Ik heb een probleem met mijn Xsara, namelijk dat de fan/blower van de radiator niet automatisch aangaat als de temperatuur te hoog wordt.
Nu hebben ze bij de garage de connector al een keer schoongemaakt, maar dit heeft 1 dag gewerkt en toen had ik het weer.
Ik heb ook nog geen tijd gehad om weer terug te gaan naar de garage daarom open ik even een onderwerp hier.
Is er hier misschien iemand die het probleem makkelijk weet op te lossen?
Greetzz
Als de fan bij doorverbinding van de kabel constant aanblijft, dan is het thermocontact de hoofdverdachte. Gewoon vervangen van het onderdeel is het beste.
Ok dit zou ik dan eens moeten laten nakijken a.s. maandag, bedankt voor de reactie.
We hebben ongeveer hetzelfde probleem gehad met picasso hdi van 01, bleek een relais onder de bumper te zijn…relais a 12 euro…overige kosten 450 euro (werkuren, waar zit dat relais ook alweer : )..grapjassen…
Ijs schreef:relais a 12 euro…overige kosten 450 euro (werkuren, waar zit dat relais ook alweer : )..grapjassen…
Belachelijk!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ijs schreef:We hebben ongeveer hetzelfde probleem gehad met picasso hdi van 01, bleek een relais onder de bumper te zijn…relais a 12 euro…overige kosten 450 euro (werkuren, waar zit dat relais ook alweer : )..grapjassen…
Ja, dat is vervelend…. vraga me af hoe lang ze er dan over gewerkt hebben. Waarschijnlijk moest de bumper verwijderd worden, maar dat duurt ook alweer niet zo lang, lijkt mij!
Ze wiste zelf ook niet waar ze moesten zoeken vandaar dat het zo lang duurde, maar nadat we rekening hadden gekregen even terug gegaan, toen ramelde hitteschild uitlaat ook nog en plastic onderbak. resultaat..alles zat weer vast + 100 euro retour ( koop je een nieuwere auto, kost minder…pff elektronica..geef maar maar wat oudere auto)
Ik hoop dat je hier wat mee kan igorov ?
Die van mij springt te snel aan.
Bij mijn picasso gaat de ventilator behoorlijk snel aan. Ik heb voor de picasso een seat gehad en die deed dat bijna nooit. Tempertuur blijft altijd op twee streepjes staan dus daar ligt het niet aan.. mijn vraag is eigenlijk; kan het kwaad?
Re: Die van mij springt te snel aan.
xsarapicasso schreef:Bij mijn picasso gaat de ventilator behoorlijk snel aan. Ik heb voor de picasso een seat gehad en die deed dat bijna nooit. Tempertuur blijft altijd op twee streepjes staan dus daar ligt het niet aan.. mijn vraag is eigenlijk; kan het kwaad?
Als de motor op bedrijftemperatuur komt, kan het geen kwaad. Blijft de motor te koud dan vertaalt zich dat in een verhoogde slijtage van de motor.
Re: Die van mij springt te snel aan.
Eric Vertogen schreef:Als de motor op bedrijftemperatuur komt, kan het geen kwaad. Blijft de motor te koud dan vertaalt zich dat in een verhoogde slijtage van de motor.
En uiteraard een aanzienlijke verhoging van het brandstofverbruik
Bij onze picasso blijft de temp meter trouwens ook op 2 streepjes staan…(Zelfs in de file bij 30 graden)
Komende week word de auto uitgelezen,en dan zien we wel wat daar weer uit gaat komen..
Groetjes