1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Die huidige watertemp.meter vv..
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 30 mei 2005 11:36 AM

Is dat de meter aan de achterzijde van de radiator die bij mij paars / blauw van kleur is???



Alvast bedankt..
Rien

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 30 mei 2005 12:25 PM
  [ # 1 ]

Re: Die huidige watertemp.meter vv..

KuikenXXL schreef:

Is dat de meter aan de achterzijde van de radiator die bij mij paars / blauw van kleur is???

plaatje
plaatje


Alvast bedankt..
Rien

Volgens mij is dat paarse ding het thermocontact die de koelvin aanstuurt.

Als je de sensortjes bedoelt die de oranje en rode temperatuurlampjes op het dash aanstuurt bedoelt, moet je achter het blok kijken, enigzins in de buurt van de bobine.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 30 mei 2005 01:08 PM
  [ # 2 ]

Bij mijn weten is dat de sensor van het koelvloeistof niveau.
Als het niveau onder de sensor komt, gaat het lampje branden op je dashboard.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 30 mei 2005 01:48 PM
  [ # 3 ]
WYD schreef:

Bij mijn weten is dat de sensor van het koelvloeistof niveau.
Als het niveau onder de sensor komt, gaat het lampje branden op je dashboard.

Zo’n dikke kabels voor een lampie? (ja, ik weet het zelf ook niet. Ik vroeg het me ook af. Citroën heeft veel vreemde dingen gedaan, dus het zou best kunnen)

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 30 mei 2005 01:59 PM
  [ # 4 ]

Ik zou het verder ook niet weten. Dan zou ik een duik onder de motorkap moeten maken Laughing

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 30 mei 2005 03:56 PM
  [ # 5 ]

Dus als ik het goed begrijp zit de meter die het lampje geel of rood kan laten branden niet op de radiator zelf??

Rien

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 30 mei 2005 04:44 PM
  [ # 6 ]
KuikenXXL schreef:

Dus als ik het goed begrijp zit de meter die het lampje geel of rood kan laten branden niet op de radiator zelf??

Rien

voor watertemperatuur? dat zijn 2 afzonderlijke lampies met elk een sensor (2 sensoren dus.. jaa, ik ben een rekenwonder). dit zitten (bij een 1.6i althans) niet in de radiateur, maar aan de achterkant van het blok, tussen het blok en het schutbord in.
Ik kan er geen foto van maken want het is bijna onmogelijk daar met een camera aan te komen. Alles moet je op de tast doen.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 30 mei 2005 04:50 PM
  [ # 7 ]

de rode en gele lampjes worden aangestuurd door twee sensoren die achterop je blok zitten en wel achter de verdelerkap. Als je voor de auto staat en met je hand over de verdelerkap achterop het blok kijkt/ kan kijken, dan zie je naast elkaar 2 sensoren zitten. De meest linker sensor stuurt de gele aan, de rechter is de rode. Om te controleren of je de goede hebt gevonden kan je ze simpel tegen het blok aanhouden en kijken wat er met het contact aan gebeurt op het dashboard.
Eventueel kan ik vanavond wel een fotootje maken….maar het is eigenlijk best simpel te vinden. Het zit, tenminste bij mij, ik heb een 1.6, achterop het thermostaathuis, en dat is dus niet op de radiator…..de sensor die eerder langs kwam is inderdaad de aansturing van de fan.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 30 mei 2005 10:20 PM
  [ # 8 ]

Ok thanks allemaal..ik ga eens achter op m’n blok kijken. Ik heb trouwens een dieselblok btw maar dat zal niet zoveel uitmaken…
Als ik 1 van die lampjes wil vv. door een metertje kan ik dan gewoon 1 van deze 2 eruit halen?

Rien

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 31 mei 2005 01:30 AM
  [ # 9 ]
KuikenXXL schreef:

Ok thanks allemaal..ik ga eens achter op m’n blok kijken. Ik heb trouwens een dieselblok btw maar dat zal niet zoveel uitmaken…
Als ik 1 van die lampjes wil vv. door een metertje kan ik dan gewoon 1 van deze 2 eruit halen?

Rien

De sensor op je foto is gewoon het thermocontact dat ervoor zorgt dat de fan op tijd aanslaat.
Als je een van de sensoren uit de cilinderkop (thermostaathuis) wilt halen, zorg er dan voor dat je de sensor eruithaalt die het oranje lampje aanstuurt en niet het rode lampje!

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 31 mei 2005 01:35 AM
  [ # 10 ]

Ok thanks dat wordt ff testen welke ik eruit haal…

Zouden jullie het dasboard veranderen voor een watertemp.meter of gewoon een extra meter plaatsen bij de asbak ofzoow??

Rien

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 31 mei 2005 03:33 AM
  [ # 11 ]
KuikenXXL schreef:

Ok thanks dat wordt ff testen welke ik eruit haal…

Zouden jullie het dasboard veranderen voor een watertemp.meter of gewoon een extra meter plaatsen bij de asbak ofzoow??

Rien

Diesel maakt zeker wel uit. Die heeft nl geen verdelerkap Very Happy

Er staat me een geel draadje bij. Je ziet het snel genoeg als je het draadje op het thermostaathuis tegen massa aanhoudt.

Als je het netjes doet zet je er natuurlijk een GTI-thermometertje in. Voor het oliethermometertje moet je wel je carterpan aanpassen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 31 mei 2005 03:37 AM
  [ # 12 ]
deur63 schreef:
WYD schreef:

Bij mijn weten is dat de sensor van het koelvloeistof niveau.
Als het niveau onder de sensor komt, gaat het lampje branden op je dashboard.

Zo’n dikke kabels voor een lampie? (ja, ik weet het zelf ook niet. Ik vroeg het me ook af. Citroën heeft veel vreemde dingen gedaan, dus het zou best kunnen)

Nee hoor. Dit is idd de draad voor de 2 speed fans (3 draden dus).

Het niveausensortje zit veel hoger opzij (bij een turbodiesel zelfs helemaal niet daar maar onder het aparte expansievat) en heeft maar 2 heel dunne (groene) draadjes.

De twee temperatuursensoren bij een diesel zitten voor op het blok bovenop het thermostaathuis; achter het blok is niks boeiends te zien (ja, de straat).
Ik denk gezien het bouwjaar vóór het zwarte brandstoffilter. Je ziet ze vanzelf…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 01 juni 2005 12:30 AM
  [ # 13 ]

Ik moet je gelijk geven over het gti dash..wordt volgens mij wel een zoektochtje.
Karel ben je het er ook mij eens dat ik het punt van het rode lampje pak..volgens mij maakt dat niks uit maar ik weet dat niet zeker.
Aan de carterpan ga ik niet zitten…dat zit veels te laag om daar iets mee te doen.

Rien

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 juni 2005 12:34 AM
  [ # 14 ]
KuikenXXL schreef:

Ik moet je gelijk geven over het gti dash..wordt volgens mij wel een zoektochtje.
Karel ben je het er ook mij eens dat ik het punt van het rode lampje pak..volgens mij maakt dat niks uit maar ik weet dat niet zeker.
Aan de carterpan ga ik niet zitten…dat zit veels te laag om daar iets mee te doen.

Rien

Ik heb de draad van het rode lampje gezet aan de sensor die het gele lampje aanstuurt. (lage temperatuur). De draad die normaal voor het gele lampje wordt gebruikt kun je dan voor de meter gebruiken.

Je wordt dan op een rood lampje getracteerd bij dreigende oververhitting. Wat eerder dan normaal dus.

Gr,
Marten

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 juni 2005 01:32 AM
  [ # 15 ]
mpostma schreef:
KuikenXXL schreef:

Ik moet je gelijk geven over het gti dash..wordt volgens mij wel een zoektochtje.
Karel ben je het er ook mij eens dat ik het punt van het rode lampje pak..volgens mij maakt dat niks uit maar ik weet dat niet zeker.
Aan de carterpan ga ik niet zitten…dat zit veels te laag om daar iets mee te doen.

Rien

Ik heb de draad van het rode lampje gezet aan de sensor die het gele lampje aanstuurt. (lage temperatuur). De draad die normaal voor het gele lampje wordt gebruikt kun je dan voor de meter gebruiken.

Je wordt dan op een rood lampje getracteerd bij dreigende oververhitting. Wat eerder dan normaal dus.

Gr,
Marten

Kan, kwestie van smaak.

Maar de draad voor de thermometer moet je dus wel van het gele lampje afhalen; die komt namelijk apart op een stekkertje (ik dacht 4 polig) schuin naast de toerenteller op de achterkant van het tellerblok aan en is daarom makkelijk om te meubelen naar een draadje op 1 van de grote stekkers (zie schema) bovenop het tellerblok.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook