Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
de titel zegt het al: heeft de Xsara een signaal draad of de verlichting aan staat :
dit is natuurlijk handig om op de radio aan te sluiten zodat snachts de radio minder fel oplicht
- CX 25 GTi Turbo 2
ik heb wel het nieuwe model Xsara dus automatisch multiplex bedrading?
als die draad er zou moeten zitten waar kan ik die dan zoeken?
Xsara met multiplex bedrading (dus ook de jouwe) heeft deze draad standaard niet. De draad in het ISO blok die normaal deze functie zou hebben heeft bij multiplex Xsara’s een hele andere functie.
Misschien dat er wel alternatieve oplossingen mogelijk zijn maar zoals Cruiser al schrijft kan dit best wel eens voor problemen gaan zorgen.
Vroem
- CX 25 GTi Turbo 2
oke dan weet ik dat ik hem ook niet hoef te zoeken
er gaat nu van week als die binnenkomt een nieuwe radio in, dus ik dacht als die draad er nu zit sluit ik hem meteen aan.
bij de radio die ik nu had was het namelijk zo dat als ik de functie dimmen inschakelde dat de radio altijd gedimt was, maar dat zou dus door die werking van die draad in het ISO blok komen lijkt mij.
ik had vorige keer wel zitten kijken en toen viel het me op dat die draad die voor de radio voor de funcitie zorgt namelijk wel aangesloten was.
zo’n ramp is het nu ook weer niet
Hoi Arjan ,
Houdt er wel rekening mee dat gelijk na de installatie van je nwe carstereo, ook de BSI-computer anders ingesteld moet worden.
Anders heb je kans op storingen in je electronica.
M.a.w. rij eerst ff langs de dealer voordat je dat zelf gaat doen , of
laat de installatie door hun verrichten.
Groetjes,
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
- CX 25 GTi Turbo 2
ik heb er al een keer een nieuwe radio ingezet (dus nu gaat de 3de erin) en toen heb ik ook geen problemen gehad.
het is ook wel elke x een pioneer, geen orginele radio.
tak gewoon de + leiding af die naar de verlichting gaat van je sigarette aansteker, da s het handigste, ik denk niet dat de BSI-unit daar veel gaat aan zitten meten. je kan het opnieuw wegnemen als er storing optreedt.
Gewoon het dunne draadje van het lampje doorknippen en aftakken :p
wel zeker zijn dat je de + hebt en niet de massa. eerst even meten met multimeter
electronica, uitgaan, muziek
- CX 25 GTi Turbo 2
bedankt voor de tip
dat zou een mogelijkheid zijn.
alleen inmiddels heb ik besloten het zo te laten.
zoveel nut heeft het niet, aangezien ik tegenwoordig toch al overdag al vaak met licht aan rijdt, en dan wil ik juist dat de radio wel fel brand.
en ik heb er gelukkig snachts ook nog nooit last van gehad.
en als ik hem snachts wel gedimt wil hebben, dan schakel ik de optie op de radio in en dan is hij altijd gedimt (er staat blijkbaar spanning op die draad)