8 van de 25
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 05 juli 2006 09:37 PM
  [ # 106 ]
bart-jan schreef:

Mijn C5 2.0 16v lpg heeft er 130.000 km op zitten. Auto heeft ook de storing uitlaatgassen en katalysator. Citrovries heeft al een keer een storing eruit gehaald: P0401. Toen enige tijd geen storingen. Als het nog een keer voor zou komen zei Citrovries even door Ekelschot in Kaatsheuvel uit laten lezen.
En ja hoor daar is ie weer storing Katalysator en Uitlaatgassen. Ekelschot heeft de gasinstallatie uitgelezen en deze gaf geen fouten. Hij haalde wel storing P0304 uit de motorcomputer eruit. Advies Ekelschot: rijdt een tijd rond op benzine…doet ie het dan niet: Injectoren vervangen. Doet hij het op benzine ook dan opnieuw naar Citrovries en daar nog eens uitlezen.

Oldenhage…hoe weet je of dat de katalysator het niet meer doet ? Kunnen ze dat meten? Als de katalysator kapot is geeft hij dan ook foutecode P0401 en P0304 of staat dit los van alles

Mijn gasbak geeft geen problemen, behalve een keer toen de tank leeg was en hij niet snelterugschakelde naar bezine, dat koste toen vreemd genoeg een hik of 4, 5 terwijl het normaal in 1 hik gebeurd is.
Ik kreeg toen ook de meldingen Katalysator en Uitlaatgas op het display, maar dit zijn alleen dmaar de meldingen die weergeven worden.
Als je in de computer de boel uitleest zijn er nog veel, over gemiste ontstekingspunten en nog veel meer.
Alles heeft te maken met het slechte mengsel dat de motor op dat moment te verwerken krijgt. Slecht mengsel geeft ook slechte uitlaatgassen. Bij slechte uitlaatgassen voldoen je niet aan de uitstootwetgeving en de katalysator kan zijn werk niet doen. Bij continue slechte uitlaatgassen kan de kat zelfs zijn werking permanent verliezen.

Dus de Katalysator en Uitlaatgas meldingen zijn geen probleem maar een gevolg (van een probleem).
Problemen zullen gezocht moeten worden in de samenstelling van het mengsel (brandstof en lucht) en de goede ontbranding ervan.

Volgens mij komt de Uitlaatgasmelding van een bemonstering voor de katalysator en de Katalysatormelding van een bemonstering na de katalysator. Vandaar dat ze vaak met z’n tween tegelijk komen. Kwestie van garbage in, garbage out voor de IT’ers onder ons.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 05 juli 2006 10:10 PM
  [ # 107 ]
bart-jan schreef:

Mijn C5 2.0 16v lpg heeft er 130.000 km op zitten. Auto heeft ook de storing uitlaatgassen en katalysator. Citrovries heeft al een keer een storing eruit gehaald: P0401. Toen enige tijd geen storingen. Als het nog een keer voor zou komen zei Citrovries even door Ekelschot in Kaatsheuvel uit laten lezen.
En ja hoor daar is ie weer storing Katalysator en Uitlaatgassen. Ekelschot heeft de gasinstallatie uitgelezen en deze gaf geen fouten. Hij haalde wel storing P0304 uit de motorcomputer eruit. Advies Ekelschot: rijdt een tijd rond op benzine…doet ie het dan niet: Injectoren vervangen. Doet hij het op benzine ook dan opnieuw naar Citrovries en daar nog eens uitlezen.

Oldenhage…hoe weet je of dat de katalysator het niet meer doet ? Kunnen ze dat meten? Als de katalysator kapot is geeft hij dan ook foutecode P0401 en P0304 of staat dit los van alles

0401 is een storing in de EGR en 0304 is een probleem met de ontsteking

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 05 juli 2006 10:37 PM
  [ # 108 ]
oldenhage schreef:
bart-jan schreef:

Mijn C5 2.0 16v lpg heeft er 130.000 km op zitten. Auto heeft ook de storing uitlaatgassen en katalysator. Citrovries heeft al een keer een storing eruit gehaald: P0401. Toen enige tijd geen storingen. Als het nog een keer voor zou komen zei Citrovries even door Ekelschot in Kaatsheuvel uit laten lezen.
En ja hoor daar is ie weer storing Katalysator en Uitlaatgassen. Ekelschot heeft de gasinstallatie uitgelezen en deze gaf geen fouten. Hij haalde wel storing P0304 uit de motorcomputer eruit. Advies Ekelschot: rijdt een tijd rond op benzine…doet ie het dan niet: Injectoren vervangen. Doet hij het op benzine ook dan opnieuw naar Citrovries en daar nog eens uitlezen.

Oldenhage…hoe weet je of dat de katalysator het niet meer doet ? Kunnen ze dat meten? Als de katalysator kapot is geeft hij dan ook foutecode P0401 en P0304 of staat dit los van alles

0401 is een storing in de EGR en 0304 is een probleem met de ontsteking

Aanvullend op mijn vorig bericht dan nog maar iets over EGR.
Weer om zo schoon mogelijke uitlaatgassen te krijgen wordt een gedeelte van de uitlaatgassen teruggeleid naar de motor om daar opnieuw samen met verse lucht en verse brandstof deel uit te maken van het mengsel.
Dit omdat in het uitlaatgas nog onverbrande en halfverbrande deeltjes brandstof zitten.
1. Zonde om door de uitlaat naar buiten te persen.
2. Ze maken het uitlaatgas onnodig vies (denk aan de wettelijke normen)
3. Ze zetten zich vast op de katalysator waardoor die minder goed gaat werken.
De EGR klep zorgt, onder aansturing van de computer, dat de juiste hoeveelheid uitlaatgas terug gaat naar de motor.
Werkt zo’n klep niet goed en stuurt die teveel, dan komt er te weinig verse lucht in het mengsel terecht en daarmee te weinig zuurstof en met te weinig zuurstof krijg je weer een slechte verbranding, hetgeen weer slechte uitlaatgassen geeft, etc, etc.

Tis allemaal zeer complex geworden om de boel een beetje schoon te maken, maar het zet wel zoden aan de dijk. Een moderne auto als de onze stoot wel tot 100x minder troep uit dan een oude uit het pre-katalysator tijdperk.
Dus ga je met je klassieke DS een weekendje naar een concours en rijd je 200 km, dan stoot je misschien net zo veel troep uit als een C5 in een heel jaar (bij 20.000 km pj).
Misschien een schale troost voor alle probleemhebbers.

gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 06 juli 2006 01:08 AM
  [ # 109 ]

Moderne auto’s werken gewoon niet goed op LPG, dat heeft meerdere oorzaken. De belangrijkste oorzaak ligt bij de LPG leveranciers. De systemen zijn niet doorontwikkeld. Dat de systemen niet doorontwikkeld zijn is het gevolg van de steeds minderwordene LPG markt.. geen verkoop geen geld voor ontwikkeling…

Ook de euronorm doet een aardige duit in het zakje, auto’s moeten in de opstartfase al een schoon mengsel leveren. (vroeger ging de choke lekker ver open). Gebeurd dat niet, dan geeft de computer een foutmelding.

Verder zorgt de algehele constructie van de motor ook voor problemen. De boel wordt steeds lichter geconstrueerd, terwijl de verbrandingstemperatuur hoger ligt.

Ik ben dan ook geen voorstander van LPG in een moderne auto, ik betwijfel het ook of er nu echt heel veel financieel voordeel te behalen is voor/door iemand die een tweedehands C5 op LPG koopt. als eerste eigenaar heb je wel wat voordeel. Tot 100-150.000 km heb je meestal weinig problemen, en dat is meestal ook precies de kilometerstand dat de auto’s van eigenaar wisselen. Maar als de auto’s wat ouder worden kilometers hebben gereden…. zie hier dit draadje..

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 06 juli 2006 01:10 AM
  [ # 110 ]

Oldenhage…hoe weet je of dat de katalysator het niet meer doet ? Kunnen ze dat meten? Als de katalysator kapot is geeft hij dan ook foutecode P0401 en P0304 of staat dit los van alles

de werking van een katalysator is te meten mbv een viergasmeter.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 06 juli 2006 01:53 AM
  [ # 111 ]
oldenhage schreef:

Moderne auto’s werken gewoon niet goed op LPG, dat heeft meerdere oorzaken. De belangrijkste oorzaak ligt bij de LPG leveranciers. De systemen zijn niet doorontwikkeld. Dat de systemen niet doorontwikkeld zijn is het gevolg van de steeds minderwordene LPG markt.. geen verkoop geen geld voor ontwikkeling…

Ook de euronorm doet een aardige duit in het zakje, auto’s moeten in de opstartfase al een schoon mengsel leveren. (vroeger ging de choke lekker ver open). Gebeurd dat niet, dan geeft de computer een foutmelding.

Verder zorgt de algehele constructie van de motor ook voor problemen. De boel wordt steeds lichter geconstrueerd, terwijl de verbrandingstemperatuur hoger ligt.

Ik ben dan ook geen voorstander van LPG in een moderne auto, ik betwijfel het ook of er nu echt heel veel financieel voordeel te behalen is voor/door iemand die een tweedehands C5 op LPG koopt. als eerste eigenaar heb je wel wat voordeel. Tot 100-150.000 km heb je meestal weinig problemen, en dat is meestal ook precies de kilometerstand dat de auto’s van eigenaar wisselen. Maar als de auto’s wat ouder worden kilometers hebben gereden…. zie hier dit draadje..

Een paar reacties van mijn kant.

Oldenhage je hebt hier in het verleden bewezen zeer integer te zijn, dus al te volgende is geen kritiek op jou.

Geen doorontwikkeling LPG: Het is waar dat tot een jaar en een beetje geleden de installatie van LPG is afgenomen. Recent (jaar) neemt het echter weer toe.
Dat heeft echter weinig te maken met de technische ontwikkeling van motoren. Het is een politieke keuze geweest om LPG fiscaal niet verder te bevoordelen. Politiek gezien achte men het beter om te investeren in biobrandstof. Goed of niet goed, maakt niet uit.
Dat dit geleid heeft tot het achterraken van de techniek door grote bedrijven als AG en Vaille is een bewering van Oldenhage, die ik niet gestaafd zie. De LPG markt is groter dan Nederland.

Euronorm: Als automerk X de computer kan maken voor een goed mengsel op benzine, dan kunnen wij dat voor LPG, claimen de gasfabrikanten en waarom niet?

Motorconstructie: Hier ben ik geen partij voor Oldenhage hoor, maar ik doe een dappere poging: hogere verbrandingstemperatuur is zo bij gas, al jaren, zie de oude klep-problematiek, maar dat is allang opgelost.

In zijn algemeenheid heeft Citroen, Citroen NL en dus ook een dealer zich altijd al negatief opgesteld tov LPG (en misschien hebben ze wel gelijk en ben ik en alle gasrijders wel dom bezig) terwijl andere automerken hier wel brood in zien/zagen, neem Volvo met zijn BiFuel.

Dat een afzonderlijk delaer niet enthousiast is, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Het is externe techniek toegevoegd aan, en als het niet werkt komen de mensen toch als eerste klagen bij de C-dealer. Dus geen extra omzet, maar wel een hoop extra gezeik, zou ik ook geen voorstander van zijn als ik een bedrijf had.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 06 juli 2006 08:19 PM
  [ # 112 ]
bart-jan schreef:

Dus de Katalysator en Uitlaatgas meldingen zijn geen probleem maar een gevolg (van een probleem).
Problemen zullen gezocht moeten worden in de samenstelling van het mengsel (brandstof en lucht) en de goede ontbranding ervan.

Volgens mij komt de Uitlaatgasmelding van een bemonstering voor de katalysator en de Katalysatormelding van een bemonstering na de katalysator. Vandaar dat ze vaak met z’n tween tegelijk komen. Kwestie van garbage in, garbage out voor de IT’ers onder ons.

Dus het advies om de injectoren te vervangen is een advies wat jij wel zou begrijpen?

Tis bij mijn auto gebeurd samen met de gascomputer bij de vorige eigenaar, sindsdien kent de auto geen problemen, maar dat zal toen nog wel garantiewerk geweest zijn.
Ik zou naast het advies van Citroen ook wel het advies van een gasinstallatiebedrijf vragen.
Ik heb geen flauw idee wat zo’n vervanging kost, dat moet je ook meewegen natuurlijk.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 06 juli 2006 08:40 PM
  [ # 113 ]
Ronald_Xantia schreef:

In zijn algemeenheid heeft Citroen, Citroen NL en dus ook een dealer zich altijd al negatief opgesteld tov LPG (en misschien hebben ze wel gelijk en ben ik en alle gasrijders wel dom bezig) terwijl andere automerken hier wel brood in zien/zagen, neem Volvo met zijn BiFuel.
Gr. Ronald

VOLVO kent ook zijn problemen met bi-fuel auto’s, geloof me, ik kom ze regelmatig tegen…

Emiel

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 06 juli 2006 10:36 PM
  [ # 114 ]

Euronorm: Als automerk X de computer kan maken voor een goed mengsel op benzine, dan kunnen wij dat voor LPG, claimen de gasfabrikanten en waarom niet?

De LPG installaties maken gebruik van het MM systeem van de autofabrikant. Hier ligt ook weer het probleem, de huidige systemen hebben een zelflerend kenveld. Dat kenveld zit op een gegeven moment tegen de maximale waardes aan en kan dan de boel niet meer aanpassen. re-initialiseren (schoonmaken/resetten) is dan de oplossing.

Motorconstructie: Hier ben ik geen partij voor Oldenhage hoor, maar ik doe een dappere poging: hogere verbrandingstemperatuur is zo bij gas, al jaren, zie de oude klep-problematiek, maar dat is allang opgelost.

We hebben nog steeds problemen met kleppen zij het veel minder dan vroeger. Maar de hoge verbrandingstemperaturen zorgen ook voor andere problemen… hele eenvoudige.. sommige kunststoffen worden daardoor bros en breken dan af, of lambdasondes die eerder defect raken.

In zijn algemeenheid heeft Citroen, Citroen NL en dus ook een dealer zich altijd al negatief opgesteld tov LPG (en misschien hebben ze wel gelijk en ben ik en alle gasrijders wel dom bezig) terwijl andere automerken hier wel brood in zien/zagen, neem Volvo met zijn BiFuel.

Citroen heeft zich nooit negatief opgesteld. Zo zijn er problemen die voortkomen uit het LPG gebruik en toch onder garantie van Citroen vervangen worden.

Dat een afzonderlijk delaer niet enthousiast is, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Het is externe techniek toegevoegd aan, en als het niet werkt komen de mensen toch als eerste klagen bij de C-dealer. Dus geen extra omzet, maar wel een hoop extra gezeik, zou ik ook geen voorstander van zijn als ik een bedrijf had.

precies..

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 06 juli 2006 11:10 PM
  [ # 115 ]
oldenhage schreef:

Motorconstructie: Hier ben ik geen partij voor Oldenhage hoor, maar ik doe een dappere poging: hogere verbrandingstemperatuur is zo bij gas, al jaren, zie de oude klep-problematiek, maar dat is allang opgelost.

We hebben nog steeds problemen met kleppen zij het veel minder dan vroeger. Maar de hoge verbrandingstemperaturen zorgen ook voor andere problemen… hele eenvoudige.. sommige kunststoffen worden daardoor bros en breken dan af, of lambdasondes die eerder defect raken.

Hoewel de verbrandingstemperatuur vroeger hoger lag bij gasauto’s (minder energie per eenheid in LPG) is het nu met directe, vloeibare sequentieele gasinjectie heel goed mogelijk om de verbrandingstemperatuur bij dze installatie’s zelfs onder die van eenzelfde benzinegestookte auto te krijgen. Door de verdamping van de brandstof in de cilinder ipv in een ‘verdamper’ wordt er in de cilinder warmte onttrokken… Maar goed, given the choice: doe mij maar een diesel Very Happy

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 07 juli 2006 12:41 PM
  [ # 116 ]

Gasgeurtje

Martijn de Ruijter schreef:


Maar goed, given the choice: doe mij maar een diesel Very Happy

Ik denk dat gezien al de potentiële heisa een diesel te overwegen valt boven een benzinemotor met LPG uitrusting. Uiteraard is de diesel in Nl niet bepaald goedkoop in vergelijking met andere landen. Maar gezien de techniciteit van de moderne diesels en meer bepaald de FAP technologie krijg je inzake uitstoot een auto die zondermeer vergelijkbaar is met een benzine auto en milieutechnisch dus helemaal niet slecht scoort.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 11 juli 2006 06:09 PM
  [ # 117 ]

Ik ben nu ook al weer een week op gas aan het rijden het enige wat ik heb gemerkt is dat als de climat control op volle toeren werkt af en toe de auto het wat moeilijk heeft (het lijkt wel of die af wil slaan) voor de rest is alles weer O.K. tot op heden.

Als er echte problemen komen meld ik mij wel weer.

Roeland

Profiel  
 
Citronius
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 13 juli 2006 07:07 PM
  [ # 118 ]

Iedere keer zie ik weer terug komen: LPG, te warme motor.

Toch heb ik interessant nieuws voor die statistiek:
Mijn C5 rijdt niet op LPG en heeft dat ook nooit gedaan.
De storing is er 3 maanden al niet meer geweest, en de laatste keer was het bij een koude vochtige ochtend in April. Ik ga er dus van uit dat hij eerder last heeft van de kou dan van een te warme motor.
Nu maar hopen dat dit warme weer nog een paar jaar aanhoudt!  Very Happy

C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 16 juli 2006 11:54 PM
  [ # 119 ]

Helaas, vandaag maar weer thuis laten brengen door de sleepdienst katalysator storing. Thuisgekomen inmiddels weer uitlaatgasstoring.

Het lijkt er op dat woon-werk alles goed gaat maar als je eens wat voor je plezier weg wilt gaat het mis.
Ik merk dus als het warm is en de climate control vol z’n werk doet er problemen koemn volgens mij had ik dat van de winter ook enkele keren.
Maar goed nu staat de C5 weer voor de deur en gaan we als het goed is morgen gewoon aan het werk.
Ik heb al eerder vermeld een auto moet het gewoon doen en dat doet die van ons te weinig, oplossingen zijn er niet voor het probleem dus blijft er weinig over.

De knoop is doorgehakt citroen mooie confortabele auto met veel luxe maar die van ons staat te vaak stil en heb dus het vertrouwen aardig verloren in het merk. We gaan morgen eens kijken wat een dieseltje doet. Voorkeur voor een mini mpv dus picasso of iets van een ander merk.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 17 juli 2006 12:48 AM
  [ # 120 ]

Ik heb al eerder vermeld een auto moet het gewoon doen en dat doet die van ons te weinig, oplossingen zijn er niet voor het probleem dus blijft er weinig over.

oplossing is LPG eruit

De knoop is doorgehakt citroen mooie confortabele auto met veel luxe maar die van ons staat te vaak stil en heb dus het vertrouwen aardig verloren in het merk. We gaan morgen eens kijken wat een dieseltje doet. Voorkeur voor een mini mpv dus picasso of iets van een ander merk.

Van welk merk is de LPG installatie? ...... in dat merk moet je zeggen dat je je vertrouwen kwijt ben.. niet in Citroen!!!
Citroen krijgt de schuld van een probleem wat veroorzaakt wordt door iets wat zij er niet in gemaakt hebben.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
 
8 van de 25
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook