Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Wim Dorsman heeft mij jaren geleden eens uitgelegd hoe dat werkte. We stonden samen bij een heel fraaie CX break uit 1979 die mij (ik heb dezelfde Franse contactpersoon als hij) 6.500 gulden zou kosten.
De verkoopprijs ex alles zou bij hem zo’n 12000 gulden worden. Daar hoefde hij dus nog niks voor te doen.
Hij heeft me verteld over tectyleren voor 4000 gulden
Over DSsen spuiten voor 12000 gulden.
Over collega’s die het moeilijk hebben, over kleine marges.
Ik geloofde er geen flikker van. Tot ik een paar jaar geleden ging berekenen wat het nou echt kost, een zaak in import citroens draaiende houden, er ervan kunnen leven zodat je, laten we zeggen, op zijn minst een huis en een mooie snoek kunt betalen.
Dan zijn die prijzen zo gek nog niet.
IK zou het er nooit voor durven vragen! Maar ik koop auto’s voor de hobby en ben blij als ik er dan een keer winst op maak in plaats van verlies. De Wim Dorsmans van deze wereld werken voor een andere doelgroep, en kunnen daar niet eens van leven, het fraaie bedrijf in Rotjeknor is niet voor niets verdwenen.
De boodschap blijft eenvoudig: ben je een rijkaard met goede smaak: koop bij IDDS technique (en kennelijk niet bij Bieberg). Je betaalt veel te veel, maar je speelt op safe.
Ben je een liefhebber met meer kennis dan geld: bespaar 50% en haal het ding zelf op!
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Kijk onze Maarten heeft het begrepen :thumbsup .
Ik werk ook in de automotivsector. Reken is uit als je een auto inruild voor BV 5000 euro en je verkoopt hem voor 7500 is dit dan allemaal winst : . volgens vele wel.
De auto komt binnen krijgt een beurt, wordt gepoetst showroom in en daarna verkocht, 2500 euro rijker :neenee.
Maar dat kost toch niks als ze het zelf doen….....reken is uit wat een monteur kost per jaar, de onderdelen een pand met showroom, alle vaste lasten enz, enz.
Gaat er in de garantie periode iets stuk jammer weer wat marge weg, waarom mag iedereen altijd iets vragen voor zijn diensten maar in het autowereldtje niet….........zijn we gelijk weer oplichters.
Wat vraagt een notaris of makelaar voor commissie.
Wel eens je comp. tv noem maar op laten repareren.
En ik weet ook wel dat er veel kaf onder het koren zit, ik spreek dan ook alleen over gerenomeerde bedrijven.
IDDStechnique is gewoon eerlijk in zijn verhaal, als je als klant bereid bent dit te betalen om verder geen sores te hebben so whatt.
Ieder zijn doelgroep, keuze enz. enz.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:als hij de prijzen niet bepaald waar komt die 5000 euro verschil veandaan want op de site van hem staat de auto voor 11500 en dan komt er nog invoeren en commisie bij
ik noem dit dus gewoon een zaak van oplichten
Dit is nogal wat om zomaar te zeggen vind ik. Ik heb eigenlijk ook nog nooit negatieve ervaringen over dit bedrijf vernomen, terwijl de Cit-wereld erg klein is. Kennelijk voelen zijn klanten zich niet bedrogen, en daar mag je WEL conclusies uit trekken.
Ik ga er van uit dat dit bedrijf goede auto’s onder prima voorwaarden, en daar mag voor betaald worden toch?
Ook vind ik de CX-en die hij nu te koop heeft staan billijk geprijst, kijk eens naar de kilometerstanden!
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Re: Gratis CX!
TechniqueDigital schreef:Wat een schoften bij Technique Digital…...
Tsssssss heer Dorsman :neenee het zou verboden moeten worden .
Nee hoor ik ben het helemaal met u eens, nogmaals ik zit zelf ook in de automotivsector lees ook hier boven en blijf zeggen eerlijk duurt het langst.
Helaas zijn ze dat zeker niet allemaal. Zover ik het kan beoordelen is het een duidelijk en open verhaal wat u neerzet, dus mij hoor je niet.
Het is helaas niet aan mij besteed zo’n dure CX, kan het er niet aan uitgeven, ben ik gewoon te krenterig voor.
Dus nog steeds op zoek naar een goede CX type 2, liefst een witte GTI (turbo2) handgeschakeld zonder schuifdak met een voor mij “redelijke”(wat is redelijk) prijs.
Ik heb voormezelf een max. limiet gesteld van ongeveer +5000/6000 euro, moet ook nog wel iets in te vinden zijn.
In iedergeval veel goede zaken toegewenst.
Keep going the good work, breng veel Citroënen hierheen .
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
daar is vast wel wat voor te vinden.
gewoon rustig rond kijken.
voor dagelijks gebruik?
of blijft de Xsara gewoon?
ik zou even reageren op wat ik bedoel
Citroën CX 2400 IE Prestige
Prijs: 11.500
Bouwjaar: -1977
2è eigenaar: ja
Kilométrage: 35.000 km orig.
Energie: Benzine
Versnellingen: 5
Kleur: Zwart
Intérieur: Beige leer
deuren: 4
Opties: Intérieur cuir havane met 4 hoofdsteunen, Radio, elektrisch bedienbare spiegels, Airco, elektrisch bedienbare ramen, centrale deurvergrendeling. (alles werkt perfect).
Er is niet in gerookt. Kortom deze CX Prestige is zowel interieur als exterieur in een gave staat en heeft slechts 35.000 km gelopen. Deze CX heeft geen roest, heeft geen schade gehad, de motor is origineel. De auto is niet gerestaureerd. Het onderhoud is gedaan door de Citroën-dealer. Deze CX is, mits beschikbaar, uitsluitend op bestelling leverbaar. Franse import (véhicule d’origine Monégasque), prijzen en gegevens onder voorbehoud en zijn exclusief: transport ± 480,-*/RDW ± 125,- / BPM n.v.t./ verwijderingsbijdrage n.v.t. / kentekenplaten 24,- / leges 22,-, en commissie..
dat de man wat wil verdienen mag van mij maar hij zeg dat de auto 6500 kost in frankrijk en hier 11500 dan komt daar nog 480 euro tranport bij 125 euro rdw 24 euro kentekenplaten en 22 euro leges en COMMISSIE : dus ik vraag mij af waar die 5000 euro voor zijn zijn toch wel 11000 gulden die er bij komt
————————————————————————————————————————
Ja hoor, wij zijn ook die lui van die XM’s…......en van PSA PARTS…Technique Digital!
Deze CX 25 PRESTIGE is idd in nieuwstaat, de eigenaar stelt de prijs vast, wij werken met commissie…voorwaarden staan op onze site:
http://www.iddstechnique.nl/info_over_import.htm en zijn dus openbaar!
dolfmoon schreef:Tsja, Deelder maakt een paar duizendjes meer of minder niets uit.
Hij kocht trouwens niet altijd bij Strik, hij heeft er ook een paar van CXtrème gehad. Er schijnt trouwens ooit een tv-programma gemaakt te zijn over Deelder en zijn CX met Milène de la Haye (of zoiets). Weet iemand daar meer van? Daar had ik graag een kopietje van gehad.
oh ja?
de eigenaar, Jeroen, is een vriend van me maar heeft dat nooit verteld!!
zou nochtans kunnen, hoor!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Ow, misschien ben ik in de war met Technique Digital .....
Copyallright © dolfmoon
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Het is nogal bout om dan meteen weer oplichters te schreeuwen zeg.
Ze geven zelf al aan dat ze niet goedkoop zijn maar wel alleen maar top auto’s willen leveren. Ik ben wel eens in conclaaf geweest met wim over het leveren van een belastingvrije cx, maar eigenlijk willen ze daar helemaal niet aan in mijn budget. Ik snap dat heel goed, want zo werken wij zelf ook namelijk ( in de bloemenhandel ) wij worden ook nog wel eens beticht van de duurtse exporteur te zijn van nederland en dat zou best kunnen.. maar… wij werken alleen met top bloemen. maakt niet uit wat het kost, als het maar goed is. dat trekt zich door naar alles eromheen. we kunnen dozen kopen om de boel te verpakken die 1 euro kosten, maar er zijn ook zwaardere dozen, die kosten 3 euro. om elk risico uit te sluiten dat de bloemen niet goed zouden kunnen aankomen gebruiken wij dus die dure. zelfde geld voor transport. klm is duur, maar lufthansa wil nog wel eens een doosje zoek maken…
het is al eerder gezegt, er is blijkbaar een markt voor auto’s van technique digital en die markt is er al jaren. een oplichter gaat het echt geen jaren volhouden hoor !
Als we eens kijken naar de definitie van oplichting.
op|lich|te`rij (de ~ (v.))
1 bedrog waarbij men iem. geld of goed afhandig weet te maken => afzetterij, charlatanerie, flessentrekkerij, oplichting
Ik zie niet hoe dit gerelateerd is aan ID/DS Technique. Ze willen alleen maar topautos verkopen en dat kost geld. Je moet naar Frankrijk reizen en daar de verschillende auto’s gaan bezichtigen, overnachten etc. Als makelaar ( zo noem ik het dan maar even ) maak je zo kosten en mag je daar mijninziens ook leges voor vragen.
Nu kan ik me voorstellen dat je het nog een hoge prijs vind maar voor sommigen op deze aarde is geld niet zon issue maar ze willen wel een goede/mooie/vulinwatjewil auto. Ook dat segment moet bediend worden. Het Mercedes ( en niet gaan zeuren over de ster ) equivalent van Wim is bijvoorbeeld http://www.budgetbenz.nl/. Ook die zitten wat in het hogere segment maar leveren wel ‘tot de deur’ en doen een heel groot stuk voorselectie. En mensen willen daar meer voor betalen.
Overigens denk ik altijd maar dat de hoge autoprijzen zorgen voor lage onderdelen prijzen bij Wim En daar wordt IK dan weer vrolijk van. Ik heb al een paar keer onderdelen gekocht en ben zeer te spreken over de service en prijzen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een CX en goede specialisten (de CX zelf komt over 3 jaar, eerst m’n studie afmaken ) en ID/DS-Technique heb ik al in mijn overweging genomen. Ik wil over een paar jaar een CX die best wel wat mag kosten maar die zichzelf terugbetaalt. Als ik mocht kiezen tussen de CX 25 GTI Automaat die op de site van Wim Dorsman staat en 7000,- moet kosten (een redelijk bedrag dacht ik zo) en de CX 25 GTI Automaat die bij Smeeïng in Soest staat en 250.000 heeft gedraaid dan had ik het wel geweten. En onkosten, ach ja…..wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
MSL schreef:Ik wil over een paar jaar een CX die best wel wat mag kosten maar die zichzelf terugbetaalt.
Ja maar hey! Wie wil er nu geen auto die zich terugbetaald?!
Ik ben een beetje huiverig voor de toekomst. Het rekeningrijden komt er ongetwijfeld en daarbij is ook al aangegeven dat oudere diesels zwaarder belast zullen gaan worden. Het leukst en economisch meest verantwoord op dit moment is een (T)RD T2 maar dat kan over een paar jaar helemaal anders liggen. Misschien dat ik over niet al te lange tijd in aanmerking kom voor een leaseauto en dat ik dan gewoon het maandbedrag cash en daar een CX voor ga rijden. Maar dan zit je weer met de initiele investeringskosten
Maar inderdaad, wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Oeps…
Nou citroenc2 maak je borst maar nat…
Volgens mij opereert Wim Dorsman in een marktsegment waartoe citroenc2 en ik met onze budgetten niet behoren. Maar voor elke vraag is er aanbod. En andersom ook. Simpel.
Zo vind ik dat de Kia-dealer op de hoek waardeloze auto’s verkoopt maar die trekt zich daar ook weinig van aan. Wim Dorsman voelt zich in zijn goede naam aangetast en dat is begrijpelijk. Hij voert blijkbaar naar eer en geweten zijn bedrijf en zit niet te wachten op mensen die beweren dat ie de boel loopt te flessen. Maar los daarvan denk ik dat Wim Dorsman een beetje doorschiet in zijn reactie. Dit is een discussieforum, mensen mogen een mening hebben en als citroenc2 vindt dat het aanbieden van Citroens voor de bedragen waarvoor Wim Dorsman dat doet, oplichting is, dan mag hij dat vinden. Dat is geen smaad, dat is het hebben van een afwijkende (maar voor Wim Dorsman vervelende) mening. Terecht dat hij zich daartegen verzet, maar smaad… Nee. Ik zou het dan ook onbegrijpelijk vinden als een webmaster hier maatregelen tegen neemt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
CX uit 1977
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”