Op het www heb ik een filmpje gevonden over een nieuw soort vangrail. Er wordt een auto op die vangrail gelanceerd, maar ik weet niet 100% zeker of het een BX of een volvo 480 is. Voor een BX heeft de desbetrefende auto in ieder geval vrij brede banden ...
http://www.mag-nl.org/verkeer/cablebarrier_test.mpeg
Schijt aan originaliteit.
Op het ene gezicht lijkt het op bx type 1 maar aan het begin van het filmpje lijkt achterkant en zijkant niet helemaal over te komen..ik stem voor geen bix..
volgens mij geen BX hoor, zeker de achterkant heeft er weinig van weg… en de richtingaanwijzers voor ook niet
Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik denk dat het 100% een ouder type rover is, zoiets als in deze advertentie
met wat goed kijkwerk is ook het roverlogo op de neus te zien.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Jaa nou weet ik het… ten minste.. dat denk ik.. Hij is te plat om een BX te zijn.. ik dacht idd ook aan een Rover SD-1 :
zoiets?
Edit: @PHoskam: jij was net iets eerder
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Het is 100% zeker een Rover SD1
.
r.kerstens schreef:Het is 100% zeker een Rover SD1
.
Wel gave auto’s trouwens. Ik zag er laatst nog eentje rijden, en ik weet er een staan bij een garage bij Breda. Staat daar te verroesten…
Heb eens als klein Woutertje in zo’n wagen mogen meerijden. Nou, een fantastische ervaring
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Echt hele mooie auto’s… ik heb ze nog nooit in het wild zien rijden.Maar als je ziet wat ze bij TopGear allemaal met die rovers uitvreten… Gisteren hadden ze er een omgebouwd tot een soort van streetracer achtig ding… fantastisch! en dan die v8 brul…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Zeer zeker mooie auto’s bij mij in de woonplaats heeft een lange tijd een SD1 vitesse gereden. Zeer stoer met zwarte onderkant lm.velgen en taartschep achterop.
Het zou bijna een goed CX alternatief kunnen zijn ops:
r.kerstens schreef:Het zo bijna een goed CX alternatief kunnen zijn ops:
Ik zie in je avatar dat je geen CX hebt, maar in je signature staat wel een CX…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik zocht meteen in het filmpje naar een ZEER herkenbaar punt van de BX,.....de ene ruitenwisser
Maar die kon ik niet zien….ik denk dat de forummers hierboven gelijk hebben dat het een Rover is.
Overigens doet dat merk me herinneren aan een oude show van Yoep v/h Hek (eind jaren 80) waarin hij het had over een stel Yuppie-ondernemers, waar buiten de deur allemaal van die dure Rovers stonden.
*Soort zoekt Soort* was het antwoord.
Wel gave velgen trouwens, voor onder een BX.
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
XBXG schreef:r.kerstens schreef:Het zo bijna een goed CX alternatief kunnen zijn ops:
even fftopic
Tja ben weer druk op zoek, nog niets gevonden .
Ben gisteren naar Bieberg geweest in Groesbeek, stond een witte CX gti met 89;000 KM op de tellert, uit Frankrijk.
Het zou een “mooie moeten zijn” nou nou hij was gewoon slecht.
Alle bekledings en vloermatten los plus schots en scheef, krip scheuren van plamuur op de deuren en achterscherm. Stootstrippen hingen los te bungelen.
Geen roest : achterklep rot, accubak rot enz.
Deze had dan ook niet 89:000km gereden maar veel meer.
Dus weer verder op zoek.
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
wel een fijne vangrail voor motorrijders trouwens
r.kerstens schreef:XBXG schreef:r.kerstens schreef:Het zo bijna een goed CX alternatief kunnen zijn ops:
even fftopic
Tja ben weer druk op zoek, nog niets gevonden .
Ben gisteren naar Bieberg geweest in Groesbeek, stond een witte CX gti met 89;000 KM op de tellert, uit Frankrijk.
Het zou een “mooie moeten zijn” nou nou hij was gewoon slecht.
Alle bekledings en vloermatten los plus schots en scheef, krip scheuren van plamuur op de deuren en achterscherm. Stootstrippen hingen los te bungelen.
Geen roest : achterklep rot, accubak rot enz.
Deze had dan ook niet 89:000km gereden maar veel meer.
Dus weer verder op zoek.
Die Rovers zijn inderdaad erg mooi. Ik weet nog dat toen ik een kleine jongen was (ik ben van bouwjaar ‘72) die wagens gewoon in het wild rondreden. Ik vond ze toen al geweldig!Overigens is Grace Kelly (van Monaco) begin jaren 80 met zo’n auto dodelijk verongelukt.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Na de plaatjes van die Rovers, zie ik er nu ook een Rover in.
Schijt aan originaliteit.
Bertje Hdi
Het is absoluut een (R)over SD1, ooit dit filmpje eens gezien op Discovery channel over het testen van zogenaamde veilige vangrails, alleen voor motorrijders is hij wat minder geschikt lijkt mij. Overigens heeft een oud leeraar van mij ook zo’n ding gehad met een dikke v8 in het vooronder en een bijna volledig open uitlaat
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen