21 van de 38
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Marten’s Turbo D12 topic (dynamoperikelen)
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 22 februari 2006 05:38 PM
  [ # 301 ]

Ik zou het eerder een bijna-dood ervaring noemen in een BX, maargoed Razz

Nee, geintje.. zo erg is ‘t ook weer niet, maar wel heel veel minder dan een Xantia hoor…

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 22 februari 2006 06:03 PM
  [ # 302 ]

Tegen de 200 in een BX is goed te doen. Je moet het niet vergelijken met een andere auto, want dat is niet te doen. 200+ wordt wel een iets ander verhaal. Maar als alles goed in balans is, en alle lagers hard, dan is er nog niets aan de hand.

Test

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 februari 2006 06:03 PM
  [ # 303 ]

@Web: interessante info.

Ik was ervan overtuigd in mijn hoofd dat de turbodiesel/GTI/etc. uitlaat 47 mm was. Maar goed: feit is dat de originele voorpijp van de XM Turbo D12 zonder dikteverschil overgaat in de originele voorpijp van de TZD TURBO. Ziehier .

Voor zover ik mij nog kon herinneren waren de XM dempers groter en zwaarder dan de BX dempers, maar zat er in de pijpdikte verderop in de XM uitlaat geen verschil t.o.v. de voorpijp.

Wat je zegt met dat hoefijzer is idd duidelijk. Je mist idd een ophangpunt als je hem rechtdoor trekt. Dat hat ik ook geconstateerd. Grote voordeel van dat Devil hoefijzer is dat het standaard te verkrijgen is en plug’n play.

Het meest irritante deel van de uitlaat is toch het deel direct naar de turbo. Het zit lekker verstopt achter de motor en is ook gemaakt van een soort pisbakkenstaal constructie waar je niet echt vrolijk van wordt. het zit met 3 bouten, een flens en een pakking op de turbo gebout. Lijkt me voor een uitlaatspecialist geen prettig klusje om daar iets moois te maken.  Maar als dat ding een keer sneuvelt, lijkt me het toch het best om daar iets mooiers (dikkers) voor te laten maken.

Overigens ben ik nog steeds meer dan tevreden met de 110 pk die er nu uitkomt. De turbo begint lekker te fluiten bij 1800 toeren. De turbodruk is maximaal (ong. 0.9 bar) van 2500 tot 3500 toeren. Met de huidige “min of meer standaard” configuratie heb ik niet het idee dramatisch veel te verliezen op de uitlaat. Mischien idd wel als ik verder zou gaan opvoeren.

Trouwens, ik wil wel dat de motor in alle stilte zijn werk kan doen.

Wat betreft topsnelheid en stabiliteit: tot de 180 vind ik em lekker stabiel, daarboven wordt t gewoon minder. Sja, comfortbollen, smalle stabilsatorstang achter. De grootste verbetering van de stabiliteit is toch wel om van 165 -> 185 banden te gaan. Het onderstel is verder gewoon strak: prima onderhouden.

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 22 februari 2006 06:51 PM
  [ # 304 ]

Je hebt goeie kans dat ie met wat uitlaat “verbeteringen” de 0.9 bar langer vasthoudt dan tot 3500.

Ook moet je van een hoefijzer natuurlijk geen wonderen verwachten zolang (als, want ik weet niet of het zo is) die kronkel onder de turbo de beperkende factor is. Daar bij de turbo zijn de uitlaatgassen het heetst en doordat hete gassen nou eenmaal uitzetten hebben ze daar het meeste ruimte nodig. Verder naar achteren koelen ze wat af. Vandaar dat je wel eens ziet dat downpipes groter gekozen worden dan de rest van de uitlaat.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 februari 2006 07:09 PM
  [ # 305 ]
web schreef:

Je hebt goeie kans dat ie met wat uitlaat “verbeteringen” de 0.9 bar langer vasthoudt dan tot 3500.

Ook moet je van een hoefijzer natuurlijk geen wonderen verwachten zolang (als, want ik weet niet of het zo is) die kronkel onder de turbo de beperkende factor is. Daar bij de turbo zijn de uitlaatgassen het heetst en doordat hete gassen nou eenmaal uitzetten hebben ze daar het meeste ruimte nodig. Verder naar achteren koelen ze wat af. Vandaar dat je wel eens ziet dat downpipes groter gekozen worden dan de rest van de uitlaat.

Dat hoor je idd vaker: dat de downpipe bij turbomotoren het meest kritisch is. Wel boeiend: die uitgang van de turbo is relatief best smal, daarna die gekke wokkelbocht Oude wokkel Aangepaste wokkel die ook niet uitmunt in dikte (en rechtheid) en daarna de voorpijp.

Helaas kan je aan de vorm van de wokkel weinig veranderen of je zou de plaatsing van de turbo moeten kunnen veranderen. En alles is mogelijk natuurlijk, maar er zijn ook grenzen Wink

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 22 februari 2006 07:57 PM
  [ # 306 ]

Je zou ‘m misschien een keer opnieuw en fraaier op kunnen bouwen uit doorngebogen bochten, misschien een fractie groter in diameter… dat je daar toch het maximale uithaalt Smile Maarja een BX is een lastige auto inderdaad, met z’n hooggeplaatste stabilisator achter achteroverliggende motoren.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 april 2006 07:52 PM
  [ # 307 ]

FF klagen:

Ik word zo langzamerhand doodmoe van die verzekeringskwestie. DAS Rechtsijstand (via Emerpark) lijkt meer te opereren als een schorre poedel dan als een aggresieve pitbull bij het cliamen van mijn schade bij de tegenpartij.

Vooralsnog is er het volgende gebeurd (in let wel al bijna 6 maanden).

- schade getaxeerd     + 2 weken
- claim ingediend bij tegenpartij + 3 weken
- herinnering gestuurd naar tegenpartij + 6 weken
- claim afgewezen met verklaring van werkgever die er niet bij was + 9 weken
- protest ingediend hiertegen + 10 weken??
- reactie tegenpartij “we vragen politierapport op” + 14 weken
- tegenpartij bericht laten weten dat dit geen zin heeft want politie was er niet bij.  + 14 weken
- aanmaning gestuurd naar tegenpartij + 20 weken

Let wel, bij dit alles: ik heb werkelijk voor alles continu zelf overal achteraan moeten bellen. Ze laten niks spontaan zelf horen, en het feit dat de politie er niet bij was (belangrijk detaill in de “strategie”) moest ik terloops melden.

1 x kreeg ik “spontaan” een update van Emerpak van de feiten: dit was nadat ik DAS Rechtsbijstand zelf achter de broek had gezeten.

Nu net weer gebeld en ik begon al aardig pissig te worden (althans, van binnen, ik blijf verder echt wel correct). Ik vraag vervolgens wat nu de strategie verder is met dit soort dingen: wat voor wapengekletter hebben ze, kunnen we een rechtszaak overwegen?

Zegt ze: ja, dat weet ik niet precies dat moet ik even met mijn teamleider overleggen!! Godgloeiende, ben ik hier nu de specialist of zijn zij dat?

Die hele service tot nu toe stelt echt geen zak voor en ik ben mijn vertrouwen wel aardig kwijt in het fenomeen rechtsbijstand. Ze laten zich tot nu toe falikant in hun hemd zetten door een etterige tegenpartij.

Natuurlijk ben ik wel benieuwd naar praktische tips. Want waar de verzekeringsmaatschappij nu duidelijk op speelt is om het gewoon te rekken totdat je er zo moe van bent dat je het maar bij laat zitten.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 07 april 2006 08:06 PM
  [ # 308 ]

Sad

(ik had stiekum de hoop dat er morgen een blinkende TD12 zou komen).

Balen man! Ik kan je helaas niet helpen / adviseren of wat dan ook want is niet mijn vak & geen ervaring mee. Het lijkt me dat achter de broek aanzitten iig wel de juiste strategie is, alleen niet dat dat noodzakelijk is bij je eigen rechtsbijstand.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 april 2006 08:09 PM
  [ # 309 ]

Een lekkere *toko* is dat dan….die DAS rechtsbijstand. Rolling Eyes

Ik betaal ook elk jaar 22 euro bij Achmea voor zo’n verzekering, je vraagt je af of het wel zin heeft. Confused

Wat weleens wil helpen is, om een Aangetekende brief te versturen naar de verzekering van de tegenpartij….dat je de zaak nu voor de rechter brengt en dat je hen alvast aansprakelijk stelt voor advocaat en proceskosten e.d.

En dan eens kijken of ze wel happen. Rolling Eyes
(ZIJ weten niet of je dat wel of niet meent, nietwaar ?...kost je een paar euro aan portokosten)

Het is (godzijdank!) zeker al zo’n 25 jaar geleden dat ik een aanrijding heb gehad (buiten mijn schuld), gelukkig heeft mijn toenmalige verzekeringsmaatschappij dat vrij snel opgelost.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 07 april 2006 11:31 PM
  [ # 310 ]

Marten, ik zou weleens een kopietje van het schadeformulier willen zien (wellicht morgen bij de meeting?)

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 april 2006 02:43 AM
  [ # 311 ]
PBO schreef:

Marten, ik zou weleens een kopietje van het schadeformulier willen zien (wellicht morgen bij de meeting?)

Goed idee (nou niet vergeten).

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 08 april 2006 05:15 AM
  [ # 312 ]
Bram schreef:

Ik betaal ook elk jaar 22 euro bij Achmea voor zo’n verzekering, je vraagt je af of het wel zin heeft. Confused

Wat weleens wil helpen is, om een Aangetekende brief te versturen naar de verzekering van de tegenpartij….dat je de zaak nu voor de rechter brengt en dat je hen alvast aansprakelijk stelt voor advocaat en proceskosten e.d.

Van een rechtsbijstandsverzekering zou ik mij niet al te veel voorstellen, het is een handig telefoonnr om ‘s te informeren wat je rechten nou eigenlijk zijn. Bijv als je baas je eruit wilt gooien met een jaarsalaris doorbetaald, waar een jaar of vier meer op zijn plek zou zijn….
Ik werk zelf in een sector waar we dagelijks dit soort brieven van DAS, ARAG etc krijgen, (overigens een bedrijfssector die niks met verkeer/auto’s te maken heeft) en brieven waarin alles en iedereen op voorhand aansprakelijk wordt gesteld gaan de afdeling rond als vermaak. Dit is serious waar….
Rechtsbijstandsverzekeringen willen doorgaans zo snel mogelijk resultaat of schikken en dat weet de tegenpartij als ze het brieflogo zien. Beetje rekken en het wordt niet meer interessant voor ze.

Groet, Rogier

Profiel  
 
Duncan Ruseler
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 05-04-2005

Gepost: 08 april 2006 12:32 PM
  [ # 313 ]

Een goede vriend van me had problemen met zijn gloedje nieuwe Ford Scorpio. Daar heeft DAS hem wel ontzettend bij geholpen. Die hebben ervoor gezorgd dat hij een heel erg stevig bedrag kreeg uitgekeerd. Dus ik heb ook wel positieve verhalen over ze gehoord.

Maar dit Marten, is gewoon zwaar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend! Ik hoop dat er een beetje vaart achter gezet kan worden…

BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 april 2006 11:46 PM
  [ # 314 ]
Duncan Ruseler schreef:

Een goede vriend van me had problemen met zijn gloedje nieuwe Ford Scorpio. Daar heeft DAS hem wel ontzettend bij geholpen. Die hebben ervoor gezorgd dat hij een heel erg stevig bedrag kreeg uitgekeerd. Dus ik heb ook wel positieve verhalen over ze gehoord.

Maar dit Marten, is gewoon zwaar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend! Ik hoop dat er een beetje vaart achter gezet kan worden…

Helaas nog geen nieuws op het verzekeringsvlak.

Wel ander “breaking” news: de Turbo D12 rijdt weer! Mike heeft de schade mooi hersteld. De kromme carosseriedelen zijn vervangen. Ook zijn het linkervoorspatbord, de bumper, clignoteurs en koplampen vervangen. De motorkap is helaas niet al te fraai. Ik heb er nog eentje liggen die een kras heeft (net wat minder lelijk). De motorkap heeft toch wel een duidelijke tik gehad.

Het was wel een waar genot om er weer in te rijden. Vergeleken met de Toulouse is het weer zeer eenvoudig om zonder dat je het merkt veel en veel te hard te gaan.

Vooralsnog heb ik nog geen spuitwerk laten doen. Eigenlijk zou het wel het mooist zijn om de voorkant en motorkap nog te laten spuiten. Het effect van 2 nieuwe koplampen en clignoteurs is trouwens wel fraai.

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 15 april 2006 12:44 AM
  [ # 315 ]

Dat is goed nieuws Marten, veel rijplezier. Als ik de Deauville niet had gekocht was ik nog wel geinteresseerd geweest in de 2Louse. Hopen dat er eens een keer zicht komt op dat verzekeringsverhaal…

Profiel  
 
 
21 van de 38
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook