28 van de 38
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Marten’s Turbo D12 topic (dynamoperikelen)
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 augustus 2006 03:08 AM
  [ # 406 ]
voge schreef:

Och, een beetje roeten doet een turbodiesel volgens mij altijd wel als ‘ie door de 3.500rpm gaat toch? Mijn Xantia roet ook niet overdreven veel, dan moet je een mégane dTi kopen…  Laughing  Shocked

Haha, ik heb eigenlijk voornamelijk roetuitstoot als ik eens goed doortrek na een stuk heel rustig rijden. Dan blaas je even wat opgehoopte roet uit de uitlaat. Verder eigenlijk geen last van roet.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 augustus 2006 01:19 PM
  [ # 407 ]

Vanmorgen ging het reservelampje branden. Meestal heb ik dan pakweg 54/55 liter verbruikt. Dat brengt mij (incl. 100 rustige kms) op een verbruik van pakweg 1 op 13 over de gehele tank.  Shocked (kostte ook nog eens EUR 1.18 ). Maar ja, wel lekker snel thuis.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 18 augustus 2006 01:14 AM
  [ # 408 ]

Renault’s met een Dci kan je beter links laten liggen, die dingen “vreten” turbo’s bij het leven, helemaal de 1.9 DCi, niet normaal. heb er zo 5 per week…met nog geen 60000 km soms Shocked

1.5 DCi heeft veel last van brandstof pomp en injectoren, en nokkenas keerring die vaak lekt. Vacuum pomp wil ook nog welk eens de geest geven, heb je een oliebrom onder de kap Laughing

2.2 DCi weinig problemen mee….maar word ook niet veel verkocht. rijd overigens wel als een BEER Cool

Verder hebben alle DCi’s veel last met de EGR klep. Al moet ik zeggen dat de laatste types van een jaar of 2 geleden tot nu het goed doen Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 augustus 2006 01:24 AM
  [ # 409 ]
vortex schreef:

Renault’s met een Dci kan je beter links laten liggen, die dingen “vreten” turbo’s bij het leven, helemaal de 1.9 DCi, niet normaal. heb er zo 5 per week…met nog geen 60000 km soms Shocked

1.5 DCi heeft veel last van brandstof pomp en injectoren, en nokkenas keerring die vaak lekt. Vacuum pomp wil ook nog welk eens de geest geven, heb je een oliebrom onder de kap Laughing

2.2 DCi weinig problemen mee….maar word ook niet veel verkocht. rijd overigens wel als een BEER Cool

Verder hebben alle DCi’s veel last met de EGR klep. Al moet ik zeggen dat de laatste types van een jaar of 2 geleden tot nu het goed doen Wink

Een collega van me heeft een Clio (2002) met 1.5 DCI 65 pk. De eerste irritatie na 120.000 km is dat de kachelventilator zich soms laat horen. Verder is het ding volstrekt probleemloos geweest en al helemaal niet op motorisch gebied.

Over de laatste tank diesel die ik voor het grootste gedeelte in Duitsland had leeggeragd, had ik idd een gemiddeld verbruik van 1 op 13 Shocked Boven de 180 is het wel een tempelier.

Profiel  
 
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 01 september 2006 08:38 PM
  [ # 410 ]
kakanox schreef:
voge schreef:

Och, een beetje roeten doet een turbodiesel volgens mij altijd wel als ‘ie door de 3.500rpm gaat toch? Mijn Xantia roet ook niet overdreven veel, dan moet je een mégane dTi kopen…  Laughing  Shocked

Voor de DTi-motoren zijn veel slechte chipjes op de markt. Weet er één die een goeie chip had, i.c.m. een airbox. Leverde 142 pk en 280 Nm (ipv 100 pk / 200 Nm) met zo goed als geen roet, en trok lang en hard door (viel pas dood ná 4250 r/min). Was volgens mij wel echt op het randje, auto lekte na 165.000 km echt aan alle kanten olie Laughing

Turbo van zo’n ding is groot zat, luchttoevoer niet optimaal bij hogere toerentallen en als je dan meer turbodruk gaat voeren gaat het blijkbaar mis…

Die dingen maken trouwens wel lekker veel herrie Laughing Mooi geluidje wel vind ik, en dat ding trok echt prachtig op vanaf stilstand… Weleens een Kadett GSI mooi mee voor de gek gehouden Laughing

Ik heb voor mijn Xantia zelf zo’n Megane DTi gehad, was inderdaad een lawaaibak, en inderdaad, geen echt storend of lelijk geluid. Maar in de standaardconfiguratie, dus 100 pk en 200 Nm, en daarmee wat tegenvallend qua prestaties, de 110 pk HDI in de 175 kg zwaardere Xantia is veel vlotter.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 september 2006 09:05 PM
  [ # 411 ]
Jalu schreef:

Ik heb voor mijn Xantia zelf zo’n Megane DTi gehad, was inderdaad een lawaaibak, en inderdaad, geen echt storend of lelijk geluid. Maar in de standaardconfiguratie, dus 100 pk en 200 Nm, en daarmee wat tegenvallend qua prestaties, de 110 pk HDI in de 175 kg zwaardere Xantia is veel vlotter.

Surprisedfftopic:  Evil or Very Mad

Profiel  
 
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 01 september 2006 09:24 PM
  [ # 412 ]
mpostma schreef:
Jalu schreef:

Ik heb voor mijn Xantia zelf zo’n Megane DTi gehad, was inderdaad een lawaaibak, en inderdaad, geen echt storend of lelijk geluid. Maar in de standaardconfiguratie, dus 100 pk en 200 Nm, en daarmee wat tegenvallend qua prestaties, de 110 pk HDI in de 175 kg zwaardere Xantia is veel vlotter.

Surprisedfftopic:  Evil or Very Mad

Sorry…  Surprisedops:

Past zo’n HDi niet in een BX? Om weer min of meer ontopic te gaan? Smile

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 september 2006 09:27 PM
  [ # 413 ]
Jalu schreef:
mpostma schreef:
Jalu schreef:

Ik heb voor mijn Xantia zelf zo’n Megane DTi gehad, was inderdaad een lawaaibak, en inderdaad, geen echt storend of lelijk geluid. Maar in de standaardconfiguratie, dus 100 pk en 200 Nm, en daarmee wat tegenvallend qua prestaties, de 110 pk HDI in de 175 kg zwaardere Xantia is veel vlotter.

Surprisedfftopic:  Evil or Very Mad

Sorry…  Surprisedops:

Past zo’n HDi niet in een BX? Om weer min of meer ontopic te gaan? Smile

Nog niet geprobeerd. Maar een HDIF 16V 2.2 in een P205 is al eens gedaan, dus er moeten wel mogelijkheden zijn.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 01 september 2006 10:52 PM
  [ # 414 ]

Schijnt ergens een Deen een 205 voorzien te hebben van een HDI motor….

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 september 2006 10:59 PM
  [ # 415 ]
GoodOldDiesel schreef:

Schijnt ergens een Deen een 205 voorzien te hebben van een HDI motor….

Ja, wat ik hierboven schreef is gedaan door een Deen idd.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 02 september 2006 01:34 AM
  [ # 416 ]

Die den gebruikt hem voor sprints oa…. Zal nog eens gaan delven naar een foto ofzo.. heb ergens een topic voorbij zien vliegen nl…


Heb hem al:

 

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Gepost: 02 september 2006 02:28 AM
  [ # 417 ]
GoodOldDiesel schreef:

Die den gebruikt hem voor sprints oa…. Zal nog eens gaan delven naar een foto ofzo.. heb ergens een topic voorbij zien vliegen nl…


Heb hem al:

 

respect Very Happy

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 02 september 2006 02:46 AM
  [ # 418 ]
Citroenbx schreef:
GoodOldDiesel schreef:

Die den gebruikt hem voor sprints oa…. Zal nog eens gaan delven naar een foto ofzo.. heb ergens een topic voorbij zien vliegen nl…


Heb hem al:

 

respect Very Happy

Ja…zeg dat wel Shocked

Ik vond het al knap van Marten om een 2.1 TD motor in de BX te plaatsen….als je dan dit ziet ? Cool
Wel mooi hoe je nu de turbo ziet zitten….zul je zo wel horen fluiten ook. Razz

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 10 oktober 2006 11:11 PM
  [ # 419 ]

Marten, ik vroeg mij af hoe het er met het verhaal van je schade voorstaat. Heb je inmiddels al geld kunnen incasseren of hebben ze bij de DAS de pijp aan Maarten gegeven.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 oktober 2006 03:56 PM
  [ # 420 ]
PBO schreef:

Marten, ik vroeg mij af hoe het er met het verhaal van je schade voorstaat. Heb je inmiddels al geld kunnen incasseren of hebben ze bij de DAS de pijp aan Maarten gegeven.

@PBO: DAS ligt nog steeds in de clinch. Tegenpartij ziekt ook nog steeds.

Profiel  
 
 
28 van de 38
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook