maartenmuller schreef:mpostma schreef:Wel met de kanttekening dat die oude cijfers van de X1H banden zijn. De nieuwe banden zijn E3A: een nieuwer type waarvan je maar even moet afwachten of ze weer net zo goed presteren.
Ja idd, die X1H waren goed kwa slijtage, maar de E3A niet.
Maar daar heb je dan wel weer een heerlijk zacht bandje voor
Nog een bandenupdate. De profieldiepte van de winterbanden is echt dramatisch na ong. 25.000 km rijden. 3 winters ermee gereden: 2 winters onder de Turbo D12 en 1 winter onder de 2Loose.
De achterbanden hebben ong. 7 mm profiel en de voorbanden 3 mm. Die kunnen dus echt niet meer doorgaan voor winterband. Opmerkelijk: bij de zomerbanden was het verschil in slijtage tussen voor- en achteras veel minder groot. Blijkbaar hebben die winterbanden veel meer te lijden door slijtage door aandrijftractie.
Het zijn overigens Toyo Proxes winterbanden die qua grip, comfort en afrolgeluid prima bevielen. Qua slijtage is het toch duidelijk een dikke onvoldoende.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
mpostma schreef:[Nu heb ik de citroen emerpark verzekering, dus dat betekent een eenmalige premieverhoging van 25% en een fictieve daling op de bonus/malus laddder….
Huh, 25% premieverhoging=boete? Kennelijk voorwaarde Emerpark, maar ik heb hier nog nooit eerder van gehoord.
Evt. geldt wel 25% verhoging van weinig is nog steeds weinig. Emerpark is toch €-technisch gezien een interessante verzekeraar?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:mpostma schreef:[Nu heb ik de citroen emerpark verzekering, dus dat betekent een eenmalige premieverhoging van 25% en een fictieve daling op de bonus/malus laddder….
Huh, 25% premieverhoging=boete? Kennelijk voorwaarde Emerpark, maar ik heb hier nog nooit eerder van gehoord.
Evt. geldt wel 25% verhoging van weinig is nog steeds weinig. Emerpark is toch €-technisch gezien een interessante verzekeraar?
Precies. Je betaalt iets van 200 EUR premie per jaar voor een BX. Daarvoor heb ik trouwens geen km limiet. Die premieverhoging is voor 1 jaar. Een soort van aangepast no-claim dus.
mpostma schreef:[Precies. Je betaalt iets van 200 EUR premie per jaar voor een BX.
Daarvoor heb ik trouwens geen km limiet. Die premieverhoging is voor 1 jaar. Een soort van aangepast no-claim dus.
Ik betaal met 36 jaar schadevrij-rijden (dus 80% noclaim korting) voor deze BX diesel met WEL een WA Plus erbij…..iets van 33 euro per maand bij de ABNAMRO.
Ik betaal dus duidelijk teveel ops:
On Topic graag: AUB geen discussie over premies.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Alvorens richting de DAS te reageren zou ik je aanraden de zaak eerst met je eigen verzekering te bespreken en dan vooral de gevolgen voor het accepteren van het 75%-aanbod en de mogelijke consequenties die dat voor hun heeft. In principe betekent het niet dat de tegenpartij daarmee ook automatisch aanspraak kan maken op 25% van zijn schade bij jouw verzekering, maar om ieder risico van zgn. reciprociteit (wederkerigheid) uit te sluiten zou ik dat, voordat je de DAS iets laat weten, kortsluiten met je eigen verzekering.
Verder kan je eigen verzekering de aan Rijkswaterstaat uitgekeerde schade (via een zgn. acte van cessie) grotendeels terughalen bij de tegenpartij. Over de fictieve terugval in no-claim nog het volgende: bij de verzekeringsmaatschappij waar ik werk kennen we de no-blame-no-claim-regeling, d.w.z. dat als de maatschappij van mening is dat je geen schuld aan de aanrijding hebt, je geen terugval no-claim hebt, ongeacht of ze een uitkering hebben moeten doen of de schade niet geheel hebben kunnen verhalen. Wellicht valt daar bij je maatschappij met goede argumentatie van jouw kant nog over te babbelen. Zo niet, loont een rekensommetje of het voor eigen rekening nemen van de schade misschien voordeliger uitpakt.
Als laatste denk ik niet dat je met de komst van de politie veel was opgeschoten. Verzekeringstechnisch gezien geldt het niet als doorslaggevend bewijs, immers de agenten hebben het niet zien gebeuren en nemen alleen de verklaringen van betrokken partijen op, hooguit bij complexe zaken doen ze verder (sporen)onderzoek. Getuigen, eventueel inzittenden, leggen wat bewijskracht betreft een zwaarder gewicht in de schaal, maar aangezien die hier ontbreken ben je voor de afwikkeling aangewezen op het schadeformulier. In dat licht bekeken en de wetenschap dat een langdurige slepende discussie uiteindelijk tot dit voorstel heeft geleid, kan ik me voorstellen dat je met die 75% eieren voor je geld kiest.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Ben je verzekeringsagent ? Even voor mijn referentiekader
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ben je verzekeringsagent ? Even voor mijn referentiekader
Ja PBO kun je alles vragen over verzekeringen . Alleen jammer dat ik behoorlijk vergeten ben weer naar DAS te bellen. Nja, dat kan ook nog wel een paar dagen wachten.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
mpostma schreef:Lelijke Eend schreef:Ben je verzekeringsagent ? Even voor mijn referentiekader
Ja PBO kun je alles vragen over verzekeringen . Alleen jammer dat ik behoorlijk vergeten ben weer naar DAS te bellen. Nja, dat kan ook nog wel een paar dagen wachten.
Voor de duidelijkheid: met “eerst eigen verzekering bellen” bedoel ik uiteraard niet DAS maar de maatschappij waar je de WA voor je auto hebt lopen. Pas daarna zou ik DAS laten weten wat je gaat doen.
@LE: wel verzekering, geen agent
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Bram schreef:mpostma schreef:[Precies. Je betaalt iets van 200 EUR premie per jaar voor een BX.
Daarvoor heb ik trouwens geen km limiet. Die premieverhoging is voor 1 jaar. Een soort van aangepast no-claim dus.
Ik betaal met 36 jaar schadevrij-rijden (dus 80% noclaim korting) voor deze BX diesel met WEL een WA Plus erbij…..iets van 33 euro per maand bij de ABNAMRO.
Ik betaal dus duidelijk teveel ops:
Maar de plus-opslag telt ook mee; de inzittenden-extra’s enzo doen ook wel een hoop met je totale premie, en daar gaat dan weer geen korting overheen.
Ich bin ein Breaker
Ik ga geen 34 pagina’s doorlezen, maar heb je alle metertjes uit het dashboard aan kunnen sluiten?
Matthijs2006 schreef:Ik ga geen 34 pagina’s doorlezen, maar heb je alle metertjes uit het dashboard aan kunnen sluiten?
Niet? Je weet niet wat je mist
Wat betreft metertjes: ja ze kunnen allemaal werken, maar er zijn er nu weer 2 stuk.
Ziehier voor de details van meters aansluiten.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164882
Ik lees het nog wel een keer…als ik een verloren uurtje heb.
Hoe kwam je op dit hele idee eigenlijk?
Vandaag heeft de Turbo D12 een flinke poetsbeurt gehad. Het was echt wel eens nodig en na lang aandringen heeft Harm mij weten te overtuigen om de hulp in te roepen van een semi-professionele “poetsmiep”. Als je met Harm gaat poetsen ontkom je niet aan de naam MacGuiars (schrijf ik het goed zo?? Edit: het is “meguiars”). Het werkte in elk geval vrij goed.
Hier voor het poetsen:
Al tijden niet meer gewassen en die rotzooi die uit bomen valt (hars, stof en vogelschijt) maakte het er ook niet beter op.
Hier na het poetsen. Ik heb de achterkant gelijk maar even “smooth” gemaakt.
Het interieur ontkwam ook niet aan deze poetsmanie.
Het viel wel op dat het lakwerk steeds slechter wordt. Kleine deukjes, en (veel) steenslag eist zijn tol. Maar, daar zie je van een afstandje niet zoveel van . Voor reserveringen moet je uiteraard bij Harm zijn.
Hoe mooi kan een bx zijn! Vooral die velgen ogen nog als nieuw (of valt dat in werkelijkheid tegen? ).