







Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ach een beetje schrikdraad rond de auto lost ook al weer veel op, maar waarschuw van te voren, dan zorg ik voor afdoende veiligheid -)
de beste wensen iedereen!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Vandaag weer eens een langer stuk gereden
koplampen zo goed en (vooral) zo kwaad bevestigd als mogelijk.
Knipperlampen vastgezet (met tie wraps aan 1 kant)
wielen gewisseld (andere speeldines met fatsoenlijk rubber erop)
gele kentekenplaat (met tie-wraps)
de fans goed gezet (liepen wat aan op de intercooler)
Verder wat goed gevoel ritjes gedaan. Wat een vurrukkulluk contrast met de 2Louse.. Niks ten nadele van de 2Louse (eigenlijk wel) maar zo’n turbodiesel is toch het summum (zeker met deze motor). Het koelsysteem bleek niet harder dan daarvoor te lekken en hetzelfde geldt voor het LHM systeem.
De rare geluiden waren weg, dus die werden waarschijnlijk veroorzaakt door de binnenspatborden die wlsk tegen de wielen klapperden met hogere snelheid.
Morgen ga ik em ge-escorteerd door Harm in mijn 2Louse naar Mike rijden. Dan kan hij het echte werk doen
Sans Pareil had nog een accceleratiemeting te goed.
120-160 in 5 : ~13 sec. (SP deed em met de CX 25 GTI TURBO 2 in 11 sec).
En weer een update.
Ik heb vandaag met Harm de Turbo D12 naar Poeldijk gebracht waar Mike hem kan repareren.
Na de reparatie acties reed ie weer goed genoeg om er mee op weg te kunnen. Alvorens de rit aan te vangen heb ik deze foto geschoten.
mpostma schreef:En weer een update.
Ik heb vandaag met Harm de Turbo D12 naar Poeldijk gebracht waar Mike hem kan repareren.
Na de reparatie acties reed ie weer goed genoeg om er mee op weg te kunnen. Alvorens de rit aan te vangen heb ik deze foto geschoten.
Whoops, geeneens lastige politieagenten tegengekomen onderweg? Heel erg legaal is het niet om zo over de weg te rijden. Alhoewel het verhaal “scherpe uitstekende delen, gevaarlijk voor voetgangers” toch wel een beetje wazig overkomt als argument om aan de kant gezet te worden als je over de snelweg raast…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:
Whoops, geeneens lastige politieagenten tegengekomen onderweg? Heel erg legaal is het niet om zo over de weg te rijden. Alhoewel het verhaal “scherpe uitstekende delen, gevaarlijk voor voetgangers” toch wel een beetje wazig overkomt als argument om aan de kant gezet te worden als je over de snelweg raast…
knipperlichten deden het, koplampen deden het, claxon deed het, alles zat vast. Meja, de banden steken ver uit buiten de wielkasten (!). Het was mooi weer voor een zondags ritje.
Verder geen politie gezien onderweg, alleen een CX met een forumganger erin.
mpostma schreef:Het koelsysteem bleek niet harder dan daarvoor te lekken en hetzelfde geldt voor het LHM systeem.
Heerlijk!!!!
Hier kan toch alleen een echte Citrofiel optimistisch over zijn hè!!
Ga zo door Marten!!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Fijn dat ie zo langzamerhand weer een beetje rijdende is. En die 120-160 tijd is ook wel netjes moet ik zeggen. Mijn GtiT moet duidelijk harder .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Fijn dat ie zo langzamerhand weer een beetje rijdende is. En die 120-160 tijd is ook wel netjes moet ik zeggen. Mijn GtiT moet duidelijk harder
.
Ik vind die GtiT toch heel snel. Met dat gewicht van die CX en uit die tijd. Ik durf het bijna niet te vragen, maar eigenlijk ben ik ook wel heel benieuwd wat die cijfers van jou in het echt betekenen.
Ik heb gisteren ook eens 120-160 gemeten. In 4 en 5 (met schakelen) 17,3 s, in 5 15,9 s
Harm schreef:Ik heb gisteren ook eens 120-160 gemeten. In 4 en 5 (met schakelen) 17,3 s, in 5 15,9 s
Met die sprint zit ik ook in mijn ideale toerengebied in de 5. 2500-3500 (160 : 3266 tpm). Jouw GTI verslaat de Turbo D12 weer duidelijk op de sprint bij lagere snelheden. Toch wel leuk dat die auto’s zo aan elkaar gewaagd zijn.
Da’s een lange bak die je hebt! Bijna 49 km/u per 1000 toeren in 5e in een indirect ingespoten diesel.
rb schreef:Da’s een lange bak die je hebt! Bijna 49 km/u per 1000 toeren in 5e in een indirect ingespoten diesel.
Goed he?
mpostma schreef:rb schreef:Da’s een lange bak die je hebt! Bijna 49 km/u per 1000 toeren in 5e in een indirect ingespoten diesel.
Goed he?
.
Die van mij redt ook 3250 toeren bij 160, leve de tellerafwijking… ops:
(Overigens fijn om te zien dat de TD12 onder de rijdenden is en volledig herstel binnenkort gerealiseerd wordt.)
rb schreef:mpostma schreef:rb schreef:Da’s een lange bak die je hebt! Bijna 49 km/u per 1000 toeren in 5e in een indirect ingespoten diesel.
Goed he?
![]()
![]()
.
Die van mij redt ook 3250 toeren bij 160, leve de tellerafwijking…ops:
Ik geloof dat de Xantia HDI 110 pk van Renz ook een nog net iets langere eindreductie leek te hebben. Voordeel van de HDI is toch dat ie al veel meer koppel onder de 2000 toeren paraat heeft. In de praktijk kan dat betekenen dat je met caravan rijden bij mijn diesel bij 90 voor de 4 moet kiezen en in de HDI wel naar de 5 zou kunnen gaan.
Praktisch betekent deze eindreductie dat ik met lege auto vanaf pakweg 80 in de 5 kan cruisen en genoeg acceleratiepower beschikbaar heb vanaf een km of 100 per uur. Daarboven (pakweg 120) gaat t gewoon als de brandweer.
Dat is tellerafwijking, een HDi110 doet 46,8 km/u per 1000 toeren in 5e. Als die van jou 49 km/u redt, dan is dat C5 2.2HDi niveau. Ik denk dat ie in 5e niet meer aan 4300 toeren toekomt op vlak wegdek?