27 van de 38
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Marten’s Turbo D12 topic (dynamoperikelen)
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 juni 2006 01:58 AM
  [ # 391 ]
Bram schreef:

Je bent weer flink bezig geweest, zie ik….waar haal je de puf vandaan. Cool

Ik word al moe als ik dit lees Smile

Het was fijn weer om te klussen.

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2006 02:15 AM
  [ # 392 ]
Bram schreef:

Je bent weer flink bezig geweest, zie ik….waar haal je de puf vandaan. Cool

Ik word al moe als ik dit lees Smile

Werken aan een BX word je nooit moe, neem het van mij aan Cool  Wink

Mooie vordering marten Exclamation

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 juni 2006 05:36 PM
  [ # 393 ]
mpostma schreef:

(die constructie van de klemmen om de stabilisatoruiteinden is fundamenteel verschillend van de dunnere stangen).

Voor de duidelijkheid een ploatie van het uiteinde van de stabilisatorstang bij de BX GTI 16v Mk2.


Deze stang is 21 mm dik.

Bij de conventionele stang (die overigens 17 mm dik is) is het uiteinde van de stang rechthoekig gevormd en zit deze met U-vormige klemmen gemonteerd op de draagarm.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 11 juli 2006 01:16 PM
  [ # 394 ]

De Turbo D12 heeft weer een jaartje APK! :partytime

1 adviespunt: rechterachterband heeft minder dan 2.5 mm profiel. Verder bleken de koplamppitjes zeer slecht. De APK monteur kon geen fatsoenlijk lichtbeeld op zijn tester geprojecteerd krijgen, Toen bleek dat het kapje en de gloeidraad door de hitte flink verbogen waren. Dan staat het niet meer in het midden van de reflector en is het afkeur. Meja, da’s niet zo’n big deal.

PS: het viel me op dat de achterbanden vooral aan de buitenkant versleten waren. Was dit niet een verschijnsel van te lang rondrijden met kapotte ADAL? Dit is niet het geval geweest (al heb ik ze een jaar of 3 geleden wel moeten vervangen. Ik vermoed dat het iets met de stand van de achteras te maken heeft. Bij een type 3 schijnen ze standaard ietsje naar buiten te staan. Deze banden hebben het op de achteras ong. 70.000 km uitgehouden. Eigenlijk niet eens zo gek veel langer dan de voorbanden (met 60.000 km einde oefening door ongeluk: met de APK hooguit 3000 km daarvoor nog geen adviespunt).

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 juli 2006 05:15 PM
  [ # 395 ]

Gefeli!

Achterbanden aan de buitenkant versleten? Met kapotte ADAL’s gaan ze toch aan de binnenkant harder?

Lijkt me meer op wild rotondegedrag Very Happy

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 augustus 2006 12:57 AM
  [ # 396 ]

Zo, vandaag “eindelijk” de BX armsteun in de Turbo D12 gemonteerd. Deze armsteun had ik eerder van voge overgenomen en was op kundige wijze voorzien van grijze TZD stof. Ziet er netjes uit, al valt nu wel meer op dat de bekleding van de stoelen best wel goor is.

Verder wilde ik nog even vermelden dat ik op de terugweg van mijn vakantie in Denemarken en Zweden de Turbo D12 weer leuk heb kunnen uitlaten op de Duitse Autobahn. De wegligging was (mede door de dikkere stabilisatorstang) toch best stabiel. Met 180 op de teller was 1 arm aan het stuur genoeg. Het spoort als een trein.

Natuurlijk ook eens gekeken hoe hard ie nu wilde. Tot mijn verrassing bleef ie op lange stukken uitlopen. Uiteindelijk tot de 210 (en niet 1 x). Toch leuk voor een dieseltje. Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 augustus 2006 01:11 AM
  [ # 397 ]
mpostma schreef:

Natuurlijk ook eens gekeken hoe hard ie nu wilde.

Tot mijn verRassing bleef ie op lange stukken uitlopen. Uiteindelijk tot de 210 (en niet 1 x). Toch leuk voor een dieseltje. Wink

Dan heb jij heel wat TDI’tjes weggeblazen denk ik. Wink
(met de nodige rook/roetwolken) Laughing

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 augustus 2006 02:20 AM
  [ # 398 ]
Bram schreef:
mpostma schreef:

Natuurlijk ook eens gekeken hoe hard ie nu wilde.

Tot mijn verRassing bleef ie op lange stukken uitlopen. Uiteindelijk tot de 210 (en niet 1 x). Toch leuk voor een dieseltje. Wink

Dan heb jij heel wat TDI’tjes weggeblazen denk ik. Wink
(met de nodige rook/roetwolken) Laughing

Mijn diesel roet nauwelijks Evil or Very Mad

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 augustus 2006 03:42 AM
  [ # 399 ]
mpostma schreef:

Mijn diesel roet nauwelijks Evil or Very Mad

Oh sorry….wist niet dat je kwaad werd Twisted Evil

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 14 augustus 2006 02:53 PM
  [ # 400 ]

En, kon je bij 210 nog netjes je arm op de armsteun laten liggen??  Laughing

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 augustus 2006 02:57 PM
  [ # 401 ]
voge schreef:

En, kon je bij 210 nog netjes je arm op de armsteun laten liggen??  Laughing

Nee.. ik had de armsteun pas gisteren gemonteerd. ;

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 augustus 2006 04:06 PM
  [ # 402 ]
kakanox schreef:

Mijn nieuwe motto: ROET MOET!! Laughing

Nou goed, 1 x na een week rustig rijden met alleen maar korte ritten kwam er toch een niet misselijke stoot roet uit toen ik weer eens goed doortrok. Meja, da’s de uitzondering die de regel bevestigt.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 augustus 2006 05:17 PM
  [ # 403 ]
kakanox schreef:

Ghehe, ben benieuwd wat mijn 1.5D gaat doen straks…. Hij moet vooral stevig trekken, een rookwolk interesseert me niks… Surprisedops:

Roet voegt nauwelijks iets toe aan de prestaties, het drijft de verbrandingstemperatuur waanzinnig op (met alle thermische gevolgen van dien), het drijft je verbruik op EN het geeft de diesel in het algemeen een negatief imago.

Ik vind het juist wel prettig dat ik goede prestaties kan combineren met nagenoeg geen roetuitstoot.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 15 augustus 2006 12:03 AM
  [ # 404 ]

ha, da’s lang geleden dat dit topic werd gebruikt!!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 15 augustus 2006 12:21 AM
  [ # 405 ]

Och, een beetje roeten doet een turbodiesel volgens mij altijd wel als ‘ie door de 3.500rpm gaat toch? Mijn Xantia roet ook niet overdreven veel, dan moet je een mégane dTi kopen…  Laughing  Shocked

Profiel  
 
 
27 van de 38
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook