Goededag…
Na alle topics te hebben gelezen..hierbij dan ook nog een “probleempje”..
Wij zijn sinds 1 week in het bezit van een picasso 1.8i 16v uit 2000.
Het valt mij op dat de auto niet bepaald zuinig is met de brandstof,bij een gemiddeld verbruik van 1 op 9 vind ik dat de auto redelijk “zuipt”...
Dit uiteraad onder normale omstandigheden zoals snelweg en stadsverkeer..
Is dit normaal ??
Wat me ook opvalt is de temperatuurmeter redelijk koud aan blijft geven..oa tijdens een file blijft de temperatuurmeter 2 streepjes aangeven..(hoort dit ?)
Dit zou dus wel kunnen betekenen dat de thermostaat open blijft staan, waardoor de motor niet op bedrijfstemparatuur komt..
Dit zou uiteraard het hoge verbruik kunnen verklaren…..!
Zijn er forumleden is me uit de brand kunnen helpen,want ik heb er een naar gevoel van gekregen..
Groetjes
denendo
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
de streepjes van de temp. meter zijn programeerbaar (door de garage). Om uit te sluiten of de temperatuur goed of slecht is zal de auto aan de computer moeten, in de computer is te zien hoe hoog of laag de temeratuur is.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Bedankt voor de snelle reply..
Als ze de temperatuurmeter kunnen instellen,dan zou dit dus ook kunnen gebeuren bij de benzinemeter ??
Want naar mijn idee klopt er niets van de aangegeven waarde’s,van zowel de temp meter als de benzinemeter..
Op het moment dat we getankt hebben geeft de meter “vol” aan,ongeveer 100 km verder geeft het dashboard aan dat de tank leeg is..
Toch maar even langs de dealer gaan vrees ik..
Groetjes
Wellicht dat een update van de computer soelaas brengt.
Maar om je gerust te stellen: op onze Picasso 2.0 HDi heb ik de temperatuurmeter nog NOOIT boven de twee streepjes weten gaan, ook niet als we op de Autoroute du Soleil tuften of de Mont Ventoux beklimden. Daar hoef je je dus echt geen zorgen over te maken!