Die KVS lekkage moet idd gefixed want het is natuurlijk geen porem, een lekkende BX.
De dynamo heeft echter de hoogste prioriteit. Het lager fluit nu zo hard dat het binnen in de auto ook goed hoorbaar is.
Voor diegenen die het interesseert:
de terugweg uit Zweden was een stuk onzuiniger dan in Zweden, dat mag duidelijk zijn. Waar het mocht heb ik ong. 170 gereden en voor de rest me redelijk aan de snelheid gehouden. 1 op 13,9
Naar Parijs op en neer voor het kampeerweekend van de BX Club heb ik een redelijke 1 op 18 bewerkstelligd. Heenweg in een redelijk normaal tempo (gemiddeld zo rond de 150) en op de terugweg rustig aan gedaan (140 in F, 120 in NL + B). Wel iets van 1120 km gereden op 1 tank. (een kleine 62 liter getankt).
Gisteren maar weer even naar de dynamo gekeken.
Radiateur/intercooler eruit dan dynamo eruit. Bleek nu wel flink wat speling op de as te zitten en hij was idd ook niet fluisterstil als je hem ronddraaide.
Volgens de dynamoboer zijn versleten lagers toch meestal het gevolg van een te strakke riem. Hmmm, wellicht ook in combinatie met de rotte pomp waardoor ik de riem wellicht strakker moest spannen.
De nieuwe HD pomp loopt veel soepeler en slipte niet ondanks dat nu bleek dat de riem aardig los stond. (had em strak gezet voor de vakantie en daarna niet meer aangeraakt: meestal moet je hem nog wel een keer naspannen).
Maar goed: de dynamoboer gaat pogen er nieuwe lagers inzetten en dan zien we wel wat er prijstechnisch uit komt. Voor de rest deed de dynamo het nog wel, dus dat was dan nog wel gunstig.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
pfoe dat is toch ook een rotklus om die dynamo los te krijgen bij jou he
Maar fijn dat dat ook weer opgelost is!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:pfoe dat is toch ook een rotklus om die dynamo los te krijgen bij jou he
Maar fijn dat dat ook weer opgelost is!
Het is nog niet opgelost hoor, de dynamoboer is nog bezig.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
oow ik meende dat je er al een nieuwe op had gezet en de oude gewoon liet reserveren voor de reserves.
Verkeerd gelezen dus
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX