1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Benzinelucht
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 30 mei 2005 01:31 AM

Ik heb een paar puntjes waar ik me over afvraag wat het euvel zou zijn:

1) m’n gs komt na een tijdje stil te hebben gestaan niet omhoog, als ik hem even met de hand omhoog trek dan komt ie wel weer.

2) als ik rij met m’n raampje open dan ruik ik steeds een benzinelucht ... als ik het luchtfilter open dan ruikt dat ook rijkelijk naar benzine.

Who knows the problem!?

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 mei 2005 03:25 AM
  [ # 1 ]

Re: Benzinelucht

Revi schreef:

2) als ik rij met m’n raampje open dan ruik ik steeds een benzinelucht ... als ik het luchtfilter open dan ruikt dat ook rijkelijk naar benzine.

Weet je zeker dat het van buiten komt? Zelf heb ik, als ik de tank redelijk vol gooi (dou ik zelden want ik gebruik bijna geen benzine) ook last van een benzine lucht. Dit komt door een gare/poreuze vulpijp.

[flauwe modus]Je kan natuurlijk ook op LPG gaan rijden, en weg is je benzinelucht Very Happy [/flauwe modus]

Enneh, het omhoogkomen, wellicht tijd voor een LHM-verversing? Ben je al eens aan het gymnastieken geweest met je hoogteregelaar?
Mijn GS kwam, naarmate ik hem meer gebruikte, steeds sneller omhoog.

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 30 mei 2005 04:11 PM
  [ # 2 ]

1) [serieuse modus]Ja, tijd voor gas![/serieuse modus]
  De lucht komt niet ergens binnen in de auto, het is alleen als ik m’n raampje open doe, dan worden m’n passagiers ook erg ontgerust en willen ze er uit!

Die vulpijp zit toch achter!? Hoe kan die benzinelucht dan bij m’n raampje komen als ik vooruit rij?

2) Gymnastieke met de hoogteregelaar .. bedoel je het verwisselen van de stand van de handrem? Ehhh ... waar de handrem hoort te zitten in normale auto’s?

Ik heb het alleen als ik hem een tijdje niet gebruikt heb, LHM is vers!

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 mei 2005 04:20 PM
  [ # 3 ]
Revi schreef:

Die vulpijp zit toch achter!? Hoe kan die benzinelucht dan bij m’n raampje komen als ik vooruit rij?!

Niet… misschien een slang onder de motorkap?

Revi schreef:

2) Gymnastieke met de hoogteregelaar .. bedoel je het verwisselen van de stand van de handrem? Ehhh ... waar de handrem hoort te zitten in normale auto’s?

Ik heb het alleen als ik hem een tijdje niet gebruikt heb, LHM is vers!

Ja, even een aantal keren van de laagste, via de middelste stand naar de hoogste stand, en weer terug.
Zo pomp je (volgens mij) de LHM lekker door de filters heen, welke trouwens ook verstopt kunnen zitten. Maar met verse LHM mag je er toch wel vanuit gaan dat ze die ook gereinigd hebben.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 30 mei 2005 04:27 PM
  [ # 4 ]

Als je je raam los doet, wordt de lucht uit de auto gezogen, en zo wordt de lucht bij de benzine slang weg gezogen… (dat was bij onze GSA het geval, omdat de slang broos was, en het ontluchtingssysteem van de tank het niet goed deed…
Volgens mij ruikt het dan net alsof het van voren komt…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 30 mei 2005 04:29 PM
  [ # 5 ]

1) Ik zal eens kijken onder de motorkap, maar is het gebruikelijk dat het luchtfilter ook onwijs ruikt naar benzine?

2) Ik zal eens gaan spelen met dat ding ... pimpen!

Hé Goof, waar (in de auto) moet ik kijken?

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 30 mei 2005 05:48 PM
  [ # 6 ]

Benzinelicht is enorm penetrant en kan overal vandaan komen. Ik zou als de donder de benzineleiding van achter naar voor controleren. Bij twijfel alles vervangen. Oudere leiding kan niet goed tegen moderne benzines namelijk. Ook bekend is de vul- en ontluchtingsslang van de tank.

Als je wagen niet omhoog komt: voldoende en ook verse LHM?, misschien even ontluchten via ontluchtingsnippel, en even ‘gymnastieken’ (x keer op en neer hoogste-laagste).

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 30 mei 2005 05:58 PM
  [ # 7 ]

@Revi: Ik weet niet hoe het precies in de GS zit, maar bij de GSA zitten er in de kofferbak 2 luikjes om bij de achterlichten te kunnen komen. Aan de rechter kant zit daar ook de benzine vulslang en ontluchtings leidingen. Als je er zo niet bij komt, of als dat er niet eens is, dan moet je even in je wielkast kijken, naar de slang de van de vuldop naar de tank loopt.

En inderdaad, het kan geen kwaad om je leidingen eens na te lopen. Wat je ook nog kan hebben (GSA ervaring) is dat de caburateur lekt, waardoor er de hele tijd een benzine lucht rondhangt. (bij ons was het aandraaien van de moeren al genoeg om de lekage te stoppen…)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 30 mei 2005 06:00 PM
  [ # 8 ]

Dat je GS niet omhoog komt kan trouwens verschillende oorzaken hebben. Door het stilstaan kan je hoogteregelaar vast zitten, en dan komt hij inderdaad pas omhoog als je het handeltje heen en weer doet. Maar onze GSA wil na 2 weken stilstaan ook al haast niet meer omhoog… Dat duurt dan enige minuten.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 30 mei 2005 06:00 PM
  [ # 9 ]

Van de tijd dat ik GSA’tjes reed weet ik me te herinneren dat het een kwaal was van die dingen om naar bezine te ruiken. Veelal had het te maken met poreuze leidingen. Ik heb het bij beide GSA’s meegemaakt dat de leiding bij de tankdop slecht was en daardoor stonk het in de hele wagen naar benzine. Inderdaad een kwestie van checken van voor naar achter en weer terug.

Succes ermee!

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 30 mei 2005 06:04 PM
  [ # 10 ]

Ik zal de leiding eens checken ... klopt het dan ook dat de leiding (bezine!) vochtig aanvoelt?

Dat trage omhoog gaan heeft wel z’n charmes ... kun je even bijkomen van het starten Wink maar het is alleen na een weekje stilstand zo erg, anders gaat het nog vrij vlot.

Is het trouwens verstandig/onverstandig om van hoogte te wisselern tijdens het rijden?

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2005 06:24 PM
  [ # 11 ]

Ja dat is onverstandig.. tenzij je stapvoets rijdt. Een stand hoger veert ie niet meer zo diep als in rijstand. In de hoogste stand veert ie helemaal niet.
In jouw geval is een rukje aan het handletje al voldoende om de hoogte regelaar goed te zetten! Je hoeft niet te wachten tot ie omhoog is gekomen.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 30 mei 2005 07:18 PM
  [ # 12 ]

Oke, ik ga eens wat vaker pimpen!

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 mei 2005 11:20 PM
  [ # 13 ]

Bij de BX is het zo dat je deze niet in 1 keer van de hoogste naar de laagste stand mag zetten (volgens mij gaat de octopus er dan aan). Geldt dat ook voor de GS ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 mei 2005 11:43 PM
  [ # 14 ]
Lelijke Eend schreef:

Bij de BX is het zo dat je deze niet in 1 keer van de hoogste naar de laagste stand mag zetten (volgens mij gaat de octopus er dan aan). Geldt dat ook voor de GS ?

Ik heb dat ook ergens gelezen. Voor de zekerheid “pimp” ik dus altijd met een pimp-pauze in de middelste stand.

Ik zei dan ook:

patje74 schreef:

Ja, even een aantal keren van de laagste, via de middelste stand naar de hoogste stand, en weer terug.

Je weet immers maar nooit!

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 31 mei 2005 12:01 AM
  [ # 15 ]

De ‘laagste stand’ van een GS is niet zo laag als die van een BX, de laagste stand van een GS is de normale rijstand. Bij een BX is dat helemaal down!

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook