30 van de 38
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

Marten’s Turbo D12 topic (dynamoperikelen)
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 29 december 2006 02:33 AM
  [ # 436 ]
mpostma schreef:
jebbers schreef:

Ziet er keurig uit Marten, mag ik heel brutaal vragen wat het je nou gekost heeft?

190 EUR. PB naar “WYD” voor extra bestellingen.

Hmm, dat gaat mijn budget wat te boven. Voordeel is natuurlijk dat je het mee kunt nemen naar een volgende auto.

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 29 december 2006 08:14 PM
  [ # 437 ]

staat op m’n varlanglijstje \:D/

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 29 december 2006 09:49 PM
  [ # 438 ]

Heb je ook al foto’s gemaakt bij nacht van het lichtbeeld?
Ben blij dat je er zo content mee bent, maar had ook eigenlijk niet anders verwacht, want het verschil is echt dag en nacht!!! Smile
Veel nachtelijke goed verlichte kilometers toegewenst!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 25 februari 2007 07:51 PM
  [ # 439 ]

Zo, het wordt weer tijd voor een korte Turbo D12 update. Ik heb al een tijdje last van KVS (koelvloeistof) verlies. En wel bij de radiateur bij het kleine pijpje onderaan. Hier zit de koelwateruitgang van de oliewarmtewisselaar op aangesloten. Probleem is dat je door de “geweldige” constructie er nagenoeg niet bijkan. Geen fijn klusje dus en ik had het al een tijdje uitgesteld. Maar nu moet ik zolangzamerhand een liter per maand bijvullen. Dat wordt toch wat te gek.

Het probleem is dat ik het pijpje op de radiateur iets het moeten inkorten omdat anders de dynamo niet gemonteerd kon worden. Daardoor mis je gelijk de verdikking aan het eind van het pijpje. Hierdoor ging het slangetje net wat te ruime eroverheen. Je kan em dan wel extra hard aandraaien, maar blijkbaar plooide het dan, waardoor het lekken niet ophield, maar bijna juist erger werd. Uiteindelijk heb ik met een superbeun constructie de zaak weer dicht gekregen (je moet wat op zondag als je niet ff makkelijk een verloopje van 15 naar 18 mm kan halen. Maar goed, het zit dicht met 3 verloopstukjes en 2 extra slangetjes en een flinke batterij slangklemmen. Het was wel aardig klooien en al met al ben ik met deze eenvoudige reparatie toch ruim 2.5 uur bezig geweest.

Verder ook nog even de veerbollen van Knäckor gemonteerd. Dit zijn orginele TZD TURBO veerbollen. 400 cc en wat steviger gedempt. Eens zien of mij dat meer gaat bevallen. Nu zitten er comfort dieselbollen onder. Ook erg fijn, maar wel wat wiebelig. Mocht het mij niet bevallen dan gaat ze onder de GTI die ik nu volgens mij (ook) comfortbollen heeft en ook wel wat steviger mag worden.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 februari 2007 08:12 PM
  [ # 440 ]

Mooi geregeld. Ik ben benieuwd hoe je het vindt rijden   Very Happy

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 februari 2007 09:40 PM
  [ # 441 ]

Inmiddels ff een proefritje gemaakt. Comfort is eigenlijk niet merkbaar afgenomen. Nu waren mijn eigen bollen krap 2 jaar geleden nog gevuld op Citromobile, maar ze zullen nu natuurlijk geen 55 bar meer hebben. Ik weet niet hoe goed die turbod bollen waren, maar ze nemen de korte oneffenheden ook prima op. Pluspunt is toch wel dat de neus nu wat minder deint over lange oneffenheden. Je wordt wat minder zeeziek dus. Kortom: hij volgt de weg wat meer in plaats van erover heen te deinen. Ik vind dat gezien het motorkarakter eigenlijk wel prettiger.

Profiel  

maartenmuller
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79

Gepost: 25 februari 2007 10:38 PM
  [ # 442 ]

En als er een lamp stuk gaat, wat kostie dan?  Confused

‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds… Sad

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 26 februari 2007 12:01 AM
  [ # 443 ]

Da’s het leuke van xenon lampen, die gaan heel heel heel lang mee…

Profiel  

maartenmuller
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 februari 2007 12:06 AM
  [ # 444 ]
Harm schreef:

ja 5x langer dan halo’s ongeveer, maar da’s niet voor eeuwig…
m’n schoonvader had er toch al 2 stuk in zijn leasperiode (3 jaar)  Shocked

‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds… Sad

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 26 februari 2007 12:07 AM
  [ # 445 ]
maartenmuller schreef:

En als er een lamp stuk gaat, wat kostie dan?  Confused

Da’s van latere zorg. In het meest ongunstige geval kost het mij een nieuw setje.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 26 februari 2007 02:24 AM
  [ # 446 ]
maartenmuller schreef:
Harm schreef:

ja 5x langer dan halo’s ongeveer, maar da’s niet voor eeuwig…
m’n schoonvader had er toch al 2 stuk in zijn leasperiode (3 jaar)  Shocked

3 jaar? Dat deed ik al met een set halogeenlampen. Dus als het goed is kan ik er wel een tijd mee vooruit.

Profiel  

maartenmuller
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 februari 2007 09:31 AM
  [ # 447 ]
mpostma schreef:

3 jaar? Dat deed ik al met een set halogeenlampen. Dus als het goed is kan ik er wel een tijd mee vooruit.

Later we het hopen… Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 26 maart 2007 12:06 AM
  [ # 448 ]

Vandaag weer aan de Turbo D12 geschroefd. Aangezien de GTI binnenkort voor de APK moet, heb ik die maar weer van stal gehaald en de Turbo D12 in de garagebox gezet.

Aangezien ik mijn oprijbrugjes in de garagebox had staan, was dat ook gelijk het moment om maar even 2 klussen uit te voeren die erg handig gaan op rijbrugjes. Trouwens gelijk maar eens de garagebox gekuist (soort van voorjaarsschoonmaak).

Ten eerste de hoogte achter bijgesteld. Hij stond naar mijn zin wat te hoog achter en ik heb hem een cm of 3 laten zakken achter.

Ten tweede ergerde ik me al een tijdje aan de resonanties en het geronk van de uiltaat met Devil hoefijzer. De pasvorm is maar matig (waardoor de uiltaat niet echt lekker is op te hangen) en bovendien ronkt het toch meer zonder middendemper. Bij het loshalen bleek al gelijk dat de devil nog maar aan 1 rubber hing. Dat verklaart al bepaalde extra resonanties. Daarna de originele middendemper er weer onder. Hehe. wat een rust wederom. Toen even een rondje om getrapt en ik merk zo op het eerste gevoel geen verschil in het minder snel opspoelen van de turbo. Kortom: dat hoefijzer is gewoon compleet onzinnig voor een turbo diesel en hij is bij deze te koop.

Last but not least had ik vorige week nog een koelwaterlekkage. Dit keer een verbindingsstuk tussen thermostaathuis en een buis rechts naast de cilinderkop. Hij gooide er bij 8 ritten waarbij de motor nauwelijks op temperatuur kwam (minder dan 7 km) toch ong. een hoeveelheid KVS uit ter grootte van de inhoud van het expansievaatje (een liter of 1.5/2?). Het voornoemde rubber pijpje was van binnen geheel gaar en het was geen wonder dat er een gat in was gekomen. Na vervanging en weer een week div. ritjes (en naar ALV op en neer) geen zichtbaar verlies kunnen constateren aan KVS.

Wat heerlijk trouwens weer die zomertijd.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 31 maart 2007 10:15 PM
  [ # 449 ]

Over zomertijd gesproken. Het was ook wel hoog tijd de winterbanden weer in de schuur te leggen. Aangezien 2 van de 4 zomerbanden wel behoorlijk versleten waren, heb ik er maar gelijk 2 nieuwe Michelins onder laten leggen.
Wederom 183/60 R14 Michelin Energy E3A. Rijdt weer heerlijk.

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 31 maart 2007 10:35 PM
  [ # 450 ]

Is dat geëtter met de verzekering nou al ‘s achter de rug?

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

30 van de 38
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook