Ehmm dit is de enige foute auto die ik ooit gekocht heb, na de Peugeot 309. Technisch en motorisch heel betrouwbaar, maar ontzettend oncomfortabel en absoluut niet sterk, als je ernaar keek viel de bumper er al af.
Een klein tikje tegen een paaltje of een andere auto kon deze auto absoluut niet hebben
Deuren van dun koekblik, autootje woog slechts 800kg
Enige pluspunt was het goedkope onderhoud bij de dealer en dat er bijna nooit wat mee aan de hand was.
Distributieriem verwisselen door de dealer kostte slechts 100 eurootjes, incl de riem en btw
Ik mis mijn vorige auto’s de 309, Xsara, Saxo en 306 maar deze mis ik absoluut niet. Nooit meer een Japanner voor mij
Alarm ! Een fauto op het forum !
Ach, mijn Eend weegt 560 kilo
Trouwens, waarom heb je em weggedaan ? Waaide de motor er uit toen je de kap open deed ?
Schijt aan originaliteit.
Geen Citroën, een Japanner zelfs. Dus wel een beetje fout, maar wel erg goed en betrouwbaar. Degene die dit op zijn geweten had (en doorreed ) is dus veel meer fout. Eindbestemming werd dus de sloop. (Schade vele malen hoger dan dagwaarde, auto voelde “scheef” aan, achterportier wilde niet meer open, klep niet meer goed dicht, gevolgen voor brandstofvulpijp?? afijn…)
Maar ja, elk nadeel hep ze voordeel: opvolgster was de Xantia
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ik durf mijn vorige aut…. eh vervoersmiddel niet te tonen!
Krijg ik meteen Erik op mijn dak
Trouwens, waarom heb je em weggedaan ? Waaide de motor er uit toen je de kap open deed ?
Ik kreeg een Xsara als auto van de zaak . De (zware) deuren die daarin zaten waren een stuk steviger.
Ipv dat mijn moeder het portier aan de bijrijderskant opentrok, trok het portier net zo hard terug aan mijn moeder
Ach ja dat was ook de enige klacht van haar over de Xsara, maar was er wel blij mee dat ik een stevigere auto had dan dat Japans koekblikje. Moet er niet aan denken wat er met mij gebeurd zou zijn als ik zo een aanrijding als met de Golf zou hebben gemaakt in die Suzuki.
http://www.citroen-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=1476
Goh! Ik heb nog een keer zoiets met mijn eend weg-gesleept
omdat ‘ie het niet deed.
Kan die eend van je zo een zware BMW slepen :
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mn dyane reed nog 90 met een tandemasser met een saab96 erop….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb ook eens een een loodzware BMW5.25 (6 cylinder) stationwagen gesleept met mijn Xsara 1.9D. Een golfje met 1.8i motor had al gefaald.
Maar ja zo een eend is nog indrukwekkender
Tsja ach weet je…zo’n BMW e30 vind ik nog best een leuke auto hoor…
de vriend van mijn zus had er een voor zijn pa gekocht: e30 325i cabrio getuned door hartge(dus 17” spaakvelgen, 90mm verlaagd, uitlaatje erop etc.)
Zo’n auto is zo fout dat het weer mooi wordt.
Trouwens menno, gezien de foto die ik van je 1e xantia zag past het wel bij je ‘stoere’ imago
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dan zou ik die BMW nemen
Ik heb trouwens een foute citroen gehad
Valt zo niet echt op, maar de voorbumper stond behoorlijk scheef…
Had altijd wat tape bij me voor het geval er weer een stukje (roest) uit de carosserie zou vallen.
Mis hem dus ook echt niet! Kon op een gegeven moment nauwelijks harder dan 100…
Het vreemde is dat de nieuwe eigenaar mij na een weekje mailde dat ie hem helemaal had opgeknapt… maar volgens de RDW verliep de apk op 8 juli 2004 Durf hem eigenlijk niet te mailen waarom ie nog steeds niet gekeurd is…
mijn foute auto lijst:
suzuki salto
mitsubishi colt
nissan primera
sinds ik citroen rij wil ik NIKS anders meer
sterker nog, vanaf maandag a.s. heb ik er lekker 2
een zx en dalijk een BX gti erbij
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Heb nog nooit anders gereden als citroen ( manier van leven..)
Ben nu met mijn 10e troen bezig in 2 jaar tijd !! ( BX,XM,BX SPORT,XM,XM,XM,XM,XM,XM,BX SPORT )
( Ook twee niet rijdende xm’s meegeteld en heb er meerdere tegelijk gehad )
Groet Roy :cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik zeg niks!
Opel…opel…opel…opel..ford…nissan….toyota…opel…mazda… en nu een..XANTIA
Sommige mensen zijn hardleers he
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Wat is goed, wat is fout?? Ok, duits is fout…mmm ben ik merendeels goed geweest.
Renault 11, Renault Fuego, Mini 1100, Princess 2200, Daihatsu Charade TX (beetje fout? Nah nie eg was `n lekker keteltje), Lancia Flavia (redelijk fout…maar puh heb `m nog), Ford Escort Cabrio, Jaguar XJ6 SIII, Jaguar XJ6-40, Citroën XM 3.0V6 (zit nu wel op `t goede spoor toch?)
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)