Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Tjonge zeg, wat een avontuur!
Sterkte met alles. Lijkt me dat je hier niet zomaar weer overheen bent.
Jeroen
Triest voor je, Marten.
Hopelijk kun je de TZD 2.1. 12V nog redden.
toniclight schreef:Sterkte met alles. Lijkt me dat je hier niet zomaar weer overheen bent.
Jeroen
Ben benieuwd. Vannacht duurde het wel redelijk lang voordat ik in slaap kwam (en had was al laat toen ik naar bed ging duzz) Nja, we zien het wel, wat de toekomst uitwijst. Ik maak me er meer ongerust over als ik weer in de auto stap dat ik niet zo’n schrikkerig mannetje wordt. Meestal ben ik wel redelijk achter het stuur (al zeg ik het zelf). Daar baal ik dus ook wel van, want ik heb altijd wel plezier beleefd aan autorijden en hoop dat dat niet plezier vergald blijkt.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als je uberhaupt kon slapen, mag je blij zijn denk ik. Ik ken gevallen waar mensen zo’n adrenaline stoot hebben gehad dat ze gewoon 48 uur klaar wakker zijn. (Meestal wel wat meer acrobatiek in de crash dan hoor).
En verder, gewoon meteen weer gaan rijden, misschien gelijk een slipcursus ofzo er achter aan zodat je snel weer comfortabel bent met de wagen. Er is niet anders te doen dan gewoon weer gaan rijden.
De unieke BX 2.1 td moet natuurlijk eigenlijk wel weer hersteld worden. Misschien is dit een teken dat je een koets van een BX 4x4 te nemen, chiptunen en er dan een BX 4x4 2.1td chiptuned met 136 pk van maken . (Lijkt mij wel een leuk afleidingsprojekt).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Als je uberhaupt kon slapen, mag je blij zijn denk ik. Ik ken gevallen waar mensen zo’n adrenaline stoot hebben gehad dat ze gewoon 48 uur klaar wakker zijn. (Meestal wel wat meer acrobatiek in de crash dan hoor).
Acrobatiek was niet echt aanwezig ... Ik heb er ook verder geen ervaring mee. Nog nooit iets ernstigs meegemaakt.
sans-pareil schreef:En verder, gewoon meteen weer gaan rijden, misschien gelijk een slipcursus ofzo er achter aan zodat je snel weer comfortabel bent met de wagen. Er is niet anders te doen dan gewoon weer gaan rijden.
Slipcursus heb ik wel eens gedaan, jaar of 4 geleden ong. Idd rijden is het beste. Daar wordt aan gewerkt Maar vooralsnog vind ik het ook geen straf om ff te fietsen.
sans-pareil schreef:
De unieke BX 2.1 td moet natuurlijk eigenlijk wel weer hersteld worden. Misschien is dit een teken dat je een koets van een BX 4x4 te nemen, chiptunen en er dan een BX 4x4 2.1td chiptuned met 136 pk van maken . (Lijkt mij wel een leuk afleidingsprojekt).
Hehe, ik ken wel meer afleidingsprojectjes. Ik ga d’r wel voor om de zaak weer rijdend te krijgen, hoe dan ook. Maar zal wel genoeg werk zijn zonder extra aanpassingen.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
mpostma schreef:Acrobatiek was niet echt aanwezig ... Ik heb er ook verder geen ervaring mee. Nog nooit iets ernstigs meegemaakt.
Ik ook niet hoor, of tenminste, alle acrobatiek was vrijwillig en enigszins zo bedoeld .
mpostma schreef:Slipcursus heb ik wel eens gedaan, jaar of 4 geleden ong. Idd rijden is het beste. Daar wordt aan gewerkt Maar vooralsnog vind ik het ook geen straf om ff te fietsen.
Ik wil graag nog een keer. Misschien wel eens leuk als forum activiteit. Even ergens een slipcursus docent vinden die wat ervaring heeft met auto’s met 70% van het gewicht voor de voorwielen. Wel een leuke forumactviteit een keer…. hmmm…
mpostma schreef:Hehe, ik ken wel meer afleidingsprojectjes. Ik ga d’r wel voor om de zaak weer rijdend te krijgen, hoe dan ook. Maar zal wel genoeg werk zijn zonder extra aanpassingen.
Hmmm, ik vond mijn idee aanzienlijk leuker , maar smaken verschillen natuurlijk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Balen man ! Ik hop dat je BX snel weer rijdt !
Schijt aan originaliteit.
We hebben zo vaak onderbroekenlol dat we bijna de andere topics vergeten zie ik!! Dit zijn natuurlijk geen grappen hè Marten!!! Gelukkig ben je zelf nog heel en in staat om ervoor te zorgen dat je BX dat binnenkort ook weer is!! Heel veel succes ermee en inderdaad: Gewoon weer kilometers gaan maken!
Oei! Das niet best Marten.
Gelukkig ben je er zelf heel goed van afgekomen.
Hopelijk is de BX onderhuids nog goed of valt het mee. De BX moet uiteraard wel weer gaan rijden en als je hulp en/of onderdelen nodig hebt, dan moet je het maar zeggen, dan wil ik ook wel sponsoren
Weet je al wat meer over de schade ? Of ben ik te snel ?
Schijt aan originaliteit.
Ook sterkte van mijn kant gewenst, gelukkig heb je niets.
Hopelijk is de unieke BX te redden, want dat zou pas echt sneu zijn
Ik hoop van harte dat je BX weer snel gefixed wordt. sterkte man…
WYD schreef:De BX moet uiteraard wel weer gaan rijden en als je hulp en/of onderdelen nodig hebt, dan moet je het maar zeggen, dan wil ik ook wel sponsoren
Nou, sponsoren hoeft “hopelijk” niet (als de verzekeringskwestie soepel wordt afgehandeld), maar ik zit straks wel dringend verlegen om “any” groen plaatwerk.
Ik weet nog niks over de schade omdat ik de auto nog niet gezien heb bij daglicht. De wagen zal wslk maandag naar mijn dealer gebracht worden omdat ie nu nog in depot staat bij het bergingsbedrijf. Nog ff afwachten dus.
Als de BX te redden is heb ik natuurlijk dringend groen voorplaatwerk nodig en wslk ook een TZ look r-achterdeur. Een Sportvelg zou dan ook niet verkeerd zijn.
Als het onderstel krom is (misschien moet ik maar even de uitlijning laten controleren zoals ie nu is met een paar goeie velgen) dan ga ik behoefte hebben aan ondersteldelen voor en achter. Maar goed: dat is dus echt giswerk. Ik heb zelf nog wel een reserve subframe liggen, maar voor achter heb ik vrijwel niets.
Inmiddels ben ik met McDean bezig om een (voor mij hoplijk) tijdelijke voiture op de rails te krijgen. Ik zal toch moeten kunnen rijden al is het maar om met plaatwerk en gereedschappen enzo te gaan slepen.
Hey mensen, ontzettend bedankt voor jullie reacties en steun! Het draagt zeker bij aan de spirit om de wagen indien mogelijk weer op de weg te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Ik wil graag nog een keer. Misschien wel eens leuk als forum activiteit. Even ergens een slipcursus docent vinden die wat ervaring heeft met auto’s met 70% van het gewicht voor de voorwielen. Wel een leuke forumactviteit een keer…. hmmm…
hier is een idee
arjan_verkade schreef:sans-pareil schreef:Ik wil graag nog een keer. Misschien wel eens leuk als forum activiteit. Even ergens een slipcursus docent vinden die wat ervaring heeft met auto’s met 70% van het gewicht voor de voorwielen. Wel een leuke forumactviteit een keer…. hmmm…
hier is een idee
Ga naar Lelystad. Die hebben een baan waarbij ze zonder de handrem te gebruiken een achterwielslip kunnen introduderen. Bij andere banen moest dat met de handrem op de achterwielen. Met een BX of andere voorwielgehandremde Citroens kun je daar dus niet goed oefenen met je eigen auto.
We hebben het een jaar of 4 geleden eens met de BX club georganiseerd. Belangstelling: ong. 10 mensen. Hele nuttige dag en een hoop geleerd. Al had ik er niks aan met dat ongeluk, ik kan het iedereen aanraden. Je moet het trouwens niet echt zien als een slipcursus maar meer als een voortgezette rijopleiding die vooral gericht is op het onder controle houden van de auto. En dan vooral preventief en niet als het al te laat is.
Ik heb er zelf niet zo’n behoefte aan. Als er meer belangstelling is zou ik dit draadje even (laten) splitsen en iets voorstellen of maak er een poll van. Reken qua kosten wel op ong. een 150 EUR pp. Daar ben je wel een hele dag voor onder de pannen (incl. de inwendige mens).