10 van de 38
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Marten’s Turbo D12 topic (dynamoperikelen)
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 29 oktober 2005 01:44 PM
  [ # 136 ]

Das toevallig, ik heb juist naar die cursussen gekeken…
De kosten zijn 165 euro per dag.
Ik heb een abonnement op top gear magazin genomen. Daarbij was de cursus maar 25 euro Shocked

Xsara_Coupe

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 29 oktober 2005 05:27 PM
  [ # 137 ]
mpostma schreef:

Ik weet nog niks over de schade omdat ik de auto nog niet gezien heb bij daglicht.

Hopelijk is de auto niet *krom* van voren. Confused
Als ik zo lees wat er gebeurd is ?

Dat bijvoorbeeld het Subframe beschadigd is geraakt Confused:

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 29 oktober 2005 05:52 PM
  [ # 138 ]

Hoi Marten,

Gelukkig ben je er goed af gekomen van deze schuiver.  Exclamation
Het had altijd veel erger gekund, moet je maar denken.

Voor wat betreft het herstellen van de BX, ook hier geldt dat ik bereid ben om mee te helpen.

Zoals je wellicht weet hebben Eelco (WYD); Benjamin (Bxsport1986), Caroline81 en ik enige tijd geleden een groene BX GTI gedemonteerd.

Wellicht is daar nog wat van te gebruiken, o.a. de velgen, motorkap en ander plaatwerk, ook al zit daar geen TZD-striping op.

Ik hou m’n ogen open wat betreft plaatwerk in Vert Triton met TZD-striping.

Vanuit Parijs wens ik je succes met alles Exclamation

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 29 oktober 2005 07:52 PM
  [ # 139 ]

Ik weet vlakbij LEEK in groningen een sloperij waar ene donkergroen-metallic TZD TURBO staat, nog volledig in het plaatwerk…. mocht dat iets zijn. Mocht je nergens een deur of TURBO-motorkap kunnen vinden; je doet dermate leuke dinge met je BX dat ik wel bereid ben er een keer iets op te halen voor je. Ik woon zelf in Delft, maar mijn ouders wonen in het hoge noorden, vandaar.

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 29 oktober 2005 08:28 PM
  [ # 140 ]

Marten, ik heb vert triton Tzi plaatwerk voor je. alleen de rechtervoordeur is niet goed.
De rest is bij mijn weten wel goed en mag je binnenkort wel hebben.
Wacht nog op kentekenbewijs deel 3, zodat ik em kan strippen en weg brengen. Op z’n vroegst over 3 weken ofzo. Hoef er geen geld voor te hebben (uitzondering Razz ), moet je wel even helpen demonteren.  Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 oktober 2005 10:20 PM
  [ # 141 ]
Bram schreef:
mpostma schreef:

Ik weet nog niks over de schade omdat ik de auto nog niet gezien heb bij daglicht.

Hopelijk is de auto niet *krom* van voren. Confused
Als ik zo lees wat er gebeurd is ?

Dat bijvoorbeeld het Subframe beschadigd is geraakt Confused:

Ja, da’s precies waarom ik nog geen uitspraken wil doen over de repareerbarheid voordat ik dat soort dingen uitgebreid gecheckt heb.

Alvast bedankt voor het uitkijken (en beschikbaar houden) van evt. plaatwerk. Ik laat zo snel als ik weet horen of het gaat lukken of niet. Maar goed, first things first Wink

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 30 oktober 2005 02:06 PM
  [ # 142 ]

suk6 en sterkte met het herstel!

Profiel  

Gepost: 30 oktober 2005 02:30 PM
  [ # 143 ]

Ha marten,

Fijn dat je zelf nog heel bent.

Succes met het opbouwen van de BX.
(Goede naam voor als ie weer rijdt strak, de BX Phoenix)  Wink

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 30 oktober 2005 02:44 PM
  [ # 144 ]

Je hebt toch flink mazzel gehad, ondanks de schade Sad .

Ben benieuwd naar je besluit m.b.t. wat te doen. Het klinkt toch wel als een flinke klapper..

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 oktober 2005 01:41 AM
  [ # 145 ]
rb schreef:

Je hebt toch flink mazzel gehad, ondanks de schade Sad .

Ben benieuwd naar je besluit m.b.t. wat te doen. Het klinkt toch wel als een flinke klapper..

De klappen waren niet zo zwaar. Wel was het buitengewoon beangstigend om met 130 ofzo over de snelweg te tollen. Hopelijk krijg ik morgen meer info over de auto.

Vandaag bij McDean geweest in Geesteren om een tijdelijke vervanger te bekijken. Een redelijke nette edoch niet foutloze BX 14 TE Toulouse. Ik zie het wel zitten om met dit karretje ff te gaan rijden. Het werk dat er nu aan zit te komen is een stuk uitlaat, de ADALlen, en de uitlaatsteun achter goed lassen. En dan APK.

Verder was ik wel tevreden over het karretje. Rijdt zoals een 14 monopoint moet rijden. Lekker fel. Verder staat ie best netjes bij.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 31 oktober 2005 12:45 PM
  [ # 146 ]

OK,

Auto is binnen bij de dealer. Ik fiets er na het werk ff langs met digicam en om “all the gory details” te bespreken.

Ben benieuwd Confused

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 31 oktober 2005 07:41 PM
  [ # 147 ]

Met foto’s?  Confused:

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 31 oktober 2005 07:47 PM
  [ # 148 ]

Weet je al iets? :photo
Ben niet nieuwsgierig ofzo Rolling Eyes

Xsara_Coupe

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 31 oktober 2005 08:56 PM
  [ # 149 ]

Goed, ik ben zonet bij de dealer geweest!

De schade werd geschat op 3000 EUR excl BTW. Dat lijkt een hoop, maar als je alle arbeidsloon rekent en alles nieuw (een motorkap kost dan ineens bijna 300 EUR) dan gaat het hard. DE auto is dat nooit waard. Vermoedelijk moet ik rekenen op rond de 1000 a 1500 EUR aan uitkering als de schuldvraag in mijn voordeel beslist wordt.

Volgens de monteur die de auto al op de brug had gehad was de schade niet heel ernstig. Op de vraag of de koets krom is volgde een heel beslist nee en op de vraag of het subframe krom is: dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Er werd wel een rondje uitlijnen ingecalculeerd. Overigens en het kan wel zijn dat de veerpoot vervangen moet worden.

Verder zit er een hoop werk in het vervangen van de bumperbalk en misschien dat radiateur en intercooler toch een douw hebben gehad. De radiateur lekte wel iets. Dat laten vervangen van de bumperbalk zal ik toch moeten laten doen. Natuurlijk komt er ook e.e.a. aan spuitwerk bij om het weer mooi te krijgen.

Eigenlijk valt het dus reuze mee. Wederom een geluk bij een ongeluk zal ik maar zeggen. Maar het is ook niet zo vreemd, want echt harde klappen heb ik zelf ook niet gehad. Maar wel heel gelukkig dat het niet erger is: phew…

Maar goed, morgen komt de expert langs van de verzekering om het te taxeren. Wordt vermoedelijk gewoon ouderwets handjeklap waarbij ik hoop dat de dealer voor mij het vuur uit ziin sloffen rent om er iets moois van te maken.

Daarna zal ik moeten wachten totdat de verzekering een uitspraak doet over de schuldvraag: als dat duidelijk is ga ik beslissen hoe het gefixed gaat worden. Het spreekt natuurlijk wel dat hoe beter dit loopt, hoe fraaier de zaak gefixed kan worden.

Natuurlijk heb ik ook foto’s gemaakt.

Jammer genoeg was het alweer donker, dus voor gedetailleerde info ben ik afgegaan op wat de dealer mij vertelde. Zij hebben de auto al op de brug gehad.

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 31 oktober 2005 10:13 PM
  [ # 150 ]

Gezien de foto’s en mijn lekenoog hebben jij & de BX wel flink veel mazzel gehad, voor zover je kunt spreken daarvan bij een ongeluk.. Het had er ook anders uit kunnen zien. Ben benieuwd wat je besluit zal zijn (schade herstellen of andere BX met de onbeschadigde delen opbouwen), ik gok op schadeherstel.

Ach, het houdt je van de straat deze winter.. Confused

Profiel  

10 van de 38
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook