euri, waarmee je misschien de HB of de Verz. van de 2de BX kunt betalen…...
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Als je per sé een 2e auto wil om je BX te sparen, is een AX een prima keuze, zeker een diesel is lekker zuunig. En waarom zou een AX geen echte citroen zijn? Net als de 2CV is een AX licht, zuinig, comfortabel en een tikkie minimalistisch, zeker de eerste modellen (die ik persoonlijk het leukste vind). Bovendien zijn ze domweg erg goedkoop om te rijden.
Aan de andere kant: je hebt een lekkere GTI waar op zich niet veel aan mankeert. Waarom zet je die niet lekker op LPG? De investering moet je dan wel weer terugverdienen, maar bedenk dat dat momenteel met de huidige brandstofprijzen bij LPG een stuk sneller gaat dan bij een diesel. En LPG is nog een schone brandstof ook, ook voor je motor.
hehe eigenlijk wil ik geen 2e auto meer… maar inderdaad, als ik echt veel km’s zou moeten gaan maken voor het werk is een gastank wel een optie. Hoewel ‘t me tegenstaat dat dan de benzinemeter niet zo functioneel meer is enzo
Je kunt de benzinemeter gewoon aansluiten op de gastank.
Dan moet je alleen weer een oplossing vinden als je op benzine rijdt…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Je hebt altijd nog het Reserve lampje.. was er niet ooit een uitvoering van de BX die nieteens een benzinemeter had? (of was dat die dommage…)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Neh…. de Dommage doet het met een peilstaafje aan de benzinedop, waarschuwingslampjes is ook op bezuinigd! Loopt een Dommage eigenlijk wel op benzine?