vandaag met het regenachtige weer viel mij op dat mijn achterruitje lekt zie foto’s ...
heeft een van jullie hier ervaring mee?? en zou het hele ruitje eruit moeten?? om nou overal kit te smeren vind ik namelijk ook niet alles
ik neem aan dat dit een meer voorkomend probleem is bij oudere cx’en
hoe is dit het beste op te lossen?? heb namelijk al allemaal plekken in mijn bekleding
groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
met wat frunniken kun je de lijstjes eraf halen, en dan met beleid en fingerspitzengefuhl, de rubberraamlijst eruit drukken .
spuit zowel binnen als buiten het rubber in met syliconen spray, en begin in de hoeken te drukken, vervolgens met een platte schroevendraaier even het rubber oplichten terwijl je drukt.
dan als de ruit eruit is kan je precies zien waar hij lekt.
eventueel een nieuw rubber,en dan de ruit weer terug zetten.
met behulp van een nylon touw +/- 3, tot 5 mm doorsnee,in de rubber trekken, dan inhaken op de flensnaad, en terwijl je tegen de ruit drukt, binnen het koord eruit trekken,waardoor het rubber over de flensnaad rolt.
klaar is je window.
greets van wupke:die rubber raamlijsten leuker vind dan die vieze kit
Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Zie ik het nu verkeerd of is je achterruit lek? Je wekt nl de suggestie dat het zou gaan over het kleine achterste ruitje aan de zijkant.
In beide gevallen zou ik zeggen demonteren en opnieuw erin kitten.
kreazyV8wuppo schreef:met wat frunniken kun je de lijstjes eraf halen, en dan met beleid en fingerspitzengefuhl, de rubberraamlijst eruit drukken .
spuit zowel binnen als buiten het rubber in met syliconen spray, en begin in de hoeken te drukken, vervolgens met een platte schroevendraaier even het rubber oplichten terwijl je drukt.
dan als de ruit eruit is kan je precies zien waar hij lekt.
eventueel een nieuw rubber,en dan de ruit weer terug zetten.met behulp van een nylon touw +/- 3, tot 5 mm doorsnee,in de rubber trekken, dan inhaken op de flensnaad, en terwijl je tegen de ruit drukt, binnen het koord eruit trekken,waardoor het rubber over de flensnaad rolt.
klaar is je window.
greets van wupke:die rubber raamlijsten leuker vind dan die vieze kit
Weet het niet zeker maar meen dat deze ruiten af fabriek er ingekit zijn?
En dus niet met een pees.
die zijruit en trouwens alle ruiten van de CX zitten in rubber raamlijsten.
dus met die vieze kit hoef je niet te smeerboelen.
gewoon schoonmaken en eventueel nieuw rubber, en dicht is het ding.
greets van wup.
kreazyV8wuppo schreef:die zijruit en trouwens alle ruiten van de CX zitten in rubber raamlijsten.
dus met die vieze kit hoef je niet te smeerboelen.gewoon schoonmaken en eventueel niet rubber, en dicht is het ding.
greets van wup.
Kijk eens in de manual bij MA 853-2 het kleine achterste ruitje zit echt gekit, ik meen het achterraam ook.
(kan zo snel het betreffende hoofdstuk niet vinden.)
ik heb hier een CX 2500 TRD II staan uit 88,,, 7 jaar geleden heb ik die compleet gestript.
en alle ruiten zitten met rubber raamlijsten.
greets van wup.
Beetje vreemd dat de fabrieks manual afwijkt van de modellen ga nu ff kijken bij onze gti uit 86.
bedankt voor jullie snelle reacties ! dus er zit niks anders op dan de boel er uit te pakken ben het wel met je eens dat dit beter is als een dikke toef kit op te smeren ( zonde )
volgens mij zijn de vlekken van de achterruit oud maar het zijruitje loopt een rivier langs het binnenste rubber..
Groet Roy
Groet Roy
kreazyV8wuppo schreef:ik heb hier een CX 2500 TRD II staan uit 88,,, 7 jaar geleden heb ik die compleet gestript.
en alle ruiten zitten met rubber raamlijsten.greets van wup.
Kijk eens in de manual bij MA 853-2 het kleine achterste ruitje zit echt gekit, ik meen het achterraam ook.
(kan zo snel het betreffende hoofdstuk niet vinden.)
het gaat bij mij om een ‘78 er dus weet niet of ze toen wel gekit zaten
Groet Roy
jouw ruiten zitten gekit haal de chromen lijst van je kofferbak maar af dan kan je het zien
Ik meen bij zowel serie 1 als 2 gekit. Iig bij onze serie 2 zowel achterraam als kleine raampjes gekit.
zoals ik je foto’s zie zit het exact hetzelvde als bij deze 88tiger..
zover ik weet is het dus bij jou ook zo rubbers.
greets van wup.
citroenc2 schreef:jouw ruiten zitten gekit haal de chromen lijst van je kofferbak maar af dan kan je het zien
das lekker dan mooi prutsen dus..
Roy
Groet Roy
nog even voor de duidelijkheid, het gaat om het zijruitje….vergeten te vermelde ops:
Groet Roy