Jawel, ik ga binnenkort de Hegru maar eens met een bezoek vereren om de distririem te laten vervangen. Aangezien de kmstand dan op meer dan 330.000 km staat, lijkt het me verstandig om meteen de waterpomp te laten vervangen en de kleppen te laten stellen.
Is er nog meer wat evt. meteen meegenomen moet kunnen worden op dat moment? Het spul ligt toch al open dan.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
bosje bloemen voor je vriendin
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:bosje bloemen voor je vriendin
De distributieriemofoob is al blij zat met een nieuwe distributieriem.
zij mag betalen
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Laat gelijk je klepspeling ff checken. Bij de 16 en 19 motoren (benzine EN DIESELS!!) worden die gesteld dmv stelplaatjes, en daarvoor moeten de nokkenassen verwijderd worden, en dus ook de distririem. Over het algemeen verloopt die klepspeling niet zo erg bij een BX, maar als de boel toch open ligt is dit misschien wel een goed punt om direct mee te nemen.
De 1400’s doen het nog ouderwets met een stelbout icm borgmoer (waar helemaal niets mis mee is!!), dus daar gaat het bovenstaande niet op.
Dat was toch al de bedoeling?? (bij een benzine met overmatig oliegebruik evt klepseals?)
winnetou schreef:Laat gelijk je klepspeling ff checken. Bij de 16 en 19 motoren (benzine EN DIESELS!!) worden die gesteld dmv stelplaatjes, en daarvoor moeten de nokkenassen verwijderd worden, en dus ook de distririem. Over het algemeen verloopt die klepspeling niet zo erg bij een BX, maar als de boel toch open ligt is dit misschien wel een goed punt om direct mee te nemen.
De 1400’s doen het nog ouderwets met een stelbout icm borgmoer (waar helemaal niets mis mee is!!), dus daar gaat het bovenstaande niet op.
Als je zover bent moet je *zeker* ook de nokkenaskeerring aan D-zijde laten vervangen. Die gaan best wel eens lek, zeker als je kleppen gaat laten stellen (nokkenas eruit).
Kleppenstellen is relatief weinig meerwerk als je de D-riem er toch af gaat halen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
karel schreef:Als je zover bent moet je *zeker* ook de nokkenaskeerring aan D-zijde laten vervangen. Die gaan best wel eens lek, zeker als je kleppen gaat laten stellen (nokkenas eruit).
Goed punt!! Zal ik zelf ook onthouden, voor wanneer de mijne ook weer eens aan de beurt is. Bedankt voor de tip.