Wat mag een bx met minder dan 150.000km, goed onderhouden, uit ‘90 tot ‘92 , 1.4i motor en netjes interieur en geen schade aan de buitenkant kosten, als de onderhoud niet bekend is?
700euro? 850?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik denk dat het bij 750 wel moet ophouden, het mogen dan wel niet super veel kilometers zijn maar daar wil je natuurlijk ook niet voor betalen! Ik zie op marktplaats en speurders veel 1.4’s staan voor ommedebij 500 euro.
ok….nou dan ga ik nog maar eens verder zoeken
ligt het ook nog aan de uitvoering?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
De Diesel zijn over het algemeen wat duurder, qua uitvoeringen is het heel verschillend, meestal komt dit door de staat, hier zit nogal veel verschil in..vooral omdat deze autos toch al 15 jaar oud zijn ongeveer.
Ik zie net op marktplaats een hele leuke gti voor 250 euro, wel wat reperatie aan hydrolisch systeem vereist maar niet duur lijkt mij.
Overigens zijn meestal de 16v’s duurst.
Trouwens, het 1.4 blok schijnt beter te zijn maar de 1.6 is weer zuiniger maar weer duurder in wegenbelasting en springt wat minder zuinig om met olie..hehe
Die van m’n collega is in principe nog steeds binnenkort te koop, ik geloof dat ik m’n deauville-plan ff parkeer…
Denk ook dat 500 euro max is voor een 1.4.
Een mooie GTI vind je rond de 750-1000 euro.
Maar je moet het echt treffen met een BX.
Er zijn nog veel goede te koop….
Succes
austria schreef:Denk ook dat 500 euro max is voor een 1.4.
Een mooie GTI vind je rond de 750-1000 euro.Maar je moet het echt treffen met een BX.
Er zijn nog veel goede te koop….
Succes
Dat valt best tegen anders, als je wat specifieks zoekt.
Kijk meer naar de staat van het ding als naar de onderhoudshistorie. De autoos zijn op een leeftijd dat alleen recent vervangen zaken er écht toe doen.
Dat in 1996 het 3e setje banden eronder zat en de 1e d-riem gewisseld werd is weliswaar erg romantisch maar zegt niets over de auto die je nú koopt. Dan moet je toch wat meer gaan denken aan hydraulisch onderhoud (bij dealers vaak érg pover) en allerlei andere zaken als adallen, bollen en verzorging van de carosserie.
Ich bin ein Breaker
Deze BX staat al een tijd op markplaats!
Wat een wagen…................
Aangeboden: Zeer mooie BX 16 TZi, bouwjaar 1990.
Prijs: € 1.250,00
Beschrijving: Met veel pijn in mijn hart bied ik mijn Bx 16 TZi te koop aan, omdat ik te veel kilometers rij, en ik dus veel goedkoper uit ben met een diesel.
Ik heb deze auto in mei 2004 gekocht, in geheel orginele staat, bij mijn vader (citroenspecialist), waar hij al jaren in vertrouwd onderhoud is.
Zelf ben ik ook automonteur, en heb zodoende deze hele auto zelf onder handen genomen.
Ook ben ik lid van de Bx club nederland, waar ik altijd zeer veel complimenten krijg over deze auto!!!
Ook complimenten over de kleur, want deze is zeer zeldzaam!!!!
Na er een tijdje zeer veel geld in gestoken te hebben, krijg ik, vrij onverwachts, een andere baan, en ben daardoor een stuk verder van huis weg gaan werken.
Maar goed, wat gegevens van de auto:
- motor: 16 injectie.
- bouwjaar:1990.
- APK tot november 2005.
- kilometerstand: 170.000.
- bij kmst. 162.000 is de distributiesnaar vernieuwd (08-2004).
- bij kmst. 162.000 heeft de auto een grote beurt gehad.
Onder andere vernieuwd bij grote beurt:
- 4 nieuwe banden, merk: Viking Protech, 185/60R14, met
draairichting, voor minden rolweerstand, minder rolgeluid en
comfortabeler.
- alle vloeistoffen.
- voor remschijven + blokken.
- achter remschijven + blokken.
- oliefilter
- brandstoffilter.
- bougies.
- retourslang van hydraulieksysteem r.v.
- enz.
Opties van deze auto:
- electrische ramen voor en achter.
- centrale vergrendeling, met klasse 3 alarm.
- trekhaak.
- lm-velgen van een saxo VTS.
- geblindeerde ramen.
- ronde koplampen.
- bumperlip voor.
- mooie led’s aan de zijkant van de bumperlip, die oranje licht geven
(mag voor APK).
- dubbele verstralers in de voorbumper.
- neon in interieur.
- sportstuur, met citroen naafdopje.
- velours interieur.
- midden armsteun achterin.
- in hoogte verstelbare voorstoelen.
- spoiler onder de achterruit.
- spoiler boven de achterruit (van een zx).
- middendemper vervanger.
- sport einddemper van Powerfull, zeer mooi donker geluid!!!
- tevens is deze kleur zeer zeldzaam!!!!!
- enz, enz, enz….....
Ik zoek voor deze auto een echte goede baas, die een Bx hart heeft, net als ik.
Als je vragen hebt, mail mag gerust, maar bij voorkeur graag bellen.
P.s. de spoiler die boven de achterruit zit staat nog niet op de foto,
mijn excuus hiervoor.
De eerste die €1250,- of hoger bied, is de nieuwe eigenaar.
Foto’s:
Datum: 25-05-2005, 00:20
Gezien: 1519 keer bekeken.
Adverteerder
Naam: Bram (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 06- 47 818 767
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel
Provincie: Zuid-Holland
Biedingen (Er is 1 maal geboden op deze advertentie.)
Biedingen: Bod Bieder
Die van Serge vogelenzang staat volgens mij ook nog te koop.
Dat is ook een hele mooie
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Kleur; zeldzaam…...
Maar wat voor kleur heeft ie nou? Of lees ik eroverheen?
CitroenAZU schreef:Kleur; zeldzaam…...
Maar wat voor kleur heeft ie nou? Of lees ik eroverheen?
Geen idee. Zo heel veel echt zeldzame kleuren (behalve misschien zwart, maar net als je dat vind struikel je er ineens weer een tijdje over) heeft een BX niet. Roomwit in Nederland, misschien…
Als je een opgepimpte bak zoekt lijkt het me wat maar verder klinkt het 1. niet alsof het ding écht zo trouw onderhouden is (ding is na aanschaf zowat compleet vervangen lijkt het wel) en bovendien behoorlijk “opgeleukt” en dat moet je ook maar net zoeken.
1990er TZi’s zoals deze hebben vaak nog blank glas en een zitzakinterieur, dus dat is geblindeerd resp. vervangen door velours spul (denk ik). Een middenarmsteun achterin is nooit een aparte optie geweest, dat had je gewoon altijd bij een in delen neerklapbare achterbank.
Ich bin ein Breaker
Op de foto was de kleur wel zichtbaar, ik ben vergeten welke het was.
Zul je op markplaats even moeten opzoeken.
‘t is een grijze, maar of ‘t een zeldzame kleur is of niet—> ‘t is me niet echt opgevallen toen ik mijn TZD Turbo bij zijn vader ging kopen
mijn TZI staat inderdaad ook al een tijdje te koop… (zie ‘t te koop gedeelte van dit forum)
Voor foto’s van die verbouwde BX 16 TZI moet je eens op zoek gaan naar de voorjaarsrit van de BX-club, daar staat ie veelvuldig op foto’s. Het is een donkergrijze, met Saxo-velgen en zwarte Morettes. Verder istie ook nogal aangepast, niet iedereen zal dat mooi vinden….
Ijs schreef:Ik denk dat het bij 750 wel moet ophouden, het mogen dan wel niet super veel kilometers zijn maar daar wil je natuurlijk ook niet voor betalen! Ik zie op marktplaats en speurders veel 1.4’s staan voor ommedebij 500 euro.
Ligt er natuurlijk ook aan waar je hem koopt. Via Marktplaats zal je er best wel een aantal kunnen vinden van ron de € 500,-. Ik vraag me alleen altijd wel af in welke staat die zijn, je kunt geluk hebben of niet! Bij een autobedrijf, zeker een Citroënspecialist betaal je al rond de € 1500 voor een echt goede! Scheelt wel € 1000,-, maar als je een slechte koopt zit je ook zo op € 1000,- reparaties!! Kijk eens bij dit autobedrijf, staan twee mooie BX-en (1 Chic en een Cannes), heb ik al meerdere Citroëns gekocht en je weet gewoon zeker dat ze goed zijn!
IJs schreef:Ik zie net op marktplaats een hele leuke gti voor 250 euro, wel wat reperatie aan hydrolisch systeem vereist maar niet duur lijkt mij.
Dat zijn de duurste reparaties!! Meestal moeten de leidingen vervangen worden, van dit type volgens mij nog van metaal . Kost bij een dealer over de € 1000,-. Bij Hesselink in Zeeland (van die lelijke rode BX diesel met alfa spoilers!!) kost het € 600,-. Is dus behoorlijk duur!!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi