mssl schreef:mpostma schreef:Over zomertijd gesproken. Het was ook wel hoog tijd de winterbanden weer in de schuur te leggen. Aangezien 2 van de 4 zomerbanden wel behoorlijk versleten waren, heb ik er maar gelijk 2 nieuwe Michelins onder laten leggen.
Wederom 184/60 R14 Michelin Energy E3A. Rijdt weer heerlijk.Nieuwe maat Marten?
Op naar de 500k? (op de teller)
Nee hoor. Had ik altijd al (gewoon de offciele GTI maat). Alleen de winterbanden waren 185/65 R14. Die had ik toevallig in die maat op de kop getikt.
Ik denk dat ie vooral de breedte van 186 bedoelt…
mssl schreef:Harm schreef:Ik denk dat ie vooral de breedte van 186 bedoelt…
Inderdaad ! Marten het was wat flauw, maar goed lezen he
Hee ja, staat er 184. Nou ja, je weet wel wat ik bedoel…
mpostma schreef:Wederom 185/60 R14 Michelin Energy E3A. Rijdt weer heerlijk.
ja idd lekkere banden, maar ze slijten wel hard volgens mij, helemaal als een paar pk’s voorin hebt
bij normaal gebruik zijn ze soms bij 20d km al op
ik ben benieuwd hoe lang je ermee doet…
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
maartenmuller schreef:mpostma schreef:Wederom 185/60 R14 Michelin Energy E3A. Rijdt weer heerlijk.
ja idd lekkere banden, maar ze slijten wel hard volgens mij, helemaal als een paar pk’s voorin hebt
bij normaal gebruik zijn ze soms bij 20d km al opik ben benieuwd hoe lang je ermee doet…
Mijn vorige Michelin Energy’s hebben best lang dienst gedaan.
Voor: 65.000 km
Achter: 70.000 km
Beiden ong 40.000 km met 1.8 TD motor en de rest met Turbo D12 motor. Ik heb sindsdien trouwens wel meer gereden, maar ik heb in de winter met winterbanden gereden. Kortom: ik ben prima te spreken over de levensduur. Wel met de kanttekening dat die oude cijfers van de X1H banden zijn. De nieuwe banden zijn E3A: een nieuwer type waarvan je maar even moet afwachten of ze weer net zo goed presteren.
mpostma schreef:Wel met de kanttekening dat die oude cijfers van de X1H banden zijn. De nieuwe banden zijn E3A: een nieuwer type waarvan je maar even moet afwachten of ze weer net zo goed presteren.
Ja idd, die X1H waren goed kwa slijtage, maar de E3A niet.
Maar daar heb je dan wel weer een heerlijk zacht bandje voor
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
PBO schreef:Is dat geëtter met de verzekering nou al ‘s achter de rug?
Goeie vraag. Toch maar weer even een update.
Ik heb inmiddels een fijne rekening gehad van Rijkswaterstaat mbt de stukkene vangrail.
Ander nieuws: de tegenpartij heeft een schikking aangeboden om 75% van mijn schade.
Het nadeel ervan is dat de schade aan de vangail niet vergoed wordt, hetgeen mij een premiestijging oplevert (al is dat met de emerpar polis nog niet zo’n drama). Tevens is natuurlijk het nadeel dat ik 25 % van mijn schade niet vergoed krijg. Bovendien zit je dan met het principe geval dat de tegenpartij er nog gedeeltelijk mee wegkomt ook.
Voordeel is dat ik dit langslepende gezeik kan beeindigen en in elk geval iets kan cashen. Ik schiet er wel bij in (maar dat doe ik sowieso, want het geintje heeft me uiteindelijk wel meer gekost al zou ik de dagwaarde van de auto uitgekeerd krijgen).
Ik kan ook doorgaan. Dan zal ik verder moeten procederen met alle risico’s en met die lutsers van DAS ben ik dan helemaal niet zo zeker van de afloop. Kan ook zijn dat ik dan helemaal niets cash.
Ik ben dus geneigd om dit aanbod maar te accepteren.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Damn, dit zijn van die gevallen waarbij je letterlijk wordt gemangeld tussen verzekeringspartijen. Ik heb, lang geleden, ook een keer zo’n gedeelde schuld meegemaakt. destijds had ik nog geen rechtsbijstand. Ik zou verwachten dat je juist nu een geod beroep op die rechtsbijstand zou kunnen doen, maar kennelijk heb je daar niet zoveel vertrouwen in. Is het in het kort uit leggen waarom 25% schuld bij lou ligt? Ik kan nu niet inschatten welke kans je zou maken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Is het in het kort uit leggen waarom 25% schuld bij lou ligt? Ik kan nu niet inschatten welke kans je zou maken.
Patrick
Schadeformulier niet duidelijk genoeg. Voortaan dus maar de politie laten komen. Daardoor vind de tegenpartij niet duidelijk genoeg dat ik volstrekt vrijuit ging. Men verwachtte blijkbaar dat ik nog had kunnen remmen OF zijschade had gehad. Sja, lastig om uit te leggen dus.
tja, dan wordt het een lange en moeizame geschiedenis ben ik ook bang.
misschien gewoon dat geld maar pakken? ben je er ook eens klaar mee
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hmm, als het formulier niet helemaal duidelijk is en je hebt geen getuigen dan wordt het lastig. Dan toch de afweging maken hoe je eruit springt als je 25% schuld tot je neemt. Premietechnisch dure grap of valt het mee?
Eventueel polletje doen Marten?
Voor noodgevallen heb ik een wegwerpcamera inde auto liggen. kan ik altijd wat foto’s maken. De digitale camera heb ik nl. niet altijd bij me.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kan je niet een tegenvoorstel doen waarin ze de vangrail ook voor 75% gaan dokken? Ik zie de logica niet helemaal achter hun voorstel.
Als de tegenpartij toe geeft dat het voor 75% schuldig is, dan geld dat ook voor de gevolgschade toch?
patje74 schreef:Kan je niet een tegenvoorstel doen waarin ze de vangrail ook voor 75% gaan dokken? Ik zie de logica niet helemaal achter hun voorstel.
Als de tegenpartij toe geeft dat het voor 75% schuldig is, dan geld dat ook voor de gevolgschade toch?
Dat is de zaak van mijn verzekeraar en niet van DAS. Klinkt vreemd. Maar mijn belang (schade aan mijn auto) wordt vertegenwoordigd door DAS. De schade aan de vangrail wordt per definitie betaald door mijn vezekering, maar kan mogelijkerwijs verhaald worden bij de tegenpartij (maar dat doet DAS niet, dat doet mijn verzekering). Volg je het nog?
Ach ja. Ik ben er echt zo zat van…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Oh ja, ik snap ‘m. Vermoeiend hoor…
patje74 schreef:Oh ja, ik snap ‘m. Vermoeiend hoor…
Kortom: als mijn verzekering niet het volledige bedrag beurt bij de tegenpartij dan kost mij dat no-claim. Nu heb ik de citroen emerpark verzekering, dus dat betekent een eenmalige premieverhoging van 25% en een fictieve daling op de bonus/malus laddder die pas interessant wordt als t.g.v. de aanschaf van een nieuwer hok bij een andere verzkekeraar moet gaan shoppen. In die zin zou het nog interessant kunnen zijn die schade zelf af te kopen. Sja.. we’ll see.