2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Rover enzoo. (was: Is het een BX ?)
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 30 mei 2005 01:12 PM
  [ # 16 ]

Yep, echt wel een Rover SD1. Schitterende auto’s, jammer dat (vooral de 1e serie) ze van zo’n belabberde kwaliteit waren, vooral qua elektriek.

Kijk ook eens op   , is een mooie website van deze schitterende auto!  Very Happy

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 30 mei 2005 01:51 PM
  [ # 17 ]

Hehe toen ik dat filmpje vorige week zag, herkende ik ook meteen in de neus een type 1 BX… maar de zij- en achterkant leek dan weer niet op een BX.

Nu ik die Rover zie weet ik het zeker, dat is hem dus (gelukkig) geweest Laughing
Toch leuk dat ik het nog kom te weten Smile

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 30 mei 2005 01:56 PM
  [ # 18 ]

Tja, of dat zo gelukkig is?

Er rijden nog volop BX-en rond, die Rovers zijn fors zeldzaam.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

martijn78
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154

Gepost: 30 mei 2005 11:14 PM
  [ # 19 ]
Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 30 mei 2005 11:34 PM
  [ # 20 ]
martijn78 schreef:

Rover is niet voor niets failliet…..

Met Citroën ging het vroeger ook zo lekker…......

Die Rover is inderdaad een leuke auto, zeker met zo’n amerikaanse V8 van 3,5 liter. Als ik die auto zie, moet ik altijd aan een XM denken, een V6 in het bijzonder. Die klinkt in mijn oren als een geamputeerde V8.

Beide auto’s hebben in mijn ogen ook overeenkomsten, ze waren behoorlijk vooruitstrevend voor hun tijd, maar de kwaliteit was ver te zoeken, waardoor ze zeer ondergewaardeerd werden.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 01 juni 2005 02:59 PM
  [ # 21 ]
martijn78 schreef:

Tsja, dat verdomde chauvinisme van die Engelsen….. Als ze met Honda verder waren gegaan had Rover zeker nog wel bestaan. Maar nee, ze moesten zo nodig een Europese partner hebben: BMW. En zoals we bij Daimler-Benz/ Chrysler al hebben gezien draaien de Teutonen hun liefdesbaby’s gerust de nek om als het niet loopt zoals het zou moeten. Alhoewel BMW het wel heel soepeltjes heeft afgewikkeld: ze hebben de hele Rover tent voor een symbolisch bedrag overgedaan aan een groepje investeerders…. waarna de investeringen uitbleven.
Maar ik blijf erbij: als ze niet hadden gebroken met Honda had Rover hoogstwaarschijnlijk nog bestaan. Want het zijn de voormalige Honda modellen die toen nog prima verkochten. De Rover 600 is zelfs behoorlijk succesvol geweest in de leasewereld. En uit ervaring kan ik zeggen dat zo’n 600 echt niet verkeerd rijdt!!

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 01 juni 2005 06:21 PM
  [ # 22 ]
winnetou schreef:
martijn78 schreef:

Tsja, dat verdomde chauvinisme van die Engelsen….. Als ze met Honda verder waren gegaan had Rover zeker nog wel bestaan. Maar nee, ze moesten zo nodig een Europese partner hebben: BMW. En zoals we bij Daimler-Benz/ Chrysler al hebben gezien draaien de Teutonen hun liefdesbaby’s gerust de nek om als het niet loopt zoals het zou moeten. Alhoewel BMW het wel heel soepeltjes heeft afgewikkeld: ze hebben de hele Rover tent voor een symbolisch bedrag overgedaan aan een groepje investeerders…. waarna de investeringen uitbleven.
Maar ik blijf erbij: als ze niet hadden gebroken met Honda had Rover hoogstwaarschijnlijk nog bestaan. Want het zijn de voormalige Honda modellen die toen nog prima verkochten. De Rover 600 is zelfs behoorlijk succesvol geweest in de leasewereld. En uit ervaring kan ik zeggen dat zo’n 600 echt niet verkeerd rijdt!!

Okay misschien rijdt het niet verkeerd. Maar de Rover modellen die onder Honda gemaakt zijn deden eigenlijk geen eer aan de rijke history van het merk. Eerlijk is eerlijk,de kwaliteit van Rover ging met sprongen vooruit,maar mooier werden ze er niet op. Zo’n Rover 214,is gewoon een Honda Concerto met een andere chrome grill. Onder BMW ging het mijns inziens wel weer de goeie kant op met Rover. Mooie modellen met een hang naar het verleden (zoals de Rover 75).  Jammer dat zo’n historisch merk ten ziele gaat… Maar alles lijkt mij beter dan in leven blijven met Honda’s voorzien van een chrome grill.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 01 juni 2005 07:05 PM
  [ # 23 ]
TinusTussengas schreef:

...Onder BMW ging het mijns inziens wel weer de goeie kant op met Rover…

Qua modellen wel, met een Rover 75 is helemaal niets mis. Maar qua financien niet, daarom heeft BMW de boel afgestoten. Wat is dan erger voor een fabriek: Honda’s met wortelnotenhout produceren of helemaal ter ziele gaan? Ze waren op een gegeven moment zelfs aan het praten met een club Chinezen!!! Ik denk niet dat ze daarmee veel beter uit waren geweest.
Het jammere is vooral dat BMW er geen leven meer in kreeg, want ik ben het wel helemaal met je eens als je zegt dat het onder BMW-regie ontwikkelde model (de 75 dus) de naam Rover zeker waardig is. Helaas… Sad

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 01 juni 2005 08:03 PM
  [ # 24 ]

Gaan we niet een beetje offtopic.. Rolling Eyes

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 01 juni 2005 10:21 PM
  [ # 25 ]

Officieel wel, maar ik weet wat ik weten moet en op slot gooien vindt ik ook niets. Misschien even een schopje ander onderwerp ofzo ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 01 juni 2005 11:27 PM
  [ # 26 ]

wel briljante actie van de moderators.. dit topic gaat offtopic en dan past de mod gewoon de topictitel aan waardoor het allemaal weer ontopic is Smile

erg goed haha

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 02 juni 2005 12:01 AM
  [ # 27 ]

Daarom ben ik ... euh ... zijn wij moderators toch ? Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 juni 2005 01:21 PM
  [ # 28 ]

Was inderdaad wel erg off topic geraakt….  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops: Saved by the Moderator!!  :cheer1

Profiel  

Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246

Gepost: 02 juni 2005 01:46 PM
  [ # 29 ]

Is het geen Honda Integra??? Lijkt er ook wel veel op…

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 juni 2005 02:19 PM
  [ # 30 ]
erik wijngaarden schreef:

wel een fijne vangrail voor motorrijders trouwens Confused

Mja, die kabels worden nogal veel gebruikt in Noorwegen, ik dacht ook in Zweden maar dat heb ik niet zelf kunnen constateren. En dat terwijl die Scandinaviers zo fel op veiligheid zijn….. Shocked  Die Rover komt er trouwens knap goed doorheen, je zou verwachten dat zo’n kabel de boel doorsnijdt als was het een Edammer kaasje….

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook