22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

Marten’s Turbo D12 topic (dynamoperikelen)
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 15 april 2006 12:55 AM
  [ # 316 ]
mpostma schreef:
Duncan Ruseler schreef:

Een goede vriend van me had problemen met zijn gloedje nieuwe Ford Scorpio. Daar heeft DAS hem wel ontzettend bij geholpen. Die hebben ervoor gezorgd dat hij een heel erg stevig bedrag kreeg uitgekeerd. Dus ik heb ook wel positieve verhalen over ze gehoord.

Maar dit Marten, is gewoon zwaar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend! Ik hoop dat er een beetje vaart achter gezet kan worden…

Helaas nog geen nieuws op het verzekeringsvlak.

Wel ander “breaking” news: de Turbo D12 rijdt weer! Mike heeft de schade mooi hersteld. De kromme carosseriedelen zijn vervangen. Ook zijn het linkervoorspatbord, de bumper, clignoteurs en koplampen vervangen. De motorkap is helaas niet al te fraai. Ik heb er nog eentje liggen die een kras heeft (net wat minder lelijk). De motorkap heeft toch wel een duidelijke tik gehad.

Het was wel een waar genot om er weer in te rijden. Vergeleken met de Toulouse is het weer zeer eenvoudig om zonder dat je het merkt veel en veel te hard te gaan.

Vooralsnog heb ik nog geen spuitwerk laten doen. Eigenlijk zou het wel het mooist zijn om de voorkant en motorkap nog te laten spuiten. Het effect van 2 nieuwe koplampen en clignoteurs is trouwens wel fraai.

vert trition toch

Mijn kap is nog best aardig, echter een lange. Wel in te korten natuurlijk. Wil hem wel ruilen. Op de prog maakt het toch niet zo veel uit.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15841

- Ami 8 Club
Gepost: 15 april 2006 01:04 AM
  [ # 317 ]

Bij mij komt binnenkort een mooie korte kap in Vert Triton vrij.
Laat maar weten of je interesse hebt.  Wink

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 15 april 2006 02:37 AM
  [ # 318 ]

Ik heb ook nog een korte kap in die kleur staan, kunststof.. Ooit eens gekocht ivm deuk in mijn kap maar ik heb m’n deuk maar ingeruild..

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 15 april 2006 03:55 AM
  [ # 319 ]
voge schreef:

Ik heb ook nog een korte kap in die kleur staan, kunststof.. Ooit eens gekocht ivm deuk in mijn kap maar ik heb m’n deuk maar ingeruild..

Serge, je hebt zo PB.

@Pytrik: ik heb nog een nette lange kap liggen. Kort is beter Wink Tot morgen trouwens.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 15 april 2006 05:11 PM
  [ # 320 ]

Goed nieuws… Cool

Met een beetje pech ben ik binnenkort ook aan de 2.1TD Cool
maar daar later meer over… Laughing

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 april 2006 05:17 PM
  [ # 321 ]

Toch geen XM? Dacht dat je de 16V al niet echt goedkoop vond?

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3838

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 april 2006 05:45 PM
  [ # 322 ]
XBXG schreef:

Bij mij komt binnenkort een mooie korte kap in Vert Triton vrij.
Laat maar weten of je interesse hebt.  Wink

ga je je diesel slopen dan?

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 april 2006 05:54 PM
  [ # 323 ]
voge schreef:

Toch geen XM? Dacht dat je de 16V al niet echt goedkoop vond?

Goedkoop? mwa, relatief gezien is ze spotgoedkoop:
In mijn geval ben ik met een 16v net zo duur uit als met een bx 14te op dat tientje wb na dan…
verzekering is hetzelfde aangezien ik bij emerpark zit en een brandstof verbruik van 1 op 13 is toch ook best netjes voor zo’n bak…

echter, ik houdt meer van het karakter van een ouderwetse diesel…

En nee, het wordt hoogstwaarschijnlijk geen XM Cool

Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 15 april 2006 05:57 PM
  [ # 324 ]
Simpele Ziel schreef:

echter, ik houdt meer van het karakter van een ouderwetse diesel…

205 2.1TD dan??

Maar het bovenstaande ben ik zeker met je eens hoor!! Niets is mooier dan het karakter van een ouderwetse diesel..

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 15 april 2006 05:58 PM
  [ # 325 ]

Bijna… Wink
Lees het maar op XCNL.net Wink

Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 15 april 2006 09:15 PM
  [ # 326 ]
Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 april 2006 10:16 PM
  [ # 327 ]

Update.

Na inmiddels een km of 500 werkelijk heerlijk gereden te hebben, zag ik op de teller de volgende km-stand voorbij komen.

414.141 km

Verder bezig geweest met wat “flutdingetjes”.

Hoogte voorkant bijgesteld: staat wel wat ver omhoog.

Turbo D12 en TZI strip weer op het “nieuwe” voorspatbord gelijmd

René‘s dorpellijsten gemonteerd, waarbij ik tot mijn onsteltenis een roestgat in de rechterdorpel opmerkte. Was een redelijk stand alone gat, maar ik was toch ff geshockeeerd. Maar snel de croquante delen verwijderd en netjes ingesmeerd met anti roestdrank. Binnenkant van de dorpel ook maar ff volspuiten met ML, dan moet het wel weer ff goedkomen. Kan daarna alsnog de dorpellijst aan die kant erop. De andere 3 zitten al.

René petje af: ze staan prachtig!

Last but not least wilde ik nog beginnen met mistlampjes monteren. Eerst maar eens op de kapotgereden bumper uitproberen of ik ze netjes kan monteren. Dat moet op zich wel lukken. Het zijn namelijk niet originele mistlampen van een Renault 19. Maar wel met mooi donkergeel glas. Prachtig vind ik dat. Voordat ze geschikt zijn voor montage moet ik eerst wat roest conserveren en wat vastgerotte boutjes uitboren en vervangen.
Daar ben ik verder nog niet aan toe gekomen. Ook niet aan het aanleggen van de benodigde elektriek.

Trouwens, als echte “last but not least” nog even een reflector en koplampglas weer aan elkaar gelijmd voor de 14 RE.

Het was lekker klussen met dit lenteweer.

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 17 april 2006 11:35 PM
  [ # 328 ]

Mooi dat the green mean machine (...) weer het Nederlandse wegennet onveilig mag maken. Wink
Hoe is het (interieur-)geluid en de ‘gas’response met die Devil eronder?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 18 april 2006 12:18 AM
  [ # 329 ]
rb schreef:

Mooi dat the green mean machine (...) weer het Nederlandse wegennet onveilig mag maken. Wink
Hoe is het (interieur-)geluid en de ‘gas’response met die Devil eronder?

De Devil hangt er kudt onder. De pasvorm van het geheel is matig, waardoor het eindresultaat is dat ie soms tegen de bumper rammelt. Dus dat resoneert dan als de pest. Ik durf ook niet meer te zeggen of ie nu een snellere response heeft dan eerst. Daar is het eigenlijk alweer te lang geleden voor.

Ook bij de Xantia remmerij moet achter het een en ander weer ff op elkaar inspelen. Fijn als je een mix van oude blokken gebruikt (ja, KNIERT) ipv nieuw spul gebruikt Wink. Ik ga binnenkort toch maar even een karrevracht aan versnellingsbakken achterin leggen opdat het zaakje achter wat sneller kan inslijten.

Het is absoluut een green mean machine. Very Happy Hij kan heel tevreden en rustig grommend en tokkelend relaxed cruisen, maar ook ineens buitengewoon atletisch wegsprinten.

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 18 april 2006 01:44 AM
  [ # 330 ]
mpostma schreef:

..De Devil hangt er kudt onder…

Als in ‘... met peren’? Nieuwe spelling? Wink

M.a.w. de grote reparatie is dus succesvol verlopen, geen trekken naar één kant of andere ongein. Da’s mooi.

mpostma schreef:

Het is absoluut een green mean machine. Very Happy Hij kan heel tevreden en rustig grommend en tokkelend relaxed cruisen, maar ook ineens buitengewoon atletisch wegsprinten.

Ik denk dat ik wel het onderspit ga delven bij de tussenacceleratie tegen jouw 2.1. (Het gebrek aan) 400kilo zal zich wel laten voelen.

Profiel  

22 van de 38
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook